Sindicatele din Învățământ cer demisia ministrului Educației: Daniel David ar fi trebuit să-l atenționeze pe premierul Ilie Bolojan că salariații din Educație nu sunt doar niște simple obiecte de inventar. Cea mai neinspirată decizie a fost „perierea” masivă a documentului întocmit de cercetătorii de la Institutul de Științe al Educației

15.100 de vizualizări
Foto: Radu Tuta/Agerpres Foto
Sindicatele din Învățământ solicită demisia ministrului Daniel David, potrivit unui comunicat de presă. „Cea mai neinspirată decizie a domnului ministru, Daniel David, care scoate în evidență atitudinea profund neadecvată față de salariații din educație și față de beneficiarii primari ai acestuia, a fost „perierea” masivă a documentului întocmit de cercetătorii de la Institutul de Științe al Educației la solicitarea EduPedu.ro”, se arată în document.
  • Este vorba despre Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“.

Comunicatul sindicatelor vine și în contextul în care a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

„Nu învățământul a contribuit la deficitul bugetar, ci sinecurile de partid, înțelegerile la ceas de seară și cumetriile transpartinice”, transmit reprezentanții profesorilor.

Conform sindicatelor, Daniel David ar fi trebuit să-l atenționeze pe premierul Ilie Bolojan că „sistemul de învățământ este unul complex, iar salariații acestuia nu sunt doar niște simple obiecte de inventar, ci sunt ființe umane care nu pot fi discreditate și umilite, așa cum procedează acum guvernanții”.

„Cea mai neinspirată decizie a domnului ministru, Daniel David, care scoate în evidență atitudinea profund neadecvată față de salariații din educație și față de beneficiarii primari ai acestuia, a fost „perierea” masivă a documentului întocmit de cercetătorii de la Institutul de Științe al Educației la solicitarea EduPedu.ro, material care argumentează efectele negative ale măsurilor luate de Guvernul Bolojan în sistemul de învățământ. În mod normal, un astfel de studiu ar fi trebuit să fie solicitat de Ministerul Educației și Cercetării înainte de a fi luate aceste măsuri anti-educație. Acest lucru demonstrează, încă o dată, că măsurile din Legea 141/2025 sunt pur contabile, fără să țină cont de consecințele nefaste ale acestor”, se arată în document.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Redăm comunicatul integral al sindicatelor din Educație:

„Federația Sindicatelor  Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională  „Alma Mater”, în numele celor peste 250 000 de salariați ale căror interese le reprezintă, își exprimă revolta împotriva prevederilor Legii nr. 141/2025 referitoare la sistemul educațional. În ciuda tuturor demersurilor făcute și a argumentelor aduse în ultima perioadă: discuții cu Președintele României, precum și solicitarea adresată acestuia de a nu promulga această lege, discuții cu Prim-ministrul Guvernului României și cu ministrul educației, discuții cu conducerile partidelor politice care susțin actualul Guvern, precum și pichetarea Parlamentului României, din nefericire, această lege profund antisocială a fost publicată în Monitorul Oficial.

Dând dovadă de cinism și iresponsabilitate, Guvernul Bolojan provoacă în învățământ o criză fără precedent în ultimii 35 de ani, având în vedere că aceste măsuri înseamnă, practic, reorganizarea a o bună parte a învățământului preuniversitar, într-un interval de timp de aproximativ o lună.

Grav este că toate aceste măsuri au fost luate, din condei, fără să se facă, așa cum era firesc, un studiu de impact.

Ministrul Educației și Cercetării, domnul Daniel David, ar fi trebuit să aibă tăria să-l atenționeze pe Prim-ministrul Guvernului României, domnul Ilie Bolojan, că sistemul de învățământ este unul complex, iar salariații acestuia nu sunt doar niște simple obiecte de inventar, ci sunt ființe umane care nu pot fi discreditate și umilite, așa cum procedează acum guvernanții.

