UNESCO avertizează asupra riscurilor pe care le implică smartphone-urile în școală

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Organizația Națiunilor Unite a avertizat asupra riscurilor pe care le implică utilizarea smartphone-urilor în școli, afirmând că „doar tehnologia care sprijină învățarea” este meritorie în școli, scrie BBC, potrivit G4Media.ro.

Dispozitivele mobile pot cauza distragerea atenției, pot pune în pericol viața privată a elevilor și pot duce la hărțuire cibernetică, afirmă UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură.

Cu toate acestea, mai puțin de o țară din patru are legi sau politici care interzic telefoanele în școli, potrivit raportului.

În Marea Britanie, directorii de școli stabilesc regulile, dar în majoritatea școlilor se aplică restricții.

Manos Antoninis, autorul raportului 2023 Global Education Monitor, a declarat pentru BBC că studiul lor a descoperit „exemple de utilizare a smartphone-urilor în școli care distrag atenția elevilor de la învățare și, în același timp, cresc riscurile pentru viața privată a acestora”.

„Doar tehnologia care sprijină învățarea își are locul în școală”, a spus el.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


2 comments
  1. Nu se scrie suficient despre asta. Copiii au smartphone de la 6-7 ani! sunt niste dispozitive care creeaza depedenta si adultilor, oamenilor care au trait o bucata mare din viata fara asa ceva. dar copiilor care nu isi amintesc un moment din viata lor cand nu au avut unul?

    1. Internetul a fost pervertit in moduri de neinteles. O voi spune fără ocolișuri, majoritatea oamenilor sunt prosti și nu gândesc departe: se opresc la social media, jocuri, poate business, dar cam atât.
      O minoritate dintre oameni folosesc internetul și avantajele sale în scopuri nobile: de a învăța lucruri utile. Până la urmă, asta era menirea internetului: sa educe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Bertea, președintele Asociației Colegiilor Pedagogice: Învățătorii sunt preocupați să aibă afterschool, să câștige bani, ajung acasă și nu mai au timp să se mai pregătească pentru data viitoare

Președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România, Mircea Bertea, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că învățătorii „sunt preocupați să aibă afterschool, să câștige bani” și…
Vezi articolul

EXCLUSIV Andronescu propune scoaterea profesorilor de Sport de la clasele pregătitoare, I și a II-a și înlocuirea orelor de Educație fizică cu Joc și mișcare. Federația părinților: le vor face învățătorii? Mai bine iese Religia de la clasele mici

Ecaterina Andronescