Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” 2025 – etapa județeană, pentru elevii care se pregătesc să devină educatori și învățători – descarcă

[jp_post_view]
Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” 2025 – etapa județeană / Foto: captură document
Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” (CNPM) 2025 – etapa județeană, pentru elevii de liceu care se pregătesc să devină educatori și învățători, au fost publicate de Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra Neamț, județul Neamț.

Pentru a trece la etapa națională a Concursului Național „Pedagogia Matematicii”, elevii din liceele pedagogice trebuie să participe mai întâi la etapa județeană, unde susțin o probă scrisă individuală, potrivit regulamentului de concurs publicat de Ministerul Educației și Cercetării (MEC).

  • Proba la etapa județeană este evaluată pe baza unui punctaj maxim de 60 de puncte, iar structura subiectelor diferă în funcție de clasă. La clasele IX-X, elevii trebuie să rezolve patru probleme, fiecare valorând 15 puncte, în timp ce la clasele XI-XII, subiectele sunt împărțite în trei secțiuni: Matematică (30 de puncte), Aritmetică (10 puncte) și Metodica predării matematicii (20 de puncte).

Selecția pentru etapa națională se face pe baza ierarhiei punctajelor obținute la etapa județeană. În cazul în care mai mulți elevi obțin același punctaj, departajarea se realizează după criterii precise. La clasele IX-X, se analizează întâi punctajul obținut la problema 3, apoi la problema 4. La clasele XI-XII, primul criteriu de departajare este punctajul obținut la Subiectul I (Matematică), urmat de punctajul de la Subiectul III (Metodică). Dacă egalitatea persistă, comisia organizatoare poate decide aplicarea unor criterii suplimentare.

Regulamentul prevede și că la etapa județeană nu există posibilitatea depunerii de contestații, astfel încât punctajul final rămâne cel stabilit de echipa de evaluatori. La etapa națională, elevii pot contesta doar punctajele acordate la problemele de matematică sau aritmetică, iar contestația este admisă doar dacă diferența dintre nota inițială și cea recorectată este de cel puțin 2 puncte.

DOCUMENT DESCARCĂ Subiecte și bareme CNPM 2025, etapa județeană:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

De ce părinții își dau copiii la meditații? Profesorul Ovidiu Șontea: Dacă ai în clasă 30 și ceva de copii, tu nu poți să personalizezi lecția în detaliu. Atunci cel cu care face meditații o personalizează atât cât trebuie

Ovidiu Șontea, profesor de Matematică la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, care sunt motivele pentru care părinții își dau copiii la meditații. „Dacă ai…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Școlile și grădinițele fac angajări – Guvernul a suplimentat numărul de posturi cu 750 de locuri de muncă pentru personal didactic auxiliar și nedidactic. Măsura vine după ce în ianuarie au fost date afară peste 1.200 de persoane din astfel de posturi

Guvernul a suplimentat numărul de posturi din Învățământ cu 750 de locuri de muncă pentru personal didactic auxiliar și nedidactic, potrivit hotărârii adoptate în ședința de joi seară. Secretarul general…
Vezi articolul

Directoarea Ionela Neagoe: Rezultatele de la simulare, în mod normal, sunt mai slabe decât cele de la examen, pentru că ei de-abia de acum se apucă foarte serios de învățat / Secretarul de stat Sorin Ion: Timp până la examenul real mai este suficient pentru a îmbunătăți acele zone

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, pentru Euronews România, că „rezultatele de la simulare, în mod normal, sunt mai slabe decât cele de la examen”. Potrivit profesoarei, elevii…
Vezi articolul