Secretarul de stat Sorin Ion: Elevii corigenți și cei cu cerințe educaționale speciale, care nu susțin Evaluarea Națională 2025, participă la următoarele etape de repartizare, după repartizarea computerizată

47.930 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com/ Bogdan Suruciuc
„Aproape 160.000 de candidați sunt înscriși la Evaluarea Națională 2025. Nu participă elevii corigenți, cei declarați repetenți și elevii cu cerințe educaționale speciale, dacă nu solicită susținerea examenului. Aceștia vor putea participa, după repartizarea computerizată, la următoarele etape de repartizare”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar în Ministerul Educației și Cercetării (MEC), luni, 23 iunie, la matinalul Radio România Actualități.

Deoarece „învățământul este obligatoriu în România până la clasa XII-a, oferta de școlarizare pentru învățământul liceal și profesional trebuie să acopere toți absolvenții de clasa a VIII-a. Nimeni nu rămâne pe din afară”, a adăugat acesta.

Sorin Ion a precizat și că Evaluarea Națională 2025 „se organizează inclusiv la domiciliu sau în spitale, pentru copiii nedeplasabili”. 

Înscrierea la Evaluarea Națională e obligatorie pentru școli, dar acestea încalcă legislația și lasă tot mai mulți elevi să dispară din sistem înainte de examen. Circa 540 de clase a câte 26 de elevi nu apar înscrise la evaluare, conform unei analize Edupedu.ro.

În 2025 erau 173.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la simulările naționale din urmă cu 3 luni, însă doar 159.000 de elevi au fost înscriși „automat și obligatoriu” de către școli la Evaluarea Națională 2025. 

Asta ar înseamna că peste 8% dintre cei care erau în clasa a VIII-a nu au mai ajuns la probele scrise. Ar putea fi repetenți, plecați din țară, cu situația neîncheiată sau pe care școlile au evitat să-i înscrie ca să nu le strice media și prestigiul (vezi fenomenul Brăila).

Declarațiile secretarului de stat Sorin Ion:

Aproape 160.000 de candidați sunt înscriși în acest moment. Facem precizarea că nu participă elevii corigenți, elevii declarați repetenți. Evident că mai sunt câteva categorii, elevii cu cerințe educaționale speciale participă la Evaluarea națională doar dacă solicită. E bine de știut că organizăm inclusiv la domiciliu sau în spitale, pentru copiii nedeplasabili. Aceștia primesc subiectele acolo unde se află.

Reporter: Ce se întâmplă cu elevii care nu au situația încheiată sau nu susțin examenul?

Sorin Ion: După cum bine știm, învățământul este obligatoriu în România până la clasa XII-a. Aceștia vor putea participa, după repartizarea computerizată, la următoarele etape de repartizare, de regulă, la învățământul profesional, dar nu neapărat, pentru că știți foarte bine, după prima etapă sunt locului rămase libere.

Așadar, oferta de școlarizare pentru învățământul liceal și profesional trebuie să acopere toți absolvenții de clasa a VIII-a. Nimeni nu rămâne pe din afară.


3 comments
  1. Domnul Ion,
    În condițiile în care nu am fost consultați pentru a mări vârsta de școlaritate și ați extins la XII clase învățământul obligatoriu, nu este normal că elevul să-și însușească în conformitate cu statutul său programa școlară, nu doar cunoștiințele pentru examenele naționale?
    Am zis… {}{ !

  2. Pentru astfel de situații există școlarizare la domiciliu fie prin participare online, fie prin prezența fizică la domiciliu a cadrelor didactice. A doua variantă presupune suplimentarea si aprobarea unor norme, mai greu acum.

  3. Nimeni nu ramane pe dinafara pe hartie? dar real? Ce se întâmplă cu copii cu CES si handicap grav care sunt siliti sa fie înscriși la distanțe mari de 60 km fără transport asigurat pentru ca nu se poate organiza macar clase integrate în învățământul de masă? Ce opțiuni au? Sa fie înscriși undeva oriunde chiar daca nu pot frecventa din pricina distanței si a dificultăților care implica? Sau înscriși de decor în învățământul de masă copii care au terminat gimnaziul în școală specială? Culmea ca pentru gimnaziu au fost apti pentru învățământ special iar pentru școală profesionala sau liceu sunt candidati perfecti pentru învățământ de masă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cătălin Ciupală, profesor de matematică, propune calibrarea corecturii la Bacalaureat și Evaluarea Națională pe o lucrare-test, ca la BAC-ul internațional: dacă profesorul evaluator supraevaluează sau subevaluează o lucrare, atunci îi apare în platformă un steag roșu de atenționare

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, din Braşov, are două propuneri privind corectarea lucrărilor de la examene naționale în platformă astfel încât să nu mai existe…
Vezi articolul

Profesorul Gabriel Ciora: Nu trebuie să fie o sperietoare nici matematica, nici profesorul care o predă. Clasa a VIII-a ar trebui să fie cumva o clasă în care să fie o recapitulare a cunoștințelor acumulate în casele anterioare

Gabriel Ciora, profesor de Matematică la Școala Gimnazială din Giarmata, a declarat, pentru TVR Info, că „nu trebuie să fie o sperietoare nici matematica, nici profesorul care o predă”. „Clasa a VIII-a…
Vezi articolul

Noi, cei din sistemul de educație, ar trebui să „rupem pisica în două” și să schimbăm acest tip de examen, înlocuindu-l cu o evaluare similară cu cea din clasa a VI-a, fără să mai punem o presiune imposibilă pe copii – apelul profesorului Viforel Dorobanțu pentru schimbarea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a

Viforel Dorobanțu, profesor de TIC și director al Școlii Gimnaziale Nr 1 din Curcani, județul Călărași, face un apel către colegii săi profesori în privința schimbării actualului sistem de evaluare…
Vezi articolul