Se poate învăța o limbă străină prin jocuri aplicate: joc de rol, simulări sau chiar scenarii din viața reală, ce solicită aplicarea abilităților lingvistice (P)

1.283 de vizualizări
Foto credit: Novakid
La școală, în excursii sau când vine vorba despre explorarea pasiunilor, engleza reprezintă o adevărată necesitate, iar asta de la cele mai fragede vârste. Lucru deloc surprinzător însă, dacă ne gândim că este percepută ca fiind cea mai importantă limbă pe care copiii ar trebui să o învețe pentru viitorul lor (conform unui sondaj Eurobarometer de la finalul anului 2023). Se poate învăța o limbă străină prin jocuri aplicate? Da, prin jocuri de rol, așa cum o demonstrează școala de limba engleză online pentru copii Novakid

Platforma EdTech Novakid, dedicată elevilor cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani, a înțeles pe deplin avantajele pe care competențele lingvistice le oferă, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Vi le aduce în atenție astăzi printr-o inițiativă plină de umor, derulată sub conceptul „Boss Campaign”. Urmăriți video-ul de mai jos, iar apoi descoperiți din acest articol cum vă puteți sprijini micuțul să asimileze limba engleză și să dezvolte abilități de lider prin intermediul jocurilor de rol.

Jocurile de rol ajută la fluență și spontaneitate

În ciuda cunoștințelor de gramatică și vocabular, este posibil ca juniorul să aibă dificultăți în comunicare. Acest blocaj poate fi depășit cu ajutorul jocurilor de rol, care îi permit să intre în pielea unor personaje diferite și să participe la conversații și interacțiuni simulate. Întrucât totul se întâmplă într-un cadru fictiv, presiunea de a performa se reduce, încrederea în forțele proprii crește considerabil, iar procesul de practicare este învăluit în distracție.

Aceste scenarii îmbunătățesc fluența și spontaneitatea, fapt pentru care copilul va putea dialoga într-o manieră mult mai naturală. Jocurile de rol impactează pozitiv și abilitățile de ascultare și înțelegere, deoarece presupun implicarea activă și interpretarea unor indicii verbale și nonverbale. De asemenea, conturează o deschidere pentru convorbirile orale în limba engleză, îmbogățind vocabularul cu noi cuvinte și expresii.

Situațiile din viața reală, reinterpretate

Merită punctat faptul că indiferent de nivelul de engleză al micuțului, poate fi creat un scenariu adecvat, care să-l ajute în asimilarea limbii. Jocurile de rol se pot desfășura în jurul unor evenimente cotidiene – pregătind copilul pentru experiențe autentice de comunicare în afara casei; în jurul unor contexte ce necesită rezolvarea de probleme – încurajând gândirea analitică și gândirea creativă, esențiale în leadership; dar și schimbul de poziții – promovând empatia și înțelegerea punctelor de vedere diferite.

Este de dorit să se înceapă cu fire narative simple și clare, cum ar fi realizarea cumpărăturilor sau solicitarea de indicații pe stradă, pentru a se produce familiarizarea. Pe măsură ce discuțiile evoluează, poate fi valorificată creativitatea prin modificarea scenariilor, în funcție de nevoile specifice avute. Desigur, feedbackul constructiv nu trebuie să lipsească din peisaj, contribuind semnificativ la obținerea unei pronunții corecte și la dezvoltarea capacității de relaționare.

Studierea limbii engleze, o plăcere la Novakid

Beneficiind de o metodologie bazată pe edutainment (educație prin divertisment), Novakid permite personalizarea maximă a lecțiilor. În plus, platforma ia în considerare caracteristicile individuale ale cursanților și interesele lor particulare, pentru a adopta cele mai eficiente tehnici de predare. Prin povești și jocuri antrenante, elevii au ocazia de a-și manifesta gândurile, procesul de învățare transformându-se într-o plăcere.

Elena Campanella, director al Corpului Profesoral Novakid, punctează: „Profesorii inițiază numeroase discuții, îndemnându-i pe elevi să-și facă ideile și experiențele legate de temele lecției auzite. Această practică nu numai că ajută la exersarea limbii engleze, dar îi determină pe copii să-și îmbunătățească abilitățile de ascultare și să respecte perspective diverse. Totodată, tutorii folosesc jocuri de rol, simulări sau chiar scenarii din viața reală, ce solicită aplicarea abilităților lingvistice în contexte asemănătoare celor presupuse de interacțiunile zilnice”.

Sprijiniți-vă juniorul să interiorizeze fără efort limba engleză și oferiți-i acces la nenumăratele oportunități globale. Puteți programa aici, total gratuit, prima lecție de probă la Novakid!

Citește și:
Profesorii și părinții sunt cei care contribuie la dezvoltarea abilităților de lider la copii / Campania „Boss” vine în sprijinul acestora cu situații inspirate de viața reală, prezentate cu umor (P)
Practici utile în noul an școlar pentru performanțe academice trainice / Chimia elev – profesor relaxează atmosfera din clasă și crește performanțele pe termen lung (P)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum este promovată lectura în școlile și liceele din Franța. Autoritățile au numit-o „Mare Cauză Națională”: programe de milioane de euro pentru cărți, activități și concursuri. Bilanțul proiectelor naționale franceze pentru lectură, anunțat de ministerul Educației, alături de viitoarele demersuri

Lectura a devenit prioritate națională în Franța, cu un accent de anul trecut și anul acesta pe continuarea de programe din anii anteriori care să sprijine cititul în școli. Fundamentată…
Vezi articolul

Educația și teatrul: Copiii bruscați de educatoare să facă liniște în sală nu pot răspunde creativ în relație cu actorii – Adrian Tibu, Festivalul Tânăr de la Sibiu

Copiii împrumută din atitudinea educatorului, atunci când sunt aduși la teatru cu școala sau cu grădinița. Dacă profesorul „e o persoană deschisă și prietenoasă, vor răspunde liber și creativ, chiar…
Vezi articolul

Profesorii câștigă mult timp când folosesc la clasă teste de evaluare create de ei pe platforma „Școala din Valiză” / Evaluarea se face imediat și arată unde are lacune elevul, iar acesta nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până la corectare – profesorul de istorie și geografie Ionuț Cristian Burhan

Programul „Școala din valiză” are ca scop dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei de către elevii și profesorii din mediul rural. Trei profesori care predau discipline diferite și care folosesc…
Vezi articolul