Un „roller coaster” care, până acum, „funcționează”: cum vede New York Times deschiderea școlilor în Germania, țară cu măsuri de prevenție cum alții nu visează / Statele europene – un „laborator viu” pentru educație în pandemie

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Într-o școală din Berlin, primul caz de coronavirus a apărut la două zile după ce noul an școlar a început luna aceasta. Toți colegii de clasă ai elevei infectate au fost trimiși acasă, iar o zi mai târziu au fost testați. După încă o zi, toate testele au ieșit negative, iar lunea următoare jumătate dintre elevi s-au întors la clasă. Tot atunci a apărut un alt caz, în altă clasă. Începutul școlii „este un roller coaster”, spune directorul școlii, citat miercuri într-un amplu material New York Times despre cum a început noul an în Germania, țară cu măsuri de testare masivă cum alte țări nu pot efectiv să aplice.

Cam așa ar putea să arate revenirea la școală în viitorul apropiat, scrie publicația citată, arătând că pentru SUA și alte țări ale lumii școlile din Europa sunt un „laborator viu” în care este testată școala în timpul epidemiei.

New York Times notează că Germania se numără printre țările care au administrat bine pandemia, mulțumită unor acțiuni rar întâlnite în alte părți, precum testarea masivă, rapidă și eficientă, ce a ajutat la păstrarea unei rate scăzute de transmisie a virusului în comunitate.

  • Dar și aici, scrie ziarul, începutul noului an este un experiment – elevii și profesorii care se întorc la clase testează dacă sunt suficiente măsurile de prevenție, dintre care cele mai comune sunt: purtatul măștii în spațiile comune, dar nu în clase, ventilarea claselor, diminuarea la maxim a contactelor între clase.

Potrivit sursei citate, la câteva săptămâni de la redeschiderea primelor școli, rezultatele dau speranțe chiar și celor mai sceptici: pană acum, nu au existat focare majore și nici închideri prelungite de școli.

Este dat, în acest sens, exemplul Berlinului: până la sfârșitul săptămânii trecute, au fost înregistrate, în două săptămâni, 49 de infecții în rândul profesorilor și elevilor din oraș. Dar în nicio zi numărul elevilor obligați să stea acasă nu a depășit 600 – din totalul de 366.000 câți sunt în oraș. Iar din 803 de școli, au fost afectate 39.

„E dezordine și situația nu e perfectă și mi-aș fi dorit mai multe măsuri de precauție, dar principala concluzie până acum este că funcționează” măsurile de redeschidere, este citată Sandra Ciesek, virusolog la Spitalul Universitar din Frankfurt.

  • Cum de funcționează? NY Times prezintă, între altele, cazul elevei din școala berlineză, menționată la început: aceasta nu prezenta simptome, dar a fost testată pentru că cineva din familia ei fusese testată pozitiv. Ruda, la rândul ei, fusese testată după ce s-a identificat faptul că intrase în contact cu altcineva, care adusese virusul când s-a întors din vacanță.

Experta din Franfurt avertizează, însă, că situația poate fi ținută sub control, dacă răspândirea virusului în comunitate este sub control. Dar în Germania și alte țări europene numărul de cazuri este în creștere, ceea ce contribuie la neliniștea multor părinți și profesori, semnalează New York Times.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Orarul unui elev de liceu pe noile planuri-cadru înseamnă mai multe zile cu 7 ore decât în prezent, dacă alege toate opționalele / Exemplu de proiectare pe specializarea Științe ale naturii

Orarul unui elev va fi mai încărcat, dacă vor intra în vigoare planurile-cadru propuse pentru liceu, luni, 16 iunie. Asta arată documentele Ministerului Educației și Cercetării, care prevăd, în marja…
Vezi articolul

Atribuțiile inspectorilor școlari din Franța, corectate printr-o notă a Curții de Conturi: aceștia trebuie să aibă rol de sprijin pentru profesori, nu unul administrativ. Recomandările pentru Ministerul Educației din Republică

Într-o notă adresată ministrului Educației din Franța, Jean-Michel Blanquer, Curtea de Conturi din Republică atrage atenția că misiunea inspectorilor școlari din țară se îndepărtează de lumea școlii și capătă o…
Vezi articolul

Universitățile americane – avertizate să nu cedeze presiunilor Administrației Trump, din cauza riscurilor de subordonare ideologică / Expertă: Și universitățile din Germania nazistă și din Uniunea Sovietică au crezut inițial că, dacă fac pași înapoi, își vor salva independența

Supunerea universităților din Germania sau Rusia față de autorități, în momentul în care la putere au ajuns naziștii, respectiv comuniștii este dată drept exemplu universităților americane, care la rândul lor…
Vezi articolul

Profesoara Anca Florea, despre birocrația din școli: Dacă ne căutați în birouri, avem mai multe bibliorafturi decât cărți – e o imagine a intoxicării educației de un spirit al dării de seamă, care e contraproductiv și vetust. Nu există minciună mai mare decât ideea că birocrația îți măsoară performanța

Aștept demitizarea acestei raționalități birocratice care ne ține la adăpost, spune profesoara Anca Florea, director adjunct al Colegiului Național B.P. Hasdeu din Buzău. Aceasta a caracterizat impactul negativ al birocrației…
Vezi articolul