Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, despre simularea examenului de BAC 2025: Refuz să cred că orice copil care învață mai mult sau mai puțin nu poate să răspundă la două-trei întrebări din subiectele de la bacalaureat. A doua îngrijorare este numărul mare al notelor între 1 și 2 la Limba română

3.303 vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com/ Bogdan Suruciuc
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, referitor la rezultatele de la simularea examenului de bacalaureat 2025, că „a doua îngrijorare este numărul numărul mare al notelor între 1 și 2 la Limba română”. „Pentru mine nu poate să însemne decât un singur lucru acolo: dezinteres”, a spus acesta.

„A doua îngrijorare este numărul mare al notelor între 1 și 2 la Limba română. Pentru mine nu poate să însemne decât un singur lucru acolo: dezinteres. Refuz să cred că orice copil normal care învață mai mult sau mai puțin nu poate să răspundă la două-trei întrebări din subiectele de la bacalaureat, care nu înseamnă mare lucru, hai să fim serioși! Acolo cred că e vorba pur și simplu de dezinteres de categoria de elevi care s-au prezentat la această simulare”, a menționat Sorin Ion.

Despre simularea examenului de BAC 2025 – nivel național

33% dintre elevii de clasa a XII-a care au dat simularea la Bac 2025 nu au luat nota 5 la limba română, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, marți, 8 aprilie. Asta înseamnă o scădere de 8% față de 2024. La proba obligatorie a profilului, Istorie sau Matematică, 36% nu au reușit să obțină nota 5, procent similar cu cel de anul trecut, iar la proba la alegere a specializării a scăzut procentul elevilor care nu au luat 5 cu aproape 6%.

La simularea de Bac 2025, în total au fost evaluate 101.433 lucrări la limba română, dintre care peste 14.600 au fost note între 1 și 4.99. Cele mai multe note au fost între 5 și 6, peste 25 de mii.

Număr lucrări cu note între 1 și 1.99 – 1.469

Număr lucrări cu note între 2 și 2.99 – 4.155

Număr lucrări cu note între 3 și 3.99 – 9.158

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 67.793, adică 66,84%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

Foto: Ministerul Educației și Cercetării

La disciplina obligatorie a profiluluiIstorie sau Matematică, 36% nu au luat nota 5, adică peste 36.000 de elevi. Procentul este similar cu cel de anul trecut. De remarcat este că, anul acesta, numărul elevilor cu note între 1 și 2 este similar cu cel al elevilor care au luat între 9 și 10.

În total au fost evaluate 99.958 de lucrări dintre care:

Număr lucrări între 1 și 1.99 – 9.894

Număr lucrări cu note între 2 și 2.99 – 6.685

Număr lucrări cu note între 3 și 3.99 – 8.491

Număr lucrări cu note între 9 și 9.99 – 9.314

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 63.250, adică 63,28%.

Rezultate la nivel național, pe tranșe de note:

Foto: Ministerul Educației și Cercetării

Profesorul Mădălin Ghiuler a rezolvat, pentru Edupedu.ro, subiectele pe care le-au primit elevii la Matematică – simularea examenului național de BAC 2025. Iată ce a spus cadrul didactic despre subiectele de la specializarea matematică-informatică:

„Subiectul l a fost clasic, cu o frumoasă problema 6 care face trimitere la clasa a VII-a. La subiectul al ll-lea este totul clasic, apar toate cerințele în modelele existente… ușor piperat c) – sistem. Subiectul al lll-lea nu are nicio capcană, subiectul de analiză de clasa a XII-a poate fi rezolvat de un elev bun de nivel tehnologic, o integrala clasică cu prima schimbare de variabilă și o integrare prin părți”, spune profesorul pentru Edupedu.ro despre varianta de la Matematică-Informatică.

Pentru a trece proba e necesară o notă de minimum 5, însă examenul este promovat dacă media este de peste 6.

Edupedu.ro a scris despre Generația Experiment 2012-2025, cea mai mică generație de elevi ca număr de înscriși la școală, cu un parcurs școlar marcat de abandon, stagnare curriculară și lipsa de coerență a reformelor educaționale.

Citește și:
Important este ca simulările să nu rămână statistică la nivel de școală și național, să ajungă la elevi și la profesori, spune Ministrul Educației, Daniel David, care afirmă că modalitățile de evaluare trebuie rediscutate
Se pot face analize la nivel de clase ale aceluiași profesor, în funcție de rezultatele elevilor de la simulările examenelor naționale, anunță Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Este esențial să se întâmple lucrul acesta
Simulare examene naționale 2025. Notele au fost mai mari la Matematică decât la Limba română, pentru că elevii au început să se pregătească în particular mai devreme la Matematică decât la Limba și literatura română, spune profesoara Maria Manea

3 comments
  1. Exact Miki! la fel am sesizat și eu, la nivel de director/ inspectorat Dolj despre „nescoala’ din liceu. Si, nimic! Am căutat profesori pt meditație la logica și istorie pt că altfel nu se mai poate.Trist dar adevărat! Se miră toți de rezultatele obținute dar nu fac nimic.

  2. Ne miram atât de parcă nu s-ar cunoaște realitatea anilor de nepăsare a celor care au trecut prin fruntea ministerului educației!
    Caz concret: 4 ani de liceu copilului meu nu i s-a predat nimic la lb romana ! Am făcut sesizări , plângeri însă s-a ridicat din umeri fără niciun rezultat! Acest profesor a predat la 5 clase a câte 28 de copii, faceți un calcul câți elevi se bazează pe banii parinților( asta dacă își permit) pt meditații doar la o școală ! Mă întreb câte situații de genul sunt , dar ne mirăm ca atât ne a rămas!!!

  3. Nu vă mirați ,realitatea este că nu se muncește,nu muncesc profesorii,nu muncesc elevii,in cea mai mare parte de timp la gimnazial și liceal nu se fac ore,profesorii nu vin la ore sau nu fac nimic la ore ,iar elevii sunt ,,beneficiarii” acestei stări de fapt.Elevii care obțin rezultate bune la bacalaureat au în spate ani întregi de meditații plătite de părinți cu zeci de mii de euro .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Este incorect ca unui consilier școlar cu formare în filosofie să-i ceri să se ocupe de copii cu ADHD, spune Daniel David: Cred că este nevoie de mai mulți consilieri școlari, dar hai să vedem pe ce domenii, ce probleme vrem să rezolve

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „este incorect ca unui consilier școlar cu formare în filosofie să-i ceri să se ocupe…
Vezi articolul

Aproape 17 lei per elev pentru activități în Săptămâna Verde, de anul școlar viitor. Elevii pot merge în excursii, la muzee sau la cinema pentru a vedea filme documentare despre mediu / Școlile trebuie să ceară banii printr-o cerere la Inspectorate, să utilizeze fondurile „eficient și responsabil” și să facă un raport privind banii primiți – proiect

Un elev are alocat în jur de 17 lei pentru activități din cadrul programului Săptămâna Verde, de anul școlar viitor, potrivit proiectului de metodologie, pus în dezbatere publică. Banii rămași…
Vezi articolul