Studenții de la ASE vor învăța online anul acesta, de acasă. Căminele nu se deschid și doar 5 programe de studii vor urma modelul hibrid

[jp_post_view]
Academia de Studii Economice Bucuresti
Cursurile și seminariile de la Academia de Studii Economice (ASE) din București se vor ține online anul acesta și nu se vor mai deschide căminele pentru studenți, cu excepția unui singur cămin unde se vor putea caza studenții internaționali sau profesorii străini, a explicat pentru Edupedu.ro rectorul ASE, Nicolae Istudor.

„Anul acesta, predarea la noi la universitate se va face 100% online, doar cinci programe de studii vor face excepție și vor avea un model hibrid. De asemenea, nu vom deschide căminele anul acesta pentru a evita posibile focare de coronavirus. Studenții vor putea participa de acasă la cursurile și seminariile facultăților”, a explicat Istudor.

Programele de studii care vor face cursuri în sistem hibrid sunt următoarele, potrivit rectorului ASE:

  1. Anul pregătitor pentru învățarea limbii române – va avea prezență în campus, este vorba de cetățenii străini care vin pe cont propriu și care nu cunosc limba română.
  2. Comunicare în limba engleză pentru predare și cercetare economică – se va preda în sistem hibrid, cadrele didactice vor fi în campus și studenții vor participa prin rotație, este un program de masterat pentru cei care vor avea activități de predare în engleză și cercetare.
  3. Antreprenoriat și administrarea afacerilor în domeniul energiei – predarea se va face hibrid, cadrele didactice vor fi în campus și studenții vor participa prin rotație.
  4. MBA-urile Româno-Canadian și Româno-Francez – predarea se va face hibrid fiind implicați profesori de la universități partenere.
  5. Program de studii postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă Strategic Hospitality Management – se va face cu prezență în campus, este adresat specialiștilor din HORECA și este realizat în parteneriat cu École hôtelière de Lausanne.

Universitățile pot decide forma de învățământ adoptată pe baza autonomiei universitare. Ghidul pentru măsuri sanitare și pentru alegerea scenariului ales a fost publicat de Ministerul Educației aici.


10 comments
  1. Pentru ei este cea mai usoara varianta. Altfel, ar fi trebuit sa puna osul la treaba, sa gaseasca solutii , sa se organizeze ….
    Copiii mici pot sa urmeze cursurile fata-n fata iar adultii nu pot ?
    Daca tine pandemia mai multi ani, o sa ne ascundem dupa ea incontinuu ?

  2. E reala informatia?

    Sunt student la master la ASE si noua nu ni s-a comunicat inca asa ceva.

    Personal, m-ar bucura, la >=1000 de cazuri zilnice, mediul universitar ar trebui sa fie ultimul in care sa existe probleme la desfasurearea orelor online.

  3. Nu pot sa cred… Și studenții din anul întâi care au nevoie sa cunoască profesorii și sa știe anumite lucruri ce fac? Laboratoarele tot online? Măcar sa înceapă pe sistem hibrid și din iarnă toți online… Dacă școlile și liceele pot începe pe scenarii verzi și galbene aici de ce nu??

  4. Anul acesta?!!! Adică… tot anul?!!! Supeeer! Halal ce specialiști se vor forma!!!
    Streinu-Cercel spunea că pandemia va ține până în 2023…deci propun să-și reia cursurile normale în 2024!!!
    Adică clasele 0, cu prichindei care abia știu sa se spele pe mâini, pot face școală normală cât de cât, iar niște adulți care pot purta mască și pot păstra distanță și se pot dezinfecta corespunzator, nu!

    1. Comparatia dvs intre cei de clasa pregatitoare si adultii studenti este cel putin nepotrivita … Din pacate, starea „normala” din aceasta perioada este cea „de la distanta” asa ca acolo unde se poate, se aplica. Apoi, copiii de 6 – 7 ani, nu sunt afectati de acest virus, un motiv in plus sa fie prezenti, un alt motiv ar fi ca e destul de complicat sa-i tii in fata unui calculator, mai ales ca ar trebui supravegheati si lista cu motive ar putea continua …

    2. Nu este vorba că un student își poate ține masca în mod corespunzător și poate urma regulile, e vorba că marea majoritatea dintre studenți sunt veniți din provincie. Poți chema 5 studenți pe zi la facultate, dar acei 5 studenți se vor întoarce la cămin, unde au băi COMUNE, o singură intrare, un singur hol, ceea ce va face totul în zadar. De asta e mai complicat decât e la o școală generală, unde fiecare copil se duce acasă la el apoi. Situația căminelor studențești e dezastruoasă, nu ar face față…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Răspunsul ministrului Educației la întrebarea „Ce ne dorim să producă liceul?”: Absolventul trebuie să aibă calificări care să îi permită să intre pe piața muncii, dacă își dorește

Întrebat care este rolul educației preuniversitare, ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că școala românească trebuie să formeze atât specialiști pregătiți pentru piața muncii sau pentru continuarea studiilor, cât și…
Vezi articolul
finanțarea cercetării în universități

Bugetul Ministerului Educației și Cercetării, cu o alocare de 58 de miliarde lei pentru capitolul Învățământ – avizat în comisiile de profil din Parlament / Programul „Masă sănătoasă” va avea prioritate „dacă lucrurile merg bine din punct de vedere financiar în perioada următoare”

Bugetul Ministerului Educației și Cercetării pentru 2025, de aproximativ 64 miliarde de lei și cu o valoare a alocării pentru Învățământ de circa 58 miliarde de lei, conform ministrului Educației…
Vezi articolul

Până pe 1 februarie, Ministerul Educației trebuie să facă public numărul preșcolarilor și elevilor care vor primi masa sănătoasă din septembrie 2025 / UPDATE Daniel David: Ideea este să continuăm practic în acele unități pe care le-am avut și anul trecut

Ministerul Educației trebuie să stabilească, până pe data de 1 februarie, numărul preșcolarilor și elevilor incluși în Programul național „Masă sănătoasă”, pentru anul școlar 2025-2026, conform Hotărârii de Guvern aprobată…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Directorii de şcoli au o atitudine mai deschisă faţă de educaţia incluzivă decât profesorii, în şcolile din România / Cei care au participat la mai mult de trei cursuri de formare iniţială în domeniu au avut o atitudine mai tolerantă – studiu

Directorii de şcoli din Romania au o atitudine mai deschisă decât profesorii faţă de educaţia incluzivă. Cei care au participat la mai mult de trei cursuri de formare iniţială în…
Vezi articolul