Simulare BAC 2025 – Matematică. Profesoara Carmen Sicu: Subiectele I și II puteau fi făcute dacă copiii și-au făcut temeinic temele, au fost atenți la ore, au ascultat de profesori și au învățat

[jp_post_view]
Foto: © Filip Skarp | Dreamstime.com
Carmen Sicu, profesoară de matematică, a declarat, într-o intervenție pentru Prima TV, că subiectele date la simularea examenului național de BAC 2025 „au fost solicitante”. „Subiectele I și II puteau fi făcute dacă copiii și-au făcut temeinic temele, au fost atenți la ore, au ascultat de profesori și au învățat”, este de părere aceasta.

„(Subiectele – n.red) au fost solicitante, gradul de dificultate fiind între mediu spre greu, cel mai greu fiind subiectul al III-lea. Subiectele I și II puteau fi făcute dacă copiii și-au făcut temeinic temele, au fost atenți la ore, au ascultat de profesori și au învățat”, a precizat cadrul didactic.

Simularea la Matematică a fost susținută de elevii clasei a XII-a de la profil real, de cei din liceele tehnologice, precum și de către cei cu specializarea învățători-educatoare.

Profesorul Mădălin Ghiuler a rezolvat, pentru Edupedu.ro, subiectele pe care le-au primit elevii la proba obligatorie a profilului – simularea examenului național de BAC 2025. Iată ce a spus cadrul didactic despre subiectele pentru specializarea mattematică-informatică:

„Subiectul l a fost clasic, cu o frumoasă problema 6 care face trimitere la clasa a VII-a. La subiectul al ll-lea este totul clasic, apar toate cerințele în modelele existente… ușor piperat c) – sistem. Subiectul al lll-lea nu are nicio capcană, subiectul de analiză de clasa a XII-a poate fi rezolvat de un elev bun de nivel tehnologic, o integrala clasică cu prima schimbare de variabilă și o integrare prin părți”, a precizat profesorul pentru Edupedu.ro despre varianta de la Matematică-Informatică.

Cum vor fi comunicate rezultatele, conform procedurii

Rezultatele simulărilor nu vor fi publice, ci transmise individual fiecărui elev printr-un cod unic. „Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice” (art. 19 (1)), iar „comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților” (art. 19 (4)).

Dacă elevii doresc, notele obținute la simulare pot fi trecute în catalog, dar doar la cererea scrisă a acestora sau a părinților. „La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog” (art. 20 (2)).

Calendar Simulare Bacalaureat 2025:
  • 24 martie 2025: ⁠Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 martie 2025: ⁠Proba obligatorie a profilului – probă scrisă
  • 26 martie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – probă scrisă
  • 27 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 8 aprilie 2025: Comunicarea rezultatelor

Foto: © Filip Skarp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Elevă de clasa a XII-a, după simularea de la Istorie: Au fost întrebările foarte grele. Pe unele nici măcar nu le înțelegeam

2 comments
  1. Prea multi IF, doamnă! Vă întrebați ce face prof. când IF NOT? Intervine el imediat, are cum, are cu cine, e sprijinit?

  2. La profilul pedagogic la matematica,elevii au doar o ora de matematica pe săptămână și una de aritmetica in clasa a 11-a și a 12-a.Subiectele la matematica la m
    pedagogic au fost mult mai grele comparativ cu cei de la m. tehnologic,aceștia având trei ore de matematica pe săptămână.Cei de la pedagogic sunt viitori dascăli și la ce subiecte au primit la simulare nu cred că s-a ținut cont și de ceea ce se poate face într-o oră pe săptămână la clasa,mai ales că acești tineri se pregătesc și pentru concursul de titularizare.Uite așa nu vor mai intra tineri în sistemul de învățământ ,atâta timp cât cei care fac aceste subiecte nu țin cont de ceea ce se lucrează la clasa și de programă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Telenovela Educație-Sănătate privind testele de salivă continuă. Ordinul de ministru comun trebuie modificat săptămâna aceasta. Cîmpeanu: „Astăzi voi avea o întrevedere cu ministrul Sănătății / După ce vom lămuri lucrurile, voi anunța ce este de anunțat”

Ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății urmează să fie modificat din nou zilele acestea, iar printre modificări se va regăsi și o directivă privind cine are responsabilitatea de a…
Vezi articolul

Motivarea profesorilor este o soluție pentru a reduce analfabetismul funcțional, însă nu rezolvă problema, susține Sorin Ion: Dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație

Pentru a reduce analfabetismul funcțional al elevilor, „ne trebuie oameni buni, profesori de calitate și pentru asta trebuie motivați, pentru că, cu tot respectul pentru vocație, dar până la urmă…
Vezi articolul

Elevii vin adesea la școală îmbrăcați neadecvat – blugi rupți, pantaloni lăsați astfel încât să se vadă lenjeria intimă, maiouri scurte, unghii cu gel și gene false. Este nevoie urgentă de simplificarea procedurilor și de restabilirea autorității profesorului – scrisoare deschisă a unui profesor pentru ministrul Daniel David

Domnule Ministru, vă adresez această scrisoare în calitate de cadru didactic din învățământul preuniversitar, profund implicat în realitățile cotidiene ale unei educații care, din păcate, se confruntă cu o criză…
Vezi articolul