Școlile Premierului. Viorica Dăncilă a numărat 117 școli modernizate în 2018, Ministerul Dezvoltării susține că sunt 120

[jp_post_view]
SURSA: gov.ro
Premierul Viorica Dăncilă a susținut în discursul său din Parlament, de la votul moțiunii de cenzură, că s-au construit 48 de creșe și grădinițe și 117 școli în 2018, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Edupedu.ro a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice numărul acestora, dar datele sunt diferite de cele din prezentarea șefei Guvernului.

În enumerarea de realizări ale Guvernului pe care-l conduce, Viorica Dăncilă a vorbit despre câte unități de învățământ au fost construite sau modernizate în anul 2018 prin PNDL, etapele I și II: ”48 de creşe şi grădiniţe, nici pe departe doar două, așa cum susțineți dumneavoastră”, le-a spus Dăncilă celor din Opoziție, după care a mai citit și despre construcția sau modernizarea a ”117 şcoli”. În clipul de pe site-ul Guvernului puteți asculta enumerarea Premierului (min 22:30).

Într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice susține că ”în 2018 au fost finalizate 73 de școli și 28 de grădinițe și creșe”, în cadrul PNDL (etapa I – 2015-2019). La acestea se adaugă alte ”47 de școli și 22 de grădinițe și creșe prin PNDL (etapa II – 2017-2020).” Lucrările au constat în ”realizarea/extinderea/reabilitarea/modernizarea și dotarea unităților de învățământ preuniversitar”. Rezultă un total de 50 de creșe și grădinițe, cu 2 mai multe decât ale Premierului și un număr de 120 de școli, cu 3 mai multe ca ale Premierului.

În aceste condiții fie prim-ministrul Viorica Dăncilă a avut date inexacte, fie MDRAP ne-a oferit date eronate.

Cert este că, din cele 2500 de grădinițe și creșe pe care autoritățile s-au angajat să le construiască în Programul de Guvernare 2018-2020, după primul an s-au realizat 2%, potrivit datelor oficiale. Și în acest procent nu este vorba doar despre construcții, cum scrie în Programul de Guvernare, ci în majoritatea cazurilor s-au inclus aici modernizarea clădirilor vechi, extinderea și reabilitarea altora sau doar dotarea unităților respective.

SURSA: Programul de Guvernare

 

HARTA. Pe judete, cele mai multe școli, grădinițe și creșe finanțate de MDRAP, prin PNDL II, finalizate până în decembrie 2018 sunt în Dâmbovița, Teleorman și Giurgiu.

SURSA: MDRAP

2 comments
  1. Doamna Dăncilă probabil avea date primite de la MDRAP cu 3-4 zile înainte de susținerea discursului în Parlament. Ținând cont de faptul că PNDL 2 e încă în derulare și că, mai ales în perioada asta de final de an, se recepționează proiecte / decontează bani aproape zilnic, o diferență de 3 proiecte recepționate într-o săptămână nu e mult deloc. E o diferență de câteva zile în data de raportare a informațiilor. Concentrați-vă și voi pe știri care contează, nu pe exploatarea unor „greșeli” imaginare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația sexuală în școli este o „necesitate absolută”, spune noua ministră pentru Egalitatea de gen din Franța: „De la cea mai fragedă vârstă, trebuie să le explicăm copiilor că nimeni nu are dreptul să le atingă corpul sau să le facă rău”

Noua ministră pentru Egalitatea femei-bărbați din Franța, Aurore Bergé, a subliniat marți, într-un interviu acordat postului RTL, importanța educației sexuale în școli, considerând-o o „necesitate absolută”. Aceasta este prima sa…
Vezi articolul

Majorarea salariilor directorilor de școli cu 1.500 de lei brut – amendament depus de deputatul UDMR, Szabo Odon / Mulți directori de școli și-au depus demisiile, după ce i-au cerut salarii mai mari premierului Ciolacu, într-o scrisoare deschisă

Majorarea salariilor directorilor de școli, grădințe și creșe cu 1500 de lei brut, propune deputatul UDMR Szabo Odon, vicepreședinte al comisiei de învățământ din Camera Deputaților. Propunerea a fost depusă…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de astronomie și astrofizică, ”Terra” de geografie, ”Lectura ca abilitate de viață” (OLAV) și limbi clasice au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele și concursurile școlare naționale din anul școlar 2022-2023, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor,…
Vezi articolul

Una dintre educatoarele copiilor din Ucraina, la „grădinița” din Buzău, amenajată voluntar de ea și de colegele ei la subsolul unei pensiuni: I-am învățat câteva cuvinte în limba română, i-am învățat culorile, să numere, sunt foarte receptivi

„Ei sunt primiți și stau într-un spațiu destul de ok, dar gândiți-vă că nu se mai întâlnesc cu prietenii, nu mai au aceleași obiceiuri pe care le aveau până acum.…
Vezi articolul