Timpul alocat unui hobby poate crește încrederea în propria capacitate de a îndeplini sarcinile la locul de muncă – Laboratorul de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
„Un studiu recent publicat în Journal of Vocational Behavior a descoperit că timpul investit într-un hobby poate conduce la o creștere a încrederii în propria capacitate de a îndeplini sarcinile de la locul de muncă, însă acest lucru doar dacă hobby-ul respectiv este unul față de care ne angajăm serios și este diferit față de activitățile de la locul de muncă”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București.

Oamenii de știință precizează că același boost al încrederii de sine în raport cu activitatea de la locul de munca poate fi observat și atunci când activitatea din timpul liber este similară cu activitatea de la job, dar este practicată mai rar ca hobby.

„În cazul în care hobby-ul este asemănător cu locul de muncă, alocarea unui timp mai mare pentru acesta poate avea efecte negative asupra autoeficacității„, se arată în studiul publicat în Journal of Vocational Behavior și citat de Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Cercetătorii de la Universitatea din București precizează că deși în perioadele aglomerate la locul de muncă e dificil să-ți găsești timp pentru hobby-urile pe care le ai, timpul alocat acestora poate să aibă efecte benefice chiar asupra activității de la serviciu.

„Cum se explică astfel de rezultate? Conform autorilor, pentru a menține angajamentul față de un hobby, oamenii trebuie să investească resurse psihologice semnificative, astfel că dacă activitatea are aceleași tipuri de cerințe ca munca noastră, ne putem simți epuizați și nu mai putem îndeplini la fel de bine activitățile de la locul de muncă. În schimb, dacă hobby-ul este destul de diferit de job, este posibil să nu interfereze în același mod, ci să ne ajute să ne dezvoltăm alte cunoștințe și abilități care să ne crească încrederea de sine în raport cu activitatea de la locul de muncă”, notează Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Oamenii de știință vin și cu un sfat: Data viitoare când simți neîncredere față de ceea ce poți face, amintește-ți de hobby-urile tale!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mă uimește ușurința cu care toată „lumea” se pricepe să dea sfaturi la cum se poate preda. Avem enorm de mulți „experți în educație”, care se remarcă printr-o calitate aparte: nu au predat o oră vreodată la catedră – președintele Asociației Profesorilor de Istorie, Mihai Manea

Parcurgem o epocă extrem de complexă, inclusiv în România, în care extremismul, violența, discursul instigator la ură parcă au explodat, în numele „poporului”, a apelului la Dumnezeu – deseori, într-un…
Vezi articolul

Fondul pentru situații speciale, la dispoziția ministrului Educației: O mână de universități au folosit, în 2021 și 2022, peste jumătate din banii din FSS cheltuiți în întregul învățământ superior / Universitatea de Agronomie condusă de fostul ministru Cîmpeanu – în top, inclusiv cu bani pentru conferințe de securitate

Un număr restrâns de universități din România atrag cea mai mare parte banilor pe care, potrivit legii, Ministerul Educației îi poate aloca dintr-un fond special, aflat la dispoziția ministrului, destinat…
Vezi articolul

Modelul francez de examinare a elevilor la sfârșit de gimnaziu: la ce materii sunt testările în Franța și cum arată evaluarea în țara care ar putea fi model pentru schimbări în Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, potrivit ministrului David

Evaluarea elevilor francezi la finalul studiilor secundare inferioare – echivalentul gimnaziului din România – urmează o structură complexă care, în funcție de modelul ales, pune accent fie pe evoluția lor…
Vezi articolul