De bulversarea fără precedent a sistemului de învățământ se fac vinovați: Președintele României, care a tăcut suspect, Prim-ministrul Guvernului României, ministrul educației și cercetării, precum și partidele care susțin actualul guvern.

Măsurile care lovesc crunt educația și cercetarea din România sunt deja bine-cunoscute:

1. Creșterea normei didactice de predare cu 2 ore – acesta este măsura cu consecințele cele mai grave asupra cadrelor didactice. Realitatea din majoritatea școlilor ne arată că vor fi profesori titulari care vor intra în restrângere de activitate și profesori suplinitori calificați care, foarte probabil, nu își vor mai găsi un loc de muncă. Referitor la profesorii titulari, există riscul major ca aceștia să nu-și mai primească salariile întregi, asta pentru că va fi imposibil să li se asigure norma completă de 20 de ore. A le acorda acestora „șansa“ de a primi 2 ore, pentru completare, la distanțe apreciabile este cinism. Este posibil ca cheltuielile pentru navetă să fie mai mari decât contravaloarea celor 2 ore. De asemenea, mărirea normei de predare va însemna mărirea sarcinilor de muncă, pe lângă celelalte îndatoriri profesionale, ceea ce va conduce la creșterea presiunii psihice. Totodată, este complet greșit și faptul că a fost eliminată facilitatea de a se diminua, cu 2 ore, norma de predare pentru profesorii care au gradul didactic I și o vechime peste 25 de ani. În timp ce în multe țări norma didactică de predare pentru profesorii cu vechime este diminuată chiar la jumătate, restul orelor fiind dedicate pentru a îndruma profesorii tineri, la noi nu mai este nici o diferență între un profesor debutant și unul care este la final de carieră.

2. Comasarea a sute de unități de învățământva conduce la concedieri de personal didactic auxiliar și chiar administrativ.

3. Creșterea efectivelor de elevi în clasăva conduce la revenirea la efectivele de elevi/preșcolari  „istorice“ și, evident, la comasări de grupe/clase, având drept consecință scăderea calității actului educațional și reducerea numărului de posturi/norme.

4. Scăderea dramatică a tarifului pentru plata cu ora  – va conduce la imposibilitatea atribuirii orelor rămase libere în regim de plata cu ora, din cauza remunerației derizorii (scăderea cu peste 50% a tarifului orar). Se va ajunge la situația aberantă ca o oră prestată de un profesor la început de carieră să fie plătită la fel cu tariful orar al unui muncitor necalificat. Sunt specializări și discipline deficitare în resursa umană. Cine va presta aceste ore, în regim de plata cu ora?

5. Creșterea obligației de catedră  pentru directori și inspectoriva conduce la imposibilitatea practică și obiectivă de desfășurare a activității de către personalul de conducere, de îndrumare și control (atât activitatea la catedră, cât și cea specifică funcției).

6. Subfinanțarea învățământului superior din România, prin neactualizarea costului standard pe student echivalent, decizie care poate conduce la concedieri colective sau chiar la închiderea unor universități.

7. Subfinanțarea instituțiilor de cercetare, în actualul context geopolitic european, prin neactualizarea costurilor necesare pentru resursa umană și utilități, pentru menținerea și dezvoltarea infrastructurii, instituții de importanță deosebită pentru buna funcționare a educației și cercetării.

8. Subfinanțarea bibliotecilor centrale universitare, prin neactualizarea costurilor cu resursa umană și utilități, instituții de importanță deosebită pentru buna funcționare a Educației.

În luarea acestor măsuri fără precedent pentru învățământ și în special pentru învățământul preuniversitar, un rol foarte activ l-a avut ministrul educației și cercetării, domnul Daniel David. În marea majoritate a declarațiilor publice, domnul ministru a lovit în sistemul de învățământ și în salariații acestuia, unele dintre aceste declarații fiind chiar diversioniste.

Reamintim o parte dintre acestea:

  • Norma didactică de predare în România este sub media Uniunii Europene”. FALS! Conform cercetătorilor de la Institutul de Științe ale Educației, norma de predare este de 18 ore pe săptămână în România, ceea ce plasează țara noastră la nivelul mediu al normei europene.
  • „Educația are o contribuție mare la deficitul pe care îl avem”. Altfel spus, cu o finanțare de aproximativ 3% din PIB, în condițiile în care media finanțării educației în Uniunea Europeană este de aproximativ 4.7% din PIB, educația a dat peste cap deficitul bugetar. Să ne amintim că domnul Mircea Miclea și-a dat demisia din funcția de ministru al educației pentru faptul că educației nu i s-a dat 5% din PIB. În concepția domnului ministru Daniel David, educația poate fi performantă și dacă este subfinanțată.
  • „Dacă dorești să fii titular al sistemului, atunci n-ai cum să rămâi foarte mult legat de o școală”. Altfel spus, dacă în școala unde ești titular nu ți se pot asigura cele 20 de ore de predare, mergi unde găsești, adică la 30-40 km. Ce vor face cadrele didactice cărora nu li se pot asigura cele 20 de ore, fiind titulari în 2-3 școli? Vor mai adăuga încă o școală și vor sta în mijloacele de transport mai mult decât stau în fața elevilor.
  • „Elevii olimpici de nivel internațional își permit să-și dea o bursă de merit în fiecare lună, din premiul unic de 1000-4000 de euro pentru medalia obținută”. Dacă așa este tratată elita elevilor din România, nu este de mirare că majoritatea acestor olimpici își continuă studiile universitare în alte țări și nu se mai întorc în România.
  • „Plata cu ora în învățământul preuniversitar trebuie să fie definită rațional și decent. În prezent nu se raportează la tot timpul de lucru și are o valoare prea mare față de ora din norma de bază”. Altfel spus, dacă un profesor are salariul pentru o oră de predare din norma de bază de 100 de lei, conform prevederii din Legea 141/2025 ar urma să primească mai puțin de 50 de lei pentru o oră plătită în regim de plata cu ora, chiar dacă pentru pregătirea acestei ore este nevoie de același efort. Și să nu uităm că și la aceste ore elevii primesc teste care trebuie corectate și discutate cu elevii. Mergând după aceeași logică cu a „specialiștilor” care au propus această aberație, profesorii care au ore în regim de plata cu ora ar putea spune că o astfel de oră nu durează 50 de minute, ci 20 de minute, și că se parcurge doar 45% din materia cuprinsă în programa școlară.

Ministrul Educației și Cercetării trebuie să ia în calcul faptul că foarte puțini profesori vor mai lua ore la plata cu ora. Rămâne de văzut cum va ieși Ministerul Educației și Cercetării din acest impas inevitabil.

Însă, cea mai neinspirată decizie a domnului ministru, Daniel David, care scoate în evidență atitudinea profund neadecvată față de salariații din educație și față de beneficiarii primari ai acestuia, a fost „perierea” masivă a documentului întocmit de cercetătorii de la Institutul de Științe al Educației la solicitarea EduPedu, material care argumentează efectele negative ale măsurilor luate de Guvernul Bolojan în sistemul de învățământ. În mod normal, un astfel de studiu ar fi trebuit să fie solicitat de Ministerul Educației și Cercetării înainte de a fi luate aceste măsuri anti-educație. Acest lucru demonstrează, încă o dată, că măsurile din Legea 141/2025 sunt pur contabile, fără să țină cont de consecințele nefaste ale acestora.

