Un om de ştiinţă chinez, în prima linie în gestionarea epidemiei de COVID-19, suspectat de plagiat

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Un om de ştiinţă din China, în prima linie în gestionarea epidemiei de coronavirus, este vizat de o anchetă pentru plagiat, după ce acesta şi-a exprimat îndoielile public în legătură cu strategia chineză de luptă împotriva COVID-19, relatează AFP luni, citată de Agerpres.

Zhang Wenhong, expert în boli infecţioase din Shanghai, şi-a exprimat îndoielile la sfârşitul lunii iulie cu privire la strategia Chinei împotriva COVID, considerând că este mai degrabă necesar să ‘învăţăm să trăim cu virusul’. Aceste declaraţii, care păreau să pună la îndoială succesul gestionării epidemiei de coronavirus, au provocat o dezbatere aprinsă la nivel naţional.

Unii internauţi l-au acuzat pe virolog că ‘vehiculează idei străine’, în timp ce alţii îl suspectează că şi-ar fi plagiat lucrarea, redactată în 2000.  

Duminică, Universitatea Fudan din Shanghai, unde Zhang Wenhong şi-a desfăşurat activitatea, a anunţat lansarea unei anchete. Oameni de ştiinţă şi academicieni şi-au exprimat sprijinul pentru Wenhong, în vârstă de 51 de ani.

Gestionarea epidemiei de COVID-19 de către autorităţile chineze reprezintă un subiect relativ sensibil în ţara asiatică. În provincia centrală Jiangxi, o profesoară a fost reţinută timp de 15 zile pentru că a comentat online un articol din presă, în care a afirmat că China poate ‘coexista’ cu virusul. 

China a raportat luni 51 de noi cazuri de coronavirus pe teritoriul său, inclusiv 13 de origine locală, un număr foarte mic comparativ cu cele înregistrate în alte ţări. În pofida măsurilor drastice, ţara se confruntă de luna trecută cu o reapariţie a cazurilor pe teritoriul său, cea mai importantă din ultimele luni în ceea ce priveşte întinderea geografică.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu, propusă de PSD. Natalia Intotero: Repartizarea să rămână computerizată, ca acum, pe baza mediilor de la Evaluarea Națională, dar vor putea să aplice pentru „clase de excelenţă” doar elevii admişi la probe de competențe date înainte, cu subiecte unice

Admiterea la liceu în varianta propusă de PSD, ca amendament la legile educației, în Comisia de învățământ din Camera Deputaților, presupune extinderea sitemului de admitere de la învățământul vocațional asupra…
Vezi articolul
Constantin Ichim / Foto: Arhiva personala

Articol susținut de Fundația Orange

Educație digitalizată la sat. Exemplul școlii cu 4 note de 10 la Evaluarea Națională, după intrarea în proiectul Digitaliada, introducerea Informaticii ca materie obligatorie și a orelor remediale. Constantin Ichim, director: Mi s-a dat foarte multă încredere

Pot face profesorii performanță și carieră la școlile din sate? Digitalizarea educației îi poate ajuta pe copiii și profesorii din mediul rural? Cu o pondere de 83% a copiilor care…
Vezi articolul