Sindicatele din Învățământ cer ministrului Educației, în regim de urgență, aprobarea ocupării prin concurs a posturilor pentru profesori și pentru ceilalți angajați din școli și grădinițe – document

68.150 de vizualizări
Foto: Radu Tuta/Agerpres Foto
Sindicatele din Învățământ solicită o întâlnire cu ministrul Educației și Cercetării, în vederea discutării și soluționării, în regim de urgență, a unor probleme, potrivit unui document consultat de Edupedu.ro. Una dintre probleme se referă la aprobarea ocupării prin concurs a posturilor pentru profesori, pentru personalul didactic auxiliar și cel administrativ.
  • Este vorba despre Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER“.

„Federația Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federatia Națională Sindicală „ALMA MATER” — federații sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar și învățământ superior — vă solicită respectuos o întâlnire cu conducerea Ministerului Educației și Cercetării, în vederea discutării și soluționării, în regim de urgenţă, a următoarelor probleme:

1. aprobarea ocupării prin concurs a posturilor didactice, didactice auxiliare și administrative vacante sau temporar vacante – în conformitate cu dispozițiile art. VII alin. (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene”, se arată în documentul sindicatelor.

În ordonanța de urgență (OUG) „trenuleț” 156/2024, articolul VII reglementează blocarea angajărilor la stat, cu excepția Sănătății pentru medicii confirmați drept specialiști, după finalizarea stagiului de pregătire – rezidențiat.

Art. VII. — „(1) Începând cu 1 ianuarie 2025 se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante din autoritățile și instituțiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii.

(4) Prevederile alin. (1) nu se aplică posturilor a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, concursului de admitere în rezidențiat, celor necesare a fi ocupate de medici care au încheiat rezidențiatul, medici rezidenți care au promovat examenul de specialitate în anul 2024, precum și posturilor vacante aferente proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și plătite din fonduri europene și posturilor aferente proiectelor naționale de cercetare plătite din fonduri publice.

(5) Prin excepție de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maximum 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, numai în condițiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget, la nivel de ordonator principal de credite, pe fiecare sursă de finanțare în parte”, prevede Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 156/2024:

Documentul sindicatelor poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Titularizarea 2025 se organizează pe baza memorandumului de exceptare din anul 2024, susține ministrul Educației și Cercetării, Daniel David. El a spus într-o transmisiune live pe Facebook, joi, 30 ianuarie, că documentul adoptat de Guvern în februarie 2024 „securizează concursul de titularizare pentru acest an”.

Declarațiile ministrului Educației vin în condițiile în care, prin ordonanța de urgență (OUG) „trenuleț” 156/2024, Guvernul Ciolacu 2 a blocat angajările la stat, adică inclusiv în Educație, cu excepția Sănătății.

Memorandumul aprobat pe 13 februarie 2024 când, într-o situație similară, angajările erau blocate, poate fi consultat aici

Citește și:
Titularizarea 2025 se organizează pe baza memorandumului de exceptare din anul 2024, susține ministrul Educației și Cercetării, Daniel David

2 comments
  1. Haideți sa vorbim de personalul de la creșe care lucrează pe posturile de îngrijire copii vârstă 1 ,6 luni pana la 3 ani și sunt plătite pe posturile de îngrijire clădire cu lege data din 1 ianuarie 223 pt reîncadrarea încă nu se face nimic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii maghiari se pare că au avut rezultate mai bune la PISA 2022, decât cei care învață în limba română, susține sociologul Tamás Kiss / Pentru prima dată, performanța învățământului în limba maghiară din România a fost măsurată separat

„Una dintre noutățile PISA 2022 a fost că performanța sistemului de învățământ în limba maghiară din România a fost măsurată separat. Se pare că elevii care studiază în limba maghiară…
Vezi articolul

DOCUMENT Înscrierea la școală și la grădiniță a copiilor neînsoțiți din Ucraina. Cererile se depun sau se trimit la inspectoratul școlar de către reprezentantul autorității competente

Copiii neînsoțiți care vin din Ucraina pot fi înscriși la școlile și grădinițele din România ca audienți de către reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți, potrivit ordinului pentru…
Vezi articolul

Dacă elevii iau 9.90 la Matematică – Evaluare Națională, ei nu sunt de 9.90, spune directoarea Andreia Bodea: Ei au exersat un anumit tip de probleme și pe acelea le stăpânesc foarte bine. Evaluarea este bazată pe memorare

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a declarat, pentru Euronews România, că elevii care iau nota 9.90 la Matematică (Evaluare Națională) nu sunt, de fapt, de…
Vezi articolul

Ligia Deca cere directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională să caute „ce putem face mai bine pe termen scurt și lung” în privința incluziunii / Înaintea discuțiilor, un raport european arăta lipsurile majore ale României în acest domeniu

„Mă bazez pe directorii centrelor să identifice împreună ceea ce putem face mai bine pe termen scurt și pe termen lung, în ceea ce privește incluziunea”, spune Ligia Deca, ministrul…
Vezi articolul