  •       „Cred că a fost o greșeală de-a lungul timpului că profesorii nu s-au bătut mai mult pentru un salariu decent”. Ministrul Educației ar fi trebuit să știe că angajații din învățământ s-au luptat tot timpul pentru salarii decente, dar clasa politică a tratat educația de fiecare dată ca „cenușăreasa“ bugetului. În 2023, a fost nevoie de peste 3 săptămâni de grevă pentru ca Guvernul să accepte majorarea salariilor, inclusiv a salariului dumnealui. Asta în timp ce în alte domenii creșterile salariale s-au făcut pe furiș. Din această cauză, domnule ministru, suntem în această situație astăzi. Nu învățământul a contribuit la deficitul bugetar, ci sinecurile de partid, înțelegerile la ceas de seară și cumetriile transpartinice.    

Acestea sunt o parte a motivelor pentru care membrii celor trei federații sindicale reprezentative din învățământ, și nu numai aceștia, sunt profund revoltați de modul în care domnul ministru s-a comportat în fruntea MEC și, în numele acestora,

                                Colegiul Național al Liderilor F.S.L.I.,

Colegiul Liderilor FSE „SPIRU HARET“,

și Biroul Executiv al FNS „ALMA MATER“

SOLICITĂ

DEMISIA MINISTRULUI EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII,

 DOMNUL DANIEL DAVID

În plus, începând de mâine, 30 iulie, circa 150 de membri de sindicat vor picheta sediul Ministerului Educației și Cercetării, după următorul program:

  • 30 iulie 2025, începând cu ora 10.00
  • 31 iulie 2025, începând cu ora 10.00
  • 1 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 4 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 5 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 6 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 13 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 20 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 27 august 2025, începând cu ora 10.00
  • 3 septembrie 2025, începând cu ora 10.00

De asemenea, pe 8 septembrie, în prima zi a noului an școlar, peste 30.000 de membri de sindicat vor participa la Mitingul Educației.”


34 comments
  1. totul e praf si pulbere. astia nici sa fure nu stiu si apeleaza la consiliere din mediul privat. o sa vanda tot ce a mai ramas si o sa transforme natia in prosti usor de exploatat. daca nu stiti sa furati si sa mintiti lasati in locul vostru profesionisti asa cum este cazul lui DD, buna alegere veritabil profesinist si de etnie, asta mai lipsea. mafia cat este ea de mafie exista pentru ca produce plus valoare. singura speranta este crivatul de la rasarit, din pacate asta e.

  2. Vă este frică să puneți mâna la muncă, a venit timpul când trebuie să mai și muncim, așa că nu mai frecați menta prin școli.

    1. Omule, mai du-te la școală, că să înțelegi ceva din lumea în care trăiești. Postac plătit…. Uitați cum pentru ei sunt bani!!!!

    2. Dupa ce dai mai multe examene sa ai un post si ai mai multe clase de 30 elevi poti sa ne dai sfaturi despre munca.

  3. De ce tac Corina Marin si Barbulescu – specialistii de la resurse umane din minister?
    De ce nu protesteaza secretarii de stat? Chiar toti sunt impotriva profesorilor?
    Boicot bacalaureat toamna, poate asa ii trezim pe toti!!

  4. nu va place când va pune cineva la munca si va cere reponsabilitatea rezultatelor, nu?
    nu va place sa va asumați si voi o data măcar dimensiunea răului pe care l-ați provocat, nu?
    nu va place adevarul si ordinea, nu?

    si noi ne mai miram de ce au ajuns elevii sa nu dea nici doi bani pe voi, sa va disprețuiască si sa va umilească!
    răspunsul e atât de simplu: ăștia sunteți si atât puteți! cu voi nu vom da înainte, nu vom progresa si nu ne vom eleva niciodată! vouă va place mahalaua ieftină si frecmentismul

    1. —Analfabetism funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit.–

      Mai cititi contextul. Poate reușiți.

