Sondaj: Studenții români, mai aproape de credințele religioase decât de teoria evoluției

1.276 de vizualizări
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
Studenții români se poziționează spre finalul unui clasament european în ceea ce privește cunoștințele legate de teoria evoluției și acceptarea ei și spre fruntea clasamentului în asocierea cu credințele religioase, arată un studiu citat de revista Sinteza, preluată de G4Media.ro.

Un grup internațional de cercetători din Europa, a analizat rezultatele unui sondaj efectuat pe 9.200 de studenți de anul I din 26 de țări europene, printre care și România. Articolul a fost publicat în acest an, în jurnalul internațional de prestigiu Evolution: Education and Outreach și poate fi consultat aici. Aceștia au evaluat gradul de acceptare al teoriei evoluției vieții în raport cu mai mulți factori, printre care cunoștințele teoretice legate de evoluționism și credințele religioase.

O concluzie generală la care s-a ajuns a fost că studenții din anul I acceptă teoria evoluției dar au lipsuri substanțiale în ceea ce înseamnă înțelegerea proceselor și cunoștințele legate de evoluție. În rândul țărilor europene, România se află pe locul 22 din 26, în ceea ce privește acceptarea teoriei evoluției. Între Serbia și Slovacia. Cel mai mare grad de acceptare a fost înregistrat în Finlanda și cel mai mic în Bosnia și Herțegovina.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

4 comments
  1. daca se fac 12 ani plus pregatitoare RELIGIA la ce te astepti, de la elevi ?
    unde se mai studiaza teoria evolutiei, unii cred ca pamantul e plat

  2. Pai nu cumva la scoala romaneasca li se cerea sa invete comentarii pe de rost? Adica crede si nu cerceta! Deci e normal sa fie mai departe de teoria evolutiei, in care trebuie in continuu cercetari si intrebari!
    Cum ii inveti, asa ii ai!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Igor Șarov, ministrul Educației din Republica Moldova: Planificăm începerea anului școlar pe 1 septembrie, când cadrele didactice vor recupera materia restantă și vor consolida subiectele predate online / Despre educația digitală de la clasa I și soarta examenelor

Copiii din Republica Moldova au educație digitală obligatorie încă de la clasa I, iar după primele 3 săptămâni de la închiderea școlilor au la dispoziție o platformă de educație online…
Vezi articolul

Oana Moraru, despre Evaluările Naționale: În nicio școală de stat din România, profesorii nu sunt evaluați oficial și cu niciun fel de consecințe pe ce efect au ei în clasă în mințile copiilor / Profesorii, cu câteva excepții, nu știu să predea la alt nivel decât „explic, înțeleg, identific, subliniez, definesc”

Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce elevii nu mai învață lecția în clasă, așa cum ar trebui: profesorii sunt slab pregătiți, iar rezultatele…
Vezi articolul