Titularizare 2025. Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Definiți conceptul de strategie de învățare, prezentați în 3 pagini necesitatea consilierii psihologice – cerințe pentru candidați

[jp_post_view]
Subiecte titularizare 2025 consilieri școlari Edupedu / Foto: captură document
Subiectele și baremele de la Titularizare 2025 pentru consilierii școlari au fost publicate la ora 15:00 de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Proba scrisă a concursului național a avut loc între orele 9 și 13, pentru peste 39.700 de candidați. Descarcă documentele de mai jos.

Candidații la consiliere psihopedagogică au avut de redactat, printre altele, o prezentare de trei pagini despre necesitatea consilierii psihopedagogice la elevi pentru o dezvoltare armonioasă a personalității lor.

Vezi și subiectele și baremele pentru Învățământ secundarÎnvățământ primar și Învățământ preșcolar.

DOCUMENT Subiect Consilieri școlari – Titularizare 2025:

  • DOCUMENT Barem Consilieri școlari – Titularizare 2025:

Subiectele și baremele pentru consilierii școlari de la Titularizare 2024 pot fi consultate aici.

Subiectele și baremele pentru consilierii școlari de la Titularizare 2023 pot fi consultate aici.


2 comments
  1. Pentru subiectul 1. pct b, la disciplina consiliere psihopedagogica, in varianta de corectare este eronat raspunsul. Raspunsul scris in varianta de corectare sunt enuntate etapele procesului de consiliere psihopedagogica, si nu componentele sale. Exista o mare diferenta in COMPONENTELE vs. ETAPELE unui proces, in cazul de fata al consilierii psihopedagogice. Si pentru ca sunt importante nuantele, mai ales in psiho-sociologie, intre etapele unui proces exista interdependente, iar intre componentele unui proces exisita interconexiuni…Raspunsul corect, cele 6 componente ale procesului de consiliere psihopedagogica este: 1. Componenta cognitivă-Susține dezvoltarea capacităților intelectuale și a strategiilor de învățare; 2. Componenta emoțională-Sprijină autocunoașterea, reglarea emoțională și echilibrul afectiv; 3. Componenta socială și relațională-Încurajează dezvoltarea abilităților interpersonale și adaptarea socială; 4. Componenta vocațională și de orientare în carieră-Ajută elevul să-și descopere interesele și aptitudinile în vederea alegerii unui traseu educațional/profesional adecvat; 5. Componenta morală și axiologică-Vizează formarea valorilor, normelor și atitudinilor sănătoase față de sine, ceilalți și societate; 6. Componenta preventivă și de intervenție-Are rolul de a preveni apariția problemelor școlare, emoționale sau comportamentale și de a interveni prompt când acestea apar.
    Drept urmare, iata un examen in care enuntul unui subiect de examen national, nu corespunde cu enuntul raspunsului, si creeaza multa nedumerire, si probabil depunctare, in cazul de fata, de 6 pct… Reflectati asupra elaborarii acestui subiect, din acest an, la disciplina consiliere psihoepdagogica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Gabriel Ispas / Foto: Facebook Gabriel Ispas

Mutarea obținerii autorizației ISU de la director la primar, pentru acreditarea școlilor de stat este neconstituțională – Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Ministerul Educației

Mutarea responsabilității obținerii autorizației ISU de la directorul de școală, la primar, pentru autorizarea și acreditarea școlilor de stat este neconstituțională, a declarat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în…
Vezi articolul

OFICIAL Măștile artizanale, permise în școală. În premieră, reguli obligatorii pentru toalete în condițiile impuse în școli la Evaluarea Națională și Bacalaureat, publicate în Monitorul Oficial

Condițiile de dezinfectare a claselor, de aerisire a sălilor între cursuri sau de intrare a elevilor la examenele naționale de Bacalaureat și Evaluarea Națională sunt definite într-un nou ordin comun…
Vezi articolul

Planurile Comisiei Europene de „resetare a educației”: competențe digitale pentru toți profesorii, investiții în conectivitate și echipamente, incluziune / Un nou Spațiu euopean al educației și un plan de acțiune pentru educație digitală

Competențele digitale ar trebui să fie esențiale pentru toate cadrele didactice, iar alfabetizarea digitală este esențială pentru traiul în lumea digitalizată: acestea sunt două dintre principiile care stau la baza…
Vezi articolul