  5. Domnule ministru ,
    V-ați pierdut în măsurile pentru educație !
    Vă bâlbâiti acum pe etapele de mobilitate care aproape că s-au epuizat,pe repede-nainte,fără consultări !
    Ați încercat să cenzurați și să manipulați IȘE !
    Eliminați o lege,198/2023 la care cu siguranță v-ati adus aportul și care a reprezentat proiectul de suflet al înaintașilor dvs,,România educată ”
    Ați invocat subiectul masterului didactic doar din interese ținând cont ca veniți din învățământul superior…
    Ați făcut un ghiveci din bursele elevilor,terminând cu cele pt elevele mamici!
    V-ati exprimat dorința de reducerea directorilor prin închiderea unor scoli
    Amintiți de clase simultane ca obiectiv important in mandatul dvs…
    Râdeți de 250000 de profesori si 3 milioane de elevi..
    Apăsați pe sănătatea acestor persoane…
    Reflectați si renunțați la marele vis al legii 141/2025 este o catastrofă..
    N ați vorbit nimic despre siguranța in scoli si cum sa nu avem elevi drogati(masuti clare…)
    Ați blamat întreg sistemul educational,de aceea vă rog ,daca sunt teti obligat să faceți toate acestea,fără studii de impact,renunțați demn la funcția de ministru!
    Sper ca fiii nostri sa se bucure prima zi de școală !

  6. Au dreptate si sindicaliștii privind măsurile din Leg.141/2025…
    Sunt sigur că si-a adus contribuția la Legea 198/2023,respectiv Deca…
    Ce vor să rămână in istorie c-au fost mari inițiatori de proiecte legislative gândite contabilitate si nu din perspectiva unui profesionist…
    Cum sa spui că primesc 15% bursă elevii dintre-o clasă, dar dacă se trage linia înaintea unui școlar care are aceeași medie cu ultimul privind procentul…
    ,nu e discriminare între copiii români ??? Dealtfel se pune accent pe incluziune,foarte bine! Dar dintre doi copii care au aceeași notă, unul ia bursă,celalalt nu, deoarece a depășit pragul din aiurita lege…
    Încercați,domnule ministru, să lăsați așa învățământul anul acesta,îl bulversați la anul poate…..
    De ce trebuie să plătească așa scump profesorii,de ce?!
    Erau multe lucruri pe care ați fi putut să le schimbați, dar împreună cu oameni din teren,nu cu oamenii dvs….si nu acum,când peste puțin trebuie să sune clopoțelul pentru fiecare făptură nevinovată…..!
    Ce sărbătoare ,ce amintire mai poate să însemne prima zi de școală pentru un preșcolar, școlar ,licean si chiar student când parintele lui este vitregit de Legea rapidă, dată doar din condei ,fără consultări…?!
    Eram ieri intr-un magazin,o familie tânără a inteat cu fetița de doar vreo 4 ani,care s a apropiat de o rochiță pe care si o dorea…
    Mama fetei i a spus că i o cumpără de ziua ei,copilul rapid a înțeles!M a impresionat până la lacrimi si fiind cu copilul meu alături, i am spus ,câți sunt așa, își doresc,iar părinții nu pot să le ofere…”!
    Mi a plăcut copilul că a înțeles problema rapid,dvs aveți studii peste studii,ce trebuie să facă profesorii că să înțelegeți problema lir????
    Cum să se repete niște etape de mobilitate in doua săptămâni ,când de fapt acestea s-au epuizat,au fost oameni remunerați pentru asta!?
    Dar pentru pâinea unui om,, care are in spate peste 25,30 de ani de activitate ,păr nins de vreme si vremuri să decizi asa in două săptămâni e absurd,e imoral,e in neconcordantă cu democrația….
    Suntem parcă in democrație nu in altă perioadă….!
    Reflectați cu luare aminte,cu mult discernământ si lăsați Legea lui Deca,apoi faceți dvs altă sub alta forma,dar nu sa fie profesorii persecutați…,veniți in ajutorul oamenilor din sistem,nu le faceți rău….
    Copilul meu a absolvit opt clase, nu l am dat la pregătire n-aș fi avut cum mai am unul student,iar toată atenția financiară a fost către acesta mai mare însă vă spun si cer că notele pe care le a luat ,atât la română si la matematică înseamnă 9,a întrat la profilul dorit,dar aceste rezultate reflectă munca de la clasă, doar de la clasă cu doamnele profesoare cărora le am mulțumit…
    Și timp de vreo trei săptămâni toate discuțiile din mass media nu aduc omagii profesorilor…Un profesor nu si permite vacanțe, iar copiii lor înghit in sec !
    Care este diferența dintre oameni, dintre unela categorii profesionale ???
    Trebuia ca profesorii să se facă toți,,antreprenori pentru supraviețuire ” ca acum să le fie bine sau mari directori i. industrii de apărare AERONAUTICĂ!?
    Vă rog, abandonați Legea mult discutată sau abandonați ministerul!!!!
    Sa știți că directorii din scoli chiar muncesc,am apreciat dintotdeauna acest aspect au o mulțime de responsabilități!!!!!

  7. In opinia multor profesori statul trebuie sa le asigure lor: – job pe viata; – salariu decent; – norma de 18 ore /saptamana; – multe vacanre; – elevi silitori; – gradatii de merit pt toti ….. Orice profesor care e sincer cu el stie ca intr-o cancelarie doar cativa sunt profesori adevarati. Restul fie nu au gasit job, fie nu trec de interviuri in sistemul privat

  8. David nu are toare țiglele pe casă, iar ceilalți decidenți din coaliție nu cunosc sistemul de învățământ. În perspectivă, lucrurile vor sta în felul următor: calitatea actului didactic va scădea considerabil, elevii din rural și rromii vor îngrosa teribil cifrele abandonului școlar, indicele demografic al românilor, și așa în scădere, se va prăbuși, dar va crește foarte mult cel al rromilor (deja sunt aproape majoritari în mai multe județe ale țării), care primesc și vor mai primi ajutoare sociale doar pentru că se înmulțesc (de muncit, în majoritate, nu vor munci niciodată). In cca 10-15 ani România va fi un fel de teocrație bizară (adio UE și NATO) în care educația va fi opțională după clasa a 5-a (vârsta la care etnia rromă își mărită fetele), iar țara se va numi Rromania. Nu etnia rromă este de fapt o problemă (și nu discriminez prezentând realitatea), ci felul în care astăzi se impun ori nu se impun legile în vigoare. Cum altfel pot exista zeci de mii de familii de rromi care trăiesc exclusiv din ajutoare și care au averi de zeci de milioane de euro?! Cât despre politicieni, e clar ca ei și fenomenul corupției pe care îl oblăduiesc sunt principalii vinovați. Cea mai bună soluție este părăsirea acestei țări. Dacă nu mai putem noi, ca adulți de-o anumită vârstă, măcar copiii noștri să o facă. E o datorie morală a lor față de ei înșiși. În câțiva ani aici va fi haosul total al dictaturii. Următoarele alegeri vor proiecta la conducere extremiști pro-ruși.

    1. Ai dreptate! Cea mai mare putere in stat nu o au nici politicienii si nici justitia. O au interlopii. NIMENI NU VA ÎNDRĂZNI vreodată să intre puțin mai serios în măruntaiele marilor patroni de cazinouri. Interlopii, că sunt în politică, justiție sau poliție, lucrează după toate principiile lumii mafiote. De asta nu veți vedea niciodată vreo tendință a statului român de a-i pune pe rromi să-și justifice averile. Ar găsi acoli bugetul României pe ultimii 10 ani cel puțin. Așa, cu Bolojan cu tot, rromii vor fi privilegiați în continuare. Postituția, clonarea cardurilor, traficul cu minori si multe altele vor merge în continuare ca unse în România și în afara ei, mulțumită clanurilor de rromi. Avem zeci de mii de interlopi foarte periculosi, mulți dintre ei bine înfipți în viața de zi cu zi a celor mai importanți politicieni sau magistrați. AUR, PSD și PNL sunt partide acaparate de interlopi. Ce vedeți prin presă cu descinderi d-ale poliției, alea sunt praful de pe tobă. În Slobozia Bradului (Vrancea), aproape în fiecare din cele câteva sute de vile exista cel puțin câte o armă de foc ilegală. De săbii și cuțite nici nu mai vorbim. Tot acolo se pot găsi sute și sute de milioane de euro cash, bani ascunși în case. Copiii se vând, fetele se mărită de la 11-13 ani si au copii de pe la 12-14 ani, evaziunea fiscală este totală (fac trafic de fructe și legume importate din Grecia și Turcia, le care le vând ca marfă de România și pentru care au certificate de producător) și coordonează o piață a prostituției și a furturilor din Europa ceva de speriat. Acolo se afla multe miliarde de euro nefiscalizați, proveniți exclusiv din piața neagră. De droguri nici nu mai pomenesc. În toată povestea asta, statul român doarme pe o parte, și taie profesorii în carne vie pe cealaltă. Rușine, stat român interlop.

  9. Dar cum nu este legal pentru o parte din bugetari sa nu fie posibil sa se schimbe conditia cu care au fost angajati in timp ce pentru profesori este?
    Sindicatele daca vor sa faca ceva sa pregateasca actiuni juridice.

  10. Toată această înghesuire a titularilor reprezintă, în opinia mea, preludiul pentru următoarele povești bune de cucerit electoratul:
    1. nu le putem crea facil catedre titularilor, iar ei fac scandal;
    2. când le creăm catedre, acestea acoperă între doua și șapte școli;
    3. titularii fac naveta și ajung obosiți și șifonați în fața elevilor;
    4. titularizarea în sistem trebuie înlocuită cu titularizarea în școală, decisă exclusiv de școală;
    5. conceptul de titularizare este desuet, profesorii trebuie să fie selectați în funcție de apartenența politică;
    6. fiecare inspector școlar general numit politic este îndreptățit să își selecteze directorii dintre colegii de partid, iar directorii sunt îndreptățiți să își selecteze profesorii dintre colegii de partid;
    7. școala este o firmă, ea trebuie să producă profit;
    8. instituțiile inteligenței și securității naționale vor desemna angajați sub acoperire politică, în școli, pentru a se asigura că avertizorii de integritate nu văd cum profitul ia forma plicurilor cu șpăgi către director, la angajare, sau către inspectorul general, la concursurile de director, sau către șeful consiliului județean, la numirea inspectorului general.
    O dorită reformă care să pună elevul în centrul școlii este substituită printr-o reformă care pune în centrul școlii doar banul, banul gol.
    O exhibare atât de rușinoasă a ceea ce are mai sfânt clasa noastră politică actuală.

  11. 1. Ministrul David trebuie sa plece, nu si-a facut treaba corect pentru invatamantul preuniversitar.
    2. Sistemul preuniversitar are bube, dar acestea trebuie operate, nu trebuie aruncat cu totul la tomberon. Sa platesti ora de predare a unui profesor la nivelul muncitorului zilier necalificat e de lumea a treia sau mai rau, in nici un caz european!
    3. Sindicatele actioneaza cu intarziere, dar cotizatiile le iau la timp! Nu le e un pic rusine?
    4. Consider corect ca liderii de sindicat sa nu mai fie degrevati de norma, ca asa mai iau si ei contact cu scolile. De asemenea, consider corect ca directorii sa nu mai poata sa isi ia ore la plata cu ora. Au job-ul de director, sa il faca cu dedicatie!
    t. Marirea normei de predare si a efectivelor de elevi la clase este pur contabila. In invatamant lucram cu oameni, cand ii afectam incepe declinul! Asta se vrea?

    1. Voi profesorii ar trebui să plecați. Sunteți direct responsabili de rata mare de analfabetism funcțional. Ras totul și de la 0.

      1. Corect!!! Mulți dintre profesori ar trebui să plece din învățământ. Nu fac nimic la clasă, fac doar meditații pe sume mari, habar nu au să predea, dar vor drepturi, salarii mari și obligații și responsabilități deloc. Din cauza lor, rata de analfabetism este la cote alarmante. În primul rând, ei au adus învățământul în starea în care este acum

      2. Prietene, cand vorbești de analfabetism functional, fa-ti autoanaliza. Habar nu ai despre ce vorbesti!

      3. Boss. Pana la profesori, mititeii astia vin entitled de acasa, total needucati de parintii astia moderni, progresisti, GENTLE PARENTING gen. ZERO disciplina, ZERO limite. Ce sa mai faci cu ei cand la orice tampenie fac vin cu mami de manuta, mami care se apuca sa certe profesorul ca de ce isi permite sa ii admonesteze odrasla?

      4. De la zero, cu cine? Cu analfabeții tatuați, bărbosi, care nu știu altceva în viață decât să meargă la sală și să încaseze bani — nimeni nu știe de unde? Cu videochatistele și influencerițele de pe TikTok?

        Întreaga societate este de vină pentru rata mare de analfabetism funcțional: statul român, care a subfinanțat educația timp de 35 de ani, legile proaste, reformele fără cap, an de an, media care promovează doar nonvalorile.

        Și, nu în ultimul rând, voi, toți cei care, an de an, ați disprețuit profesorii, școala, ideea de educație, și vi s-a părut normal ca un profesor să fie plătit foarte prost — deși ați avut mereu pretenții atunci când ați avut copiii la școală.

  12. Scandalul e mai vechi de o săptămână, acum iau poziție cei din vârful sindicatului?!

    Ce au păzit până acum?

    Și singurul motiv e că a dat dovadă de ipocrizie și lipsa de etică profesională? Nimic altceva? Zilele astea se va tăia în carne vie în oamenii din învățământ, sindicatele ne spun așa, din vorbe, să nu ne ducem la ședințele în care se decide cine rămâne și cine pleacă, fără nicio bază juridică decât părerea lor, nimic despre luptă efectivă de a opri această nebunie!

    Nici măcar nu se pune în discuție un chestionar pentru grevă generală în septembrie sau chiar acum la sesiunea a doua a bacalaureatului, nimic!! Probabil că au promisiuni că vine pesedeul și fac și dreg ei, din nou, vorbe!

    Păi și cei care au înghițit lămâia după grevă și n-au ieșit din sindicat vor ieși acum, de ce să mai rămâi când sindicatul – la vârf – e de formă?!

      1. Nu ne mai interesează poziția sindicatului ci Acțiuni concrete, clare, evidente.

        Sindicatul va fi muzeu din septembrie dacă nu face nici acum nimic concret in loc sa redirecționeze comunicatele banale ale liderilor dinozauri.

  13. DEMISIA a lui David Daniel și a lui Bolovan Spânul!!! Toți acești incompetenți trebuie să plece de tot!!!

  14. demisia derbedeilor David și gașca lui de consilieri imbecili…. sunteți că și ciuma lui Caragea,ca și plăgile Egiptului antic… distrugeți și pârjoliți totul…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Daniel David ia apărarea profesorilor pe tema salarizării pe bază de performanță: Putem avea standarde minime pentru salarii, dar trebuie să avem și pentru ceilalți funcționari publici, iar după aceea, dincolo de salariu, prin performanțe diferite, să existe venituri diferite

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a dat replică anunțului premierului Marcel Ciolacu în privința salarizării profesorilor pe bază de performanță. Într-o declarație transmisă de TVR Info, oficialul a respins…
Vezi articolul