Subiectele la Matematică de la Evaluarea Națională 2025. Cubul, trapezul dreptunghic, pătratul și triunghiul echilateral – figurile la geometrie

228.515 vizualizări
Subiecte Evaluarea Națională 2025 Matematică / Foto: Edupedu.ro
Elevii de la Evaluarea Națională 2025 au primit varianta cu numărul 7 la proba scrisă la Matematică. Testarea a început la ora 09:00 și se încheie pentru majoritatea elevilor la ora 11:00. Elevii cu cerințe educaționale speciale pot avea 3 ore pentru rezolvarea subiectelor. Vezi mai jos, în articol, cerințele primite de absolvenții de clasa a VIII-a.

UPDATE 12:35 Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2025 – Matematică. Profesorul Mădălin Ghiuler: Subiecte corecte și echilibrate, vor fi evidențiați copiii muncitori. Pentru note mai mari de 9, nu au fost banale


UPDATE Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2025

Baremele de la proba scrisă vor și publicate la ora 15:00 de către Ministerul Educației. Ministerul Educației și Cercetării a anunțat că, potrivit datelor transmise de inspectoratele școlare județene, au fost înscriși pentru susținerea acestui examen peste 159.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a. Sunt cu 14.000 mai puțini decât erau înscriși în clasa a VIII-a în urmă cu 3 luni, la simularea de examen.

La subiectul I au fost 6 subpuncte, fiind itemi obiectivi – tip grilă, fiecare punctat cu 5 puncte. La fel, subiectul al II-lea are 6 subpuncte, tot grilă și notate tot cu câte 5 puncte fiecare. La subiectul al III-lea, problemele nu mai sunt cu răspunsuri de tip grilă.

La subiectul al III-lea, una dintre cerințe a fost următoarea: „Ana a cumpărat de la o librărie caiete, pixuri și creioane. Prețul unui pix este egal cu 75% din prețul unui caiet, iar prețul unui creion este egal cu 40% din prețul unui pix.

(2p) a) Este posibil ca prețul a opt pixuri să fie egal cu prețul a cinci caiete? Justifică răspunsul dat

(3p) b) Dacă Ana a plătit pentru trei caiete, patru pixuri și cinci creioane suma de 45 de lei, determină prețul unui caiet

Redăm subiectele primite de elevi:

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025:
  • 10-13 iunie 2025: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 13 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 3 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale, vizualizarea lucrărilor scrise (cererile se depun doar între 14:00 și 17:00) și depunerea contestațiilor
  • 4-5 iulie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 6-9 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor
  • 10 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale

1 comment
  1. la Subiectul III
    2. b) ceea ce se cere depășește programa de clasa a8a.
    cei care au făcut subiectul nu au treaba cu gimnaziul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Corectarea de la examenele Evaluarea Națională și BAC 2023 ar putea fi digitalizată în toată țara, spune secretarul de stat Sorin Ion. Profesorii evaluatori vor fi formați în luna mai, iar „o lucrare dată în Iași poate fi corectată de un profesor de la Constanța și unul de la Timișoara” / Ministerul vrea să achiziționeze o platformă pentru corectarea digitalizată

Lucrările scrise ale elevilor care participă la Evaluarea Națională și BAC 2023 ar putea fi corectate digitalizat în toată țara, potrivit lui Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației.…
Vezi articolul

O nouă simulare pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, în perioada 17-19 aprilie, organizată de Inspectoratul Școlar Iași / Directorii de școli decid înscrierea la simulare

Elevii din județul Iași ar putea susține în perioada 17-19 aprilie o nouă simulare a examenelor naționale de Evaluare Națională și Bacalaureat 2024, organizată de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași.…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul