Sindicatele învățătorilor din Franța, apel la grevă în a doua săptămână de școală, după ce Ministerul Educației a decis ca toți copiii de ciclu primar să dea Evaluări Naționale: „O modalitate de a controla profesorii, fără a ține cont de specificul fiecărei clase”

[jp_post_view]
Foto: © Oksun70 | Dreamstime.com
Sindicatele învățătorilor din Franța au făcut apel la grevă în a doua săptămână de cursuri, ca protest după ce Ministerul Educației a decis ca toți copiii de la Clasa pregătitoare la clasa a IV-a să dea Evaluări Naționale, generalizând aceste testări naționale la tot ciclul primar, notează Actu.fr.

Profesorii de învățământ primar au fost chemați la protest după ce ministra demisionară a Educației, Nicole Belloubet, a anunțat înainte să înceapă cursurile pe 2 septembrie că toți elevii din ciclul primar vor da, cel puțin în 2025, Evaluările Naționale. Până de curând, evaluările naționale în Franța se administrau la ciclul primar doar la clasa pregătitoare, CE1 (clasa I) și CM1 (clasa a III-a – introduse din 2023)

„Evaluările Naționale vor fi generalizate la școala primară – toți copiii vor avea testări, introducem deci și la clasa a II-a și la clasa a IV-a. Sunt instrumente prețioase pentru profesori căci completează testele profesorilor de la clasă. Ca toți elevii să progreseze trebuie să cunoaștem precis ce au achiziționat și nevoile lor și să punem în aplicare pedagogii diferențiate”, a anunțat Nicole Belloubet în conferința de presă transmisă LIVE TEXT de Edupedu.ro luni, 2 septembrie.

  • Ministra demisionară a continuat în discursul său tradițional: „Evaluările sunt prețioase, din nou, pentru că rezultatele vor fi analizate și întoarse către profesori ca să se adapteze realității elevilor lor, să-i cunoască mai bine, să-și adapteze tacticile pedagogice mai bine la copii”.

Sindicatul SNUipp, care adună 160.000 de membri profesori de ciclu primar, a făcut în pragul anului școlar apel la profesori să nu administreze testările. Săptămâna aceasta, sindicatele din Educația franceză au emis un comunicat în care au menționat că evaluările la toate clasele de ciclu primar reprezintă „o modalitate de a controla profesorii, fără a ține cont de specificul fiecărei clase”.

„Multiple cercetări în științele educației au arătat că cele mai benefice evaluări pentru elevi sunt cele administrate de profesorii sau profesoarele elevilor, pe care le construiesc ei înșiși sau ele însele în clasă. Evaluările construite de Minister, din contră, sunt departe de practicile de la clasă și provoacă un efect de stigmat asupra elevilor”, scrie în comunicatul FSU-SNUippp, semnat și de CGT Education și de sindicatul Sud Solidaires, pe care îl publicăm mai jos.

În Franța, Evaluări naționale mai dau și elevii de clasa a V-a și a IX-a (care este mai mult un test de orientare). Din septembrie 2023, Franța a extins Evaluările naționale anuale și la clasa a VII-a. În plus, și elevii de clasa a VI-a și a VIII-a vor avea evaluări naționale în anul școlar 2024-2025, pentru școlile care s-au înscris voluntar la o simulare a implementării.

Foto: © Oksun70 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Evaluări Naționale la toate clasele primare, din septembrie, au fost anunțate de ministra Educației din Franța: Rezultatele vor fi întoarse către profesori ca să-și adapteze tacticile pedagogice mai bine la copii
VIDEO Ministra demisionară a Educației din Franța anunță măsurile pentru noul an școlar: Rescriem programele școlare la Franceză și Matematică pentru grădiniță și clase primare / Pilotăm în 200 de școli interzicerea telefoanelor pentru elevi


2 comments
  1. Este forma de control,francezii nu sunt proști.

  2. Este de înțeles de ce profesorii din Franța sunt îngrijorați de implementarea Evaluărilor Naționale la toate clasele de ciclu primar. Mă întreb, oare această măsură chiar aduce beneficii reale pentru elevi și profesori? Sau, așa cum sugerează sindicatele, evaluările naționale nu țin cont de specificul fiecărei clase și reprezintă mai mult o formă de control? Ar trebui să ne gândim cum putem adapta metodele de evaluare astfel încât să sprijine nevoile individuale ale fiecărui elev și profesor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Până săptămâna viitoare, școlile se pot înscrie în competiția DigiEduHack, care are ca obiectiv identificarea de soluții inovatoare la provocările educației în era digitală

În perioada 9 – 10 noiembrie 2021 are loc DigiEduHack, competiție organizată de Comisia Europeană care are ca obiectiv identificarea unor soluții inovatoare la provocările din domeniul educației în era digitală. Înscrierea organizațiilor-gazdă…
Vezi articolul

Liderul studenților din România îi răspunde Marei Mareș, consilier în cancelaria lui Cîțu: „E cineva din Guvernul României care crede că învățământul superior românesc nu trebuie îmbunătățit pentru a încuraja tinerii să rămână la studii în România?”

„Nimeni nu a insinuat că învățământul trebuie îmbunătățit cu scopul de a împiedica tinerii să plece la studii afară. Învățământul superior românesc trebuie îmbunătățit cu scopul de a încuraja tinerii…
Vezi articolul

USR: „Legile lui Deca nu fac decât să confirme că România educată a eșuat într-un compromis lamentabil și arată o uriașă teamă de reformă, nu curaj pentru a schimba ceva”

USR reacționează într-un comunicat de presă, după ce ministra Educației a prezentat, luni, principalele modificări ale legilor Învățământului Preuniversitar și Învățământului Superior, într-o conferință de presă. Printre schimbările anunțate sunt…
Vezi articolul