Spectacole de teatru de improvizaţie pentru copii, cu scopul de a atrage atenţia asupra rolului gândirii critice în combaterea dezinformării online, anunțate de Organizația Salvați Copiii

192 de vizualizări
Reprezentanţii Salvaţi Copiii România şi ai unui dezvoltator de proprietăţi comerciale vor organiza, până la finalul lunii mai, spectacole de teatru de improvizaţie pentru copii, cu scopul de a atrage atenţia asupra rolului gândirii critice în combaterea dezinformării online, a anunţat marţi preşedintele executiv al acestei organizaţii, Gabriela Alexandrescu, la evenimentul online Cum le vorbim copiilor despre fake news?.

„Vor fi niște spectacole foarte interesante, gratuite, invităm părinții să-și aducă copiii pentru a învăța lucruri foarte interesante pentru ei”, a spus Alexandrescu.

Aproape 80% dintre copiii cu vârsta între 8 şi 17 ani utilizează internetul zilnic, timp de cel puţin trei ore, în afara orelor de şcoală, procentul celor care petrec între una şi două ore pe zi fiind de 19%. Paginile web găsite folosind Google şi paginile de ştiri sunt principalele surse de informare a copiilor, urmate de discuţiile cu prietenii sau reţelele sociale. Aproape 50% dintre copii afirmă că informaţia este adevărată când corespunde cu ce ştiu deja. Această situaţie este mai întâlnită în rândul adolescenţilor şi al copiilor din mediul urban, conform rezultatelor relevate de o cercetare sociologică realizată de Salvaţi Copiii privind folosirea internetului de către copii şi adolescenţi.

Mediul online reprezintă principala sursă de informare pentru copii şi, de multe ori, ştirile care apar pe diferite site-uri, bloguri sau reţele de socializare sunt false sau contrafăcute, cu scopul de a induce în eroare cititorii, de a genera anxietate, teamă sau reacţii şi comportamente care să fie în interesul celor care le produc şi lansează. Mai mult decât atât, 22% dintre copii şi tineri cred că la televizor sau în publicaţiile de ştiri nu pot fi difuzate ştiri false.

„Tehnologia oferă numeroase oportunităţi de cunoaştere, dezvoltare, dar şi o serie de riscuri, cum ar fi protecţia datelor personale, comunicarea cu persoane necunoscute, distribuirea conţinutului negativ în mediul online, citirea sau accesarea unor materiale cu conţinut dăunător, dar şi această dificultate de a deosebi informaţiile reale de cele contrafăcute”, a atras atenţia Gabriela Alexandrescu, la o conferinţă.

Ea a adăugat că părintele trebuie să-l ghideze pe copil în mediul online.

Organizația Salvați Copiii și NEPI RockCastle lansează o serie de activități interactive gratuite, pentru părinți și copii, prin conferința „Cum le vorbim copiilor despre Fake News?”, care a fost transmisă LIVE pe paginile de Facebook „Salvați Copiii România” și Ora de Net.

Studiul Salvați Copiii din februarie 2022 arată că 84% dintre copii și adolescenți utilizează Internetul pentru a urmări conținut postat de alți utilizatori, 70% dintre ei îl folosesc pentru a se juca, 67% pentru a folosi rețelele sociale, în timp ce 46 % accesează internetul pentru a se informa despre situații și fenomene de actualitate.

Pentru a contribui la o informare corectă și pentru ca elevii să învețe despre rolul gândirii critice în combaterea dezinformării, concomitent cu dezvoltarea abilităților de a căuta și filtra corect informația, Organizația Salvați Copiii lansează și un pachet de resurse ce conține: ghiduri pentru cadrele didactice, planuri de lecție, prezentări, fișe de lucru pentru elevi și materiale video explicative. Acestea pot fi descărcate de pe Ora de Net și au rolul să sprijine cadrele didactice și elevii din învățământul preuniversitar din România în derularea activităților propuse în cadrul inițiativei educaționale “Rolul gândirii critice în combaterea dezinformării online”, ce are loc în perioada 9 mai – 9 iunie 2022.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planuri-cadru bazate pe învățare, nu pe discipline, inspirate de Teoria Relativității, propuse de 300 de profesori: De ce obligăm elevul să vină la școală? Pentru disciplina fizică sau geografie, matematică sau istorie? Categoric, nu

„Proiectul de planuri cadru, în esență, nu a schimbat filosofia procesului de învățare. Totul rămâne centrat pe disciplina de învățământ. Elevul nu apare în ecuație, decât prin falsa oportunitate de…
Vezi articolul

LISTĂ Școlile cu risc mare de abandon școlar, publicate de Ministerul Educației. 2.500 dintre ele vor primi granturi de până la 200.000 de euro / Cîmpeanu: Elevii din rural vor avea acces prin platforme online la predarea făcută de cei mai buni profesori din România

2.500 de școli din 3.325 de școli cu risc mare de abandon școlar vor fi selectate pentru acordarea de granturi de câte 200.000 de euro pentru combaterea abandonului școlar, cu…
Vezi articolul

Modulul 5 de cursuri începe miercuri, 19 aprilie, și ține până pe 16 iunie. Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a susțin în luna mai evaluările naționale / Calendarul examenelor naționale

Pentru elevii și copiii de grădiniță, cursurile ultimului modul din anul școlar 2022-2023 încep miercuri, potrivit calendarului oficial. Vacanța de Paște a ținut de pe data de 7 aprilie și până pe…
Vezi articolul

Salariile educatorilor din grădinițele din Slovacia vor fi plătite centralizat, din bugetul Ministerului Educației și nu de către primării cum era până acum, începând cu acest an

Salariile educatorilor și funcționarea grădinițelor din Slovacia sunt fi asigurate, începând de la 1 ianuarie 2025, din bugetul Ministerului Educației, potrivit unei informări publicate în rețeaua europeană Eurydice. Până acum,…
Vezi articolul