Școlile Premierului. Viorica Dăncilă a numărat 117 școli modernizate în 2018, Ministerul Dezvoltării susține că sunt 120

[jp_post_view]
SURSA: gov.ro
Premierul Viorica Dăncilă a susținut în discursul său din Parlament, de la votul moțiunii de cenzură, că s-au construit 48 de creșe și grădinițe și 117 școli în 2018, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Edupedu.ro a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice numărul acestora, dar datele sunt diferite de cele din prezentarea șefei Guvernului.

În enumerarea de realizări ale Guvernului pe care-l conduce, Viorica Dăncilă a vorbit despre câte unități de învățământ au fost construite sau modernizate în anul 2018 prin PNDL, etapele I și II: ”48 de creşe şi grădiniţe, nici pe departe doar două, așa cum susțineți dumneavoastră”, le-a spus Dăncilă celor din Opoziție, după care a mai citit și despre construcția sau modernizarea a ”117 şcoli”. În clipul de pe site-ul Guvernului puteți asculta enumerarea Premierului (min 22:30).

Într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice susține că ”în 2018 au fost finalizate 73 de școli și 28 de grădinițe și creșe”, în cadrul PNDL (etapa I – 2015-2019). La acestea se adaugă alte ”47 de școli și 22 de grădinițe și creșe prin PNDL (etapa II – 2017-2020).” Lucrările au constat în ”realizarea/extinderea/reabilitarea/modernizarea și dotarea unităților de învățământ preuniversitar”. Rezultă un total de 50 de creșe și grădinițe, cu 2 mai multe decât ale Premierului și un număr de 120 de școli, cu 3 mai multe ca ale Premierului.

În aceste condiții fie prim-ministrul Viorica Dăncilă a avut date inexacte, fie MDRAP ne-a oferit date eronate.

Cert este că, din cele 2500 de grădinițe și creșe pe care autoritățile s-au angajat să le construiască în Programul de Guvernare 2018-2020, după primul an s-au realizat 2%, potrivit datelor oficiale. Și în acest procent nu este vorba doar despre construcții, cum scrie în Programul de Guvernare, ci în majoritatea cazurilor s-au inclus aici modernizarea clădirilor vechi, extinderea și reabilitarea altora sau doar dotarea unităților respective.

SURSA: Programul de Guvernare

 

HARTA. Pe judete, cele mai multe școli, grădinițe și creșe finanțate de MDRAP, prin PNDL II, finalizate până în decembrie 2018 sunt în Dâmbovița, Teleorman și Giurgiu.

SURSA: MDRAP


2 comments
  1. Doamna Dăncilă probabil avea date primite de la MDRAP cu 3-4 zile înainte de susținerea discursului în Parlament. Ținând cont de faptul că PNDL 2 e încă în derulare și că, mai ales în perioada asta de final de an, se recepționează proiecte / decontează bani aproape zilnic, o diferență de 3 proiecte recepționate într-o săptămână nu e mult deloc. E o diferență de câteva zile în data de raportare a informațiilor. Concentrați-vă și voi pe știri care contează, nu pe exploatarea unor „greșeli” imaginare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum s-a modificat distribuția mediilor la Evaluarea Națională 2023 în București, după cel mai mare număr de contestații din țară: 4.833 de elevi au medii între 9 și 10, ceea ce va schimba ierarhia elevilor

În București numărul total de contestații la Evaluarea Nationala 2023 a fost de 5.157, adica 15,84% din totalul lucrărilor. Dintre acestea, 3.352 de contestații au fost la Limba și literatura română,…
Vezi articolul

Primarul Brașovului vrea să introducă „Masa caldă în şcoli” pentru toți elevii din județ, pe modelul orașului francez Tours, care are o bucătărie centrală unde sunt gătite zilnic 8.000 de mese pentru școli

Primarul Brașovului, Allen Coliban, vrea să implementeze în municipiu mai multe proiecte inspirate din modelul francez al oraşului Tours, pe care l-a vizitat la sfârşitul lunii trecute, printre care „Masa…
Vezi articolul

Planuri-cadru liceu 2025. Este un câștig că Geografia rămâne în trunchiul comun în toți anii de liceu, spune profesorul Mircea Furdui, Societatea de Geografie: Asta dovedește faptul că demersurile noastre au avut succes

Mircea Furdui, profesor de geografie la Colegiul Economic „George Barițiu” din Sibiu și președinte al filialei SIBIU a Societății de Geografie din Romania, a declarat pentru Edupedu.ro că „este un…
Vezi articolul