Subiectele și baremele de la Titularizare 2025 pentru consilierii școlari au fost publicate la ora 15:00 de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Proba scrisă a concursului național a avut loc între orele 9 și 13, pentru peste 39.700 de candidați. Descarcă documentele de mai jos.
Candidații la consiliere psihopedagogică au avut de redactat, printre altele, o prezentare de trei pagini despre necesitatea consilierii psihopedagogice la elevi pentru o dezvoltare armonioasă a personalității lor.
Vezi și subiectele și baremele pentru Învățământ secundar, Învățământ primar și Învățământ preșcolar.
- La Titularizare 2025 este cel mai mare număr de candidați din promoția curentă din ultimii 17 ani care vor să se angajeze în școli și grădinițe: peste 7.400. În 2009 au fost peste 8.800 din promoția curentă – analiză.
- Toate înscrierile au avut loc înainte de Legea Bolojan, care prevede creșterea normei de predare, din toamnă, cu două ore, ceea ce înseamnă distribuirea cel puțin a orelor de la plata cu ora (PCO) către profesorii titulari, potrivit explicațiilor oficiale de până acum.
DOCUMENT Subiect Consilieri școlari – Titularizare 2025:


- DOCUMENT Barem Consilieri școlari – Titularizare 2025:


Subiectele și baremele pentru consilierii școlari de la Titularizare 2024 pot fi consultate aici.
Subiectele și baremele pentru consilierii școlari de la Titularizare 2023 pot fi consultate aici.
2 comments
Pentru subiectul 1. pct b, la disciplina consiliere psihopedagogica, in varianta de corectare este eronat raspunsul. Raspunsul scris in varianta de corectare sunt enuntate etapele procesului de consiliere psihopedagogica, si nu componentele sale. Exista o mare diferenta in COMPONENTELE vs. ETAPELE unui proces, in cazul de fata al consilierii psihopedagogice. Si pentru ca sunt importante nuantele, mai ales in psiho-sociologie, intre etapele unui proces exista interdependente, iar intre componentele unui proces exisita interconexiuni…Raspunsul corect, cele 6 componente ale procesului de consiliere psihopedagogica este: 1. Componenta cognitivă-Susține dezvoltarea capacităților intelectuale și a strategiilor de învățare; 2. Componenta emoțională-Sprijină autocunoașterea, reglarea emoțională și echilibrul afectiv; 3. Componenta socială și relațională-Încurajează dezvoltarea abilităților interpersonale și adaptarea socială; 4. Componenta vocațională și de orientare în carieră-Ajută elevul să-și descopere interesele și aptitudinile în vederea alegerii unui traseu educațional/profesional adecvat; 5. Componenta morală și axiologică-Vizează formarea valorilor, normelor și atitudinilor sănătoase față de sine, ceilalți și societate; 6. Componenta preventivă și de intervenție-Are rolul de a preveni apariția problemelor școlare, emoționale sau comportamentale și de a interveni prompt când acestea apar.
Drept urmare, iata un examen in care enuntul unui subiect de examen national, nu corespunde cu enuntul raspunsului, si creeaza multa nedumerire, si probabil depunctare, in cazul de fata, de 6 pct… Reflectati asupra elaborarii acestui subiect, din acest an, la disciplina consiliere psihoepdagogica!
iti dau eu,renunt dupa 30 de ani!