Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” 2025 – etapa județeană, pentru elevii care se pregătesc să devină educatori și învățători – descarcă

1.321 de vizualizări
Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” 2025 – etapa județeană / Foto: captură document
Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” (CNPM) 2025 – etapa județeană, pentru elevii de liceu care se pregătesc să devină educatori și învățători, au fost publicate de Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra Neamț, județul Neamț.

Pentru a trece la etapa națională a Concursului Național „Pedagogia Matematicii”, elevii din liceele pedagogice trebuie să participe mai întâi la etapa județeană, unde susțin o probă scrisă individuală, potrivit regulamentului de concurs publicat de Ministerul Educației și Cercetării (MEC).

  • Proba la etapa județeană este evaluată pe baza unui punctaj maxim de 60 de puncte, iar structura subiectelor diferă în funcție de clasă. La clasele IX-X, elevii trebuie să rezolve patru probleme, fiecare valorând 15 puncte, în timp ce la clasele XI-XII, subiectele sunt împărțite în trei secțiuni: Matematică (30 de puncte), Aritmetică (10 puncte) și Metodica predării matematicii (20 de puncte).

Selecția pentru etapa națională se face pe baza ierarhiei punctajelor obținute la etapa județeană. În cazul în care mai mulți elevi obțin același punctaj, departajarea se realizează după criterii precise. La clasele IX-X, se analizează întâi punctajul obținut la problema 3, apoi la problema 4. La clasele XI-XII, primul criteriu de departajare este punctajul obținut la Subiectul I (Matematică), urmat de punctajul de la Subiectul III (Metodică). Dacă egalitatea persistă, comisia organizatoare poate decide aplicarea unor criterii suplimentare.

Regulamentul prevede și că la etapa județeană nu există posibilitatea depunerii de contestații, astfel încât punctajul final rămâne cel stabilit de echipa de evaluatori. La etapa națională, elevii pot contesta doar punctajele acordate la problemele de matematică sau aritmetică, iar contestația este admisă doar dacă diferența dintre nota inițială și cea recorectată este de cel puțin 2 puncte.

DOCUMENT DESCARCĂ Subiecte și bareme CNPM 2025, etapa județeană:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La Fizică, nivelul performanțelor elevilor în învățare este temă la cercul pedagogic din județul Neamț. Vor participa toți profesorii care au încadrarea de cel puţin o jumătate de normă la disciplina fizică în anul şcolar 2024-2025, conform inspectoratului școlar

Referitor la cercurile pedagogice, nivelul performanțelor elevilor în învățare, pentru disciplina fizică, face partea din tematica anunțată de Inspectoratul Școlar Județean Neamț. O altă temă se referă la optimizarea procesului…
Vezi articolul
bani, monede

Comasarea Economiei și a Educației antreprenoriale într-o singură disciplină, în clasa a XII-a, ar avea „efecte dezastruoase” pentru tineri și va duce la „desființarea treptată a catedrelor de științe economice în licee” – Asociația profesorilor de socio-umane din Dolj, scrisoare deschisă adresată președintelui Nicușor Dan

Propunerea din proiectul noilor planuri-cadru pentru liceu, ca disciplinele Economie și Educație antreprenorială să fie comasate într-una singură, care să fie predată în clasa a XII-a, este criticată dur de…
Vezi articolul

UPDATE Amendamentul care i-ar amnistia pe plagiatori a primit vot pozitiv în ședința de luni a Comisiei de Învățământ a Camerei Deputaților. USR a încercat întoarcerea la Comisie, dar propunerea a fost respinsă / Pălărie: Dacă trece de plen, vom sesiza CCR

Al doilea amendament-surpriză care i-ar amnistia pe plagiatori, după cum a avertizat USR, a trecut, luni, de Comisia de Învățământ a Camerei Deputaților, cu 11 voturi pentru și 6 împotrivă.…
Vezi articolul