Școlile rămân închise, însă autoritățile permit organizarea de cursuri sau workshop-uri la interior cu maximum 25 de persoane, prevede hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență

6.634 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Școlile rămân în scenariul roșu, însă autoritățile permit organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri pentru adulți cu participarea unui număr de maximum 25 de persoane în interior, conform Hotărârii numărul 54 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), adoptată în ședința de astăzi, 12 noiembrie.

Astfel, conform noului text de lege, „se propune menținerea organizării de cursuri de instruire și workshop-uri pentru adulți, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu participarea unui număr de maximum 25 de persoane în interior și de maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite prin ordinul ministrului sănătății.”

Toate unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private, cu excepția creșelor și after school-urilor, au fost închise prin ordinul de ministru nr. 5.972 din 8.11.2020. Conform ordinului:

Art. 1 Începând cu data de 9.11.2020 se suspendă, pentru o perioadă de 30 de zile, activitățile didactice care impun prezența fizică în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal și postliceal a preșcolarilor și elevilor. 

Art. 2 (1) Activitățile didactice pentru unitățile prevăzute la art. 1 vor fi desfășurate în sistem on-line, conform Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.545/2020. Ordinul vine după ce posibilitatea de suspendare a școlii fizice până pe 31 decembrie 2020, prin acest ordin al ministrului Educației, a fost aprobată prin ordonanța de urgență nr 192, document care a fost publicat în Monitorul Oficial. În preambulul actului normativ Guvernul motivează urgența prin faptul că neluarea deciziei “poate genera disfuncționalități majore cu efecte negative asupra bunei desfășurări a activităților din sistemul național de învățământ, dar și asupra elevilor”.

Sursă foto: Pexels.com

Citește și:
O petiție pentru deschiderea școlilor și grădinițelor a strâns peste 15 mii de semnături. Inițiatorii susțin că “elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie. Credem că o „Românie educată” nu se poate construi cu învăţământ online prelungit la nesfârşit”
O comparație “periculoasă”: Ce explicații caută guvernul României pentru închiderea la grămadă a școlilor, în timp ce alte țări le țin deschise sau caută soluții nuanțate

2 comments
  1. Eu sunt părinte și sunt perfect de acord cu închiderea şcolilor. Este greu cu cei mici acasă și cu așa zisă şcoală, dar ar trebui să ținem cont de faptul că majoritatea elevilor ajung la şcoală cu mijloacele de transport în comun, care în condițiile date sunt adevărate focare. Acești copii deşi sunt asimptomatici, duc virusul în familie și de aici un întreg dezastru. Unde și cum ne tratăm?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

De ce părinții își dau copiii la meditații? Profesorul Ovidiu Șontea: Dacă ai în clasă 30 și ceva de copii, tu nu poți să personalizezi lecția în detaliu. Atunci cel cu care face meditații o personalizează atât cât trebuie

Ovidiu Șontea, profesor de Matematică la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, care sunt motivele pentru care părinții își dau copiii la meditații. „Dacă ai…
Vezi articolul

Practica didactică în România nu reflectă obiectivele de învățare din curriculumul național, carierei didactice îi lipsesc trăsături-cheie ale unei profesii cu înaltă calificare, evaluarea competențelor profesionale nu se bazează suficient pe dovezi – raport-diagnostic al OCDE

Obiectivele curriculumului bazat pe competențe nu este reflectat nici acum în practica didactică, în condițiile în care au existat formări în domeniu, potrivit raportului-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și…
Vezi articolul