Școlile Premierului. Viorica Dăncilă a numărat 117 școli modernizate în 2018, Ministerul Dezvoltării susține că sunt 120

[jp_post_view]
SURSA: gov.ro
Premierul Viorica Dăncilă a susținut în discursul său din Parlament, de la votul moțiunii de cenzură, că s-au construit 48 de creșe și grădinițe și 117 școli în 2018, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Edupedu.ro a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice numărul acestora, dar datele sunt diferite de cele din prezentarea șefei Guvernului.

În enumerarea de realizări ale Guvernului pe care-l conduce, Viorica Dăncilă a vorbit despre câte unități de învățământ au fost construite sau modernizate în anul 2018 prin PNDL, etapele I și II: ”48 de creşe şi grădiniţe, nici pe departe doar două, așa cum susțineți dumneavoastră”, le-a spus Dăncilă celor din Opoziție, după care a mai citit și despre construcția sau modernizarea a ”117 şcoli”. În clipul de pe site-ul Guvernului puteți asculta enumerarea Premierului (min 22:30).

Într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice susține că ”în 2018 au fost finalizate 73 de școli și 28 de grădinițe și creșe”, în cadrul PNDL (etapa I – 2015-2019). La acestea se adaugă alte ”47 de școli și 22 de grădinițe și creșe prin PNDL (etapa II – 2017-2020).” Lucrările au constat în ”realizarea/extinderea/reabilitarea/modernizarea și dotarea unităților de învățământ preuniversitar”. Rezultă un total de 50 de creșe și grădinițe, cu 2 mai multe decât ale Premierului și un număr de 120 de școli, cu 3 mai multe ca ale Premierului.

În aceste condiții fie prim-ministrul Viorica Dăncilă a avut date inexacte, fie MDRAP ne-a oferit date eronate.

Cert este că, din cele 2500 de grădinițe și creșe pe care autoritățile s-au angajat să le construiască în Programul de Guvernare 2018-2020, după primul an s-au realizat 2%, potrivit datelor oficiale. Și în acest procent nu este vorba doar despre construcții, cum scrie în Programul de Guvernare, ci în majoritatea cazurilor s-au inclus aici modernizarea clădirilor vechi, extinderea și reabilitarea altora sau doar dotarea unităților respective.

SURSA: Programul de Guvernare

 

HARTA. Pe judete, cele mai multe școli, grădinițe și creșe finanțate de MDRAP, prin PNDL II, finalizate până în decembrie 2018 sunt în Dâmbovița, Teleorman și Giurgiu.

SURSA: MDRAP


2 comments
  1. Doamna Dăncilă probabil avea date primite de la MDRAP cu 3-4 zile înainte de susținerea discursului în Parlament. Ținând cont de faptul că PNDL 2 e încă în derulare și că, mai ales în perioada asta de final de an, se recepționează proiecte / decontează bani aproape zilnic, o diferență de 3 proiecte recepționate într-o săptămână nu e mult deloc. E o diferență de câteva zile în data de raportare a informațiilor. Concentrați-vă și voi pe știri care contează, nu pe exploatarea unor „greșeli” imaginare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Examenul de admitere la colegiile naționale să poată fi dat și cu subiecte realizate din afara acestora, procentul maxim de admitere să fie coborât de la 90% la 75%, limba română să fie probă separată la Bacalaureat – printre propunerile Alianței Colegiilor Centenare pe tema proiectului de Lege a Învățământului Preuniversitar

Proiectul legii învățământului preuniversitar să păstreze prevederea privind admiterea la Colegiile Naționale, dar să stipuleze că aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al unor asocieri în…
Vezi articolul

La Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cinci facultăți din 15 vor avea activități doar față în față, unele vor face online până la limitele maxime admise, la studiile de licență

Cinci dintre cele 15 facultăți ale Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu profile deopotrivă teoretice și aplicate, au optat să facă exclusiv față în față activitățile de curs, de…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Drăghici: Dacă lipsesc de la oră, elevii mei pierd un punct și pot să-l câștige din altă parte, dacă citesc o carte, de exemplu. Dacă lipsesc eu, ei primesc un punct / Mi se pare normal ca regulile să se aplice și pentru ei și pentru mine

Profesorul Liviu Drăghici susține că respectul și disciplina elevilor se cultivă prin exemplul personal al profesorului, de aceea elevii primesc un punct în cazul în care se întâmplă ca el…
Vezi articolul