Timpul alocat unui hobby poate crește încrederea în propria capacitate de a îndeplini sarcinile la locul de muncă – Laboratorul de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București

854 de vizualizări
Foto: Pexels.com
„Un studiu recent publicat în Journal of Vocational Behavior a descoperit că timpul investit într-un hobby poate conduce la o creștere a încrederii în propria capacitate de a îndeplini sarcinile de la locul de muncă, însă acest lucru doar dacă hobby-ul respectiv este unul față de care ne angajăm serios și este diferit față de activitățile de la locul de muncă”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București.

Oamenii de știință precizează că același boost al încrederii de sine în raport cu activitatea de la locul de munca poate fi observat și atunci când activitatea din timpul liber este similară cu activitatea de la job, dar este practicată mai rar ca hobby.

„În cazul în care hobby-ul este asemănător cu locul de muncă, alocarea unui timp mai mare pentru acesta poate avea efecte negative asupra autoeficacității„, se arată în studiul publicat în Journal of Vocational Behavior și citat de Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Cercetătorii de la Universitatea din București precizează că deși în perioadele aglomerate la locul de muncă e dificil să-ți găsești timp pentru hobby-urile pe care le ai, timpul alocat acestora poate să aibă efecte benefice chiar asupra activității de la serviciu.

„Cum se explică astfel de rezultate? Conform autorilor, pentru a menține angajamentul față de un hobby, oamenii trebuie să investească resurse psihologice semnificative, astfel că dacă activitatea are aceleași tipuri de cerințe ca munca noastră, ne putem simți epuizați și nu mai putem îndeplini la fel de bine activitățile de la locul de muncă. În schimb, dacă hobby-ul este destul de diferit de job, este posibil să nu interfereze în același mod, ci să ne ajute să ne dezvoltăm alte cunoștințe și abilități care să ne crească încrederea de sine în raport cu activitatea de la locul de muncă”, notează Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Oamenii de știință vin și cu un sfat: Data viitoare când simți neîncredere față de ceea ce poți face, amintește-ți de hobby-urile tale!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Principalii indicatori pentru Educația din România

Cercetătorul Dacian Dolean, specialist în alfabetizarea timpurie: Revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă / Creșterea numărului de zile de școlarizare ar avea un avantaj foarte mare pentru elevii din medii defavorizate

„Discuția legată de revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă a sistemului de educație din România. Aceste tipuri de schimbări nu sunt fundamentate științific”, a declarat…
Vezi articolul

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a să fie susținută și de elevii de clasa a VII-a, corigențele să fie date înaintea examenului, iar școlile să completeze în SIIIR și caracteristici ale profesorilor, recomandări în raportul pentru neprezentarea a peste 7 mii de elevi la examenul din 2023

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a ar trebui să fie dată și de elevii de clasa a VII-a, este una dintre propunerile făcute de cercetătorii de la IȘE,…
Vezi articolul

Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă „consultare publică”, proiectele de legi ale educației

“Toți cei implicați – cadre didactice, elevi, părinți, sindicate, organizații neguvernamentale – au formulat propuneri pentru ca școala să fie mai atractivă”, scria sâmbătă seara, pe Facebook, ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul

Peste 18% din populația cu vârste între 15-64 de ani a terminat doar gimnaziul, iar 3,9% a absolvit doar clasele primare sau nici pe acelea, potrivit Raportului privind starea învățământului în 2023-2024 / Procentele sunt în creștere față de anul anterior

Puțin peste 18% din populația cu vârste cuprinse între 15-64 de ani a terminat doar gimnaziul, potrivit datelor aferente anului 2023, iar 3,9% doar clasele primare sau nici pe acelea,…
Vezi articolul

Școlile profesionale se desființează pentru a doua oară, potrivit propunerii de lege a Educației / În septembrie 2023 toți elevii lor vor trece la noile „licee profesionale”, dacă prevederea va fi aplicată

Reînființate de actuala lege a Educației, Legea nr 1/2011, școlile profesionale vor fi din nou desființate, potrivit proiectului de lege a învățământului preuniversitar publicat în dezbatere de Ministerul Educației. Desființarea…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Profesorii trebuie sprijiniți să colaboreze, pentru elevi, pentru ei înșiși și pentru a face față greutăților pandemiei – Raport OECD / România este spre coada clasamentului în privința schimburilor dintre profesorii de gimnaziu

Colaborarea între profesori, capitol unde România stă bine la nivel de formă, dar mai are mult de lucru pe fond, este absolut necesară pentru a întări educația în circumstanțe dificile,…
Vezi articolul