Un profesor de la Cambridge își păstrează postul deși o investigație a confirmat faptul că a plagiat

[jp_post_view]
Foto: Unsplash.com
Un profesor universitar de la Cambridge își va păstra locul de muncă în pofida faptului că o anchetă a confirmat faptul că a plagiat după eseurile unui student, relatează Financial Times. Potrivit sursei citate, decizia de a-l menține pe post pe profesorul respectiv, Dr. William O’Reilly,, pune sub semnul întrebării procesele disciplinare de la Cambridge, universitate care se bazează pe profesori atunci când colegii acestora sunt judecați academic.

FT notează că profesorul respectiv, specializat în istorie, a semnat o lucrare publicată în Journal of Austrian-American History in 2018. Dar largi segmente din acea lucrare erau copiate din eseurile unuia dintre studenții săi, lucru descoperit în 2021, când studentul a descoperit articolul și a informat universitatea, oferind dovezi privind pasajele plagiate.

  • Deși plagiatul determină “în condiții normale” demiterea plagiatorului, potrivit regulilor de la Cambridge, o investigație de doi ani a dus la concluzia că, în acest caz, plagiatul a fost rezultatul unor “neglijențe”, nefiind o acțiune “intenționată”. Totuși, FT spune că documentele pe care le-a consultat publicația arată că profesorul a citit și lăudat eseurile originale.

Articolul în cauză a fost, însă, retras de către jurnalul respectiv, iar universitatea a refuzat să comenteze pe această temă, notează Financial Times.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jocuri, atelier de teatru, de lectură, curs de limba germană și tur ghidat în centrul Bucureștiului – programul activităților de la Biblioteca Metropolitană, în săptămâna 15-19 iulie

Copiii și părinții pot opta pentru mai multe activități desfășurate de filialele Bibliotecii Metropolitane București, după cum arată instituția într-o postare pe Facebook. Activitățile, de luni, 15 iulie, până vineri,…
Vezi articolul

Când vine vorba despre intrarea la școală, avem în vedere evaluarea abilităților sociale ale copilului, astfel încât să sesizăm dacă este cu adevărat pregătit copilul să facă față noii realități școlare, spune Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației

Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației și profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a vorbit la Observator News despre ce…
Vezi articolul

Nouă universități cer ca studenții de la masteratul didactic să fie obligați să urmeze o carieră în învățământul preuniversitar, „pentru o anumită perioadă”. Consorțiul Universitaria solicită și ca finanțarea de la buget să fie corelată cu mărimea populației și cu numărul de absolvenți de liceu

Consorțiul Universitaria din care fac parte nouă universități cere public Guvernului să oblige studenții de la masteratul didactic să urmeze o carieră de profesor în învățământul preuniversitar, „pentru o anumită…
Vezi articolul

Liderul sindical Simion Hăncescu: Dacă profesorul spune că elevul e bun să meargă la profesională, părintele spune „nu, eu nu vreau să-l fac muncitor, vreau să-l fac domn, vreau să-l fac avocat”. Este o greşeală mare pe care o fac părinţii legat de această orientare

„Dacă profesorul spune că elevul e bun să meargă la profesională, părintele spune „nu, eu nu vreau să-l fac muncitor, vreau să-l fac domn, vreau să-l fac avocat””, a declarat…
Vezi articolul