Timpul recomandat pentru predare în școala primară și gimnaziu, în România, a scăzut în ultimul an cu zeci de ore față de acum doi ani, fără a lua în calcul efectele pandemiei – raport Eurydice

[jp_post_view]
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
România face parte dintr-un grup restrâns de țări europene unde timpul minim de predare recomandat pentru învățământul general obligatoriu a scăzut, în ansamblu, în anul 2020/21 față de anul 2018/2019, conform datelor celui mai recent raport pe această temă al rețelei europene Eurydice, publicat în prima parte a lunii iunie. Scăderea cea mai acută s-a simțit în învățământul primar. În liceu se remarcă o creștere, însă insuficientă pentru a compensa pierderile din școala primară și gimnaziu.

Astfel, potrivit raportului “Timp de predare recomandat anual în învățământul obligatoriu în Europa – 2020/2021”, în România s-a simțit o scădere de 60 de ore în școala primară, comparativ cu acum doi ani. Scăderea a fost de 22,4 ore în gimnaziu, în timp ce în liceu s-a înregistrat o creștere de 23,2 ore.

  • Aceasta plasează România în rândul grupului restrâns de zece țări europene unde, în intervalul menționat, a scăzut numărul de ore de predare recomandat, grup ce mai include Letonia, Ungaria, Macedonia de Nord, Grecia, Cipru, Germania, Danemarca, Portugalia, Malta.

În România, curriculumul obligatoriu presupune minim 3.300 de ore în școala primară, 3.778 de ore în gimnaziu și 1.972 de ore în liceu, potrivit datelor agregate de Eurydice.

Evoluția timpului minim recomandat de predare în învățământul obligatoriu – 2020/21 față de 2018/19 – Sursa: Eurydice

De notat că țara noastră nu se numără printre țările în cazul cărora Eurydice ia în calcul impactul pandemiei. Potrivit raportului, doar trei sisteme de educație au raportat o scădere a timpului de școală ca rezultat direct al pandemiei Covid-19 – Portugalia, Malta și Macedonia.

  • În aceste trei țări, timpul de școală a scăzut masiv, cu sute de ore, la fiecare nivel educațional. Cea mai gravă scădere a fost în Macedonia de Nord – aproape 1000 de ore în învățământul primar, aproape la fel de mult în gimnaziu și peste 500 de ore în liceu.

Toate celelalte țări europene – exceptând Polonia și Marea Britanie, pentru care nu au fost sau nu au putut fi făcute comparații cu anul 2018/2019 – fie au crescut numărul de ore, fie l-au menținut neschimbat, în medie pentru cele trei cicluri de învățământ.

Raportul Eurydice precizează, însă, că, deși datele pandemiei nu au fost raportate de alte țări, în afara celor trei menționate, sistemele de educație au fost afectate profund, la nivel global. 

Raportul complet poate fi consultat aici.

Citește și:
Numărul de ore și de zile de școală contează în rezultatele elevilor. Dragoș Iliescu: Copiii din România nu fac prea multă carte. Având ore puține de școală, îi încărcăm masiv cu teme, ceea ce nu e în ordine
Cercetătorul Dacian Dolean, specialist în alfabetizarea timpurie: Revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă / Creșterea numărului de zile de școlarizare ar avea un avantaj foarte mare pentru elevii din medii defavorizate
GRAFIC România este în top 3 țări cu cele mai puține zile de școală. Câte zile de școală au statele din Europa

Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Bateti câmpii.
    Aceia prelucreaza ce le raporteaza Ministerul Educatiei. Daca raportarea este rupta de realitate, desigur ca si concluziile dragilor statisticieni din UE, nu vor reflecta realitatea.
    Elevii din clasa a saptea au 6-7 ore zilnic, doar o zi din saptamana au 5 ore.
    Iar in aceste ore de curs, profesorii desigur ca predau, ca doar nu tricoteaza.

  2. În Brașov, clasa a VII-a:
    Luni, marți, miercuri, vineri = 6 ore
    Joi = 7 ore.
    Tot anul școlar.
    Cum a scăzut?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul total al studenților din România – din nou în scădere, după doi ani de creștere /  Mai mulți absolvenți în 2021 decât în anul anterior, dar o bună parte termină studiile în domenii unde universitățile locale au prezență slabă sau nu au deloc în rankinguri internaționale

Numărul studenților din România a scăzut din nou în ultimul an universitar, după doi ani de creștere, potrivit datelor publicate recent de Institutul Național de Statistică. Acestea arată că scăderea…
Vezi articolul

O preocupare pentru cercetători români în pedagogie, în 2023: Cât de folositoare este concepția despre educație a Sfântului Ioan Gură de Aur, ale cărui texte includ „aspecte în acord cu idealul actual al școlii românești”

“În textele marelui pedagog creștin, identificăm aspecte în acord cu idealul educațional actual al școlii românești”, constată doi cercetători români care au găsit de folos să analizeze “recomandările privind procesul…
Vezi articolul

Ioan-Aurel Pop, președintele CNATDCU, și vicepreședinții Andruh, Banabic și Dumitru: Autoritățile naționale să se pronunțe urgent dacă Curtea de Conturi a României are atribuții de oportunitate academică. Instituția a impus includerea în contabilitate a oricărui rezultat științific. Ce “valoare contabilă” ar avea o poezie de Mircea Cărtărescu?

Reacție dură a conducerii CNATDCU, la ingerințele academice ale Curții de Conturi a României care verifică zilele acestea dacă Ministerul Educației a pus în aplicare în universități recomandările de a…
Vezi articolul

EXCLUSIV 5 firme au câștigat achiziția de măști pentru elevi și profesori lansată de Ministerul Educației. UNIFARM – firma de stat din cauza căreia prima procedură a fost anulată – revine printre câștigători

Procedura de achiziție de măști pentru elevii și profesorii care încep marți pregătirea în școli în vederea susținerii examenelor a fost finalizată, după ce primul demers al Ministerului Educației a…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ce a făcut Portugalia, deținătoarea recordului de imunizare împotriva Covid-19, să vaccineze “aproape complet” profesorii și 9 din 10 elevi de 12-17 ani – explicațiile Ministerului Educației din Lisabona

În Portugalia, țara cu cea mai avansată rată de vaccinare din Europa, imunizarea împotriva Covid-19 în rândul profesorilor este “practic completă”, iar 9 din 10 elevi cu vârste de 12-17…
Vezi articolul

Limba engleză, matematica și știința, însoțite de combinații de studii sociale și științe umaniste, pe nivel de interes și competență a elevului – elementul central în curriculumul „de liceu” în Singapore, țara cu cel mai bun scor la PISA 2022

Limba engleză, pachete de materii ce combină studii sociale cu „expunerea” la științe umaniste, matematica și științele reprezintă structura centrală a curriculumului în clasele superioare ale învățământului secundar din Singapore,…
Vezi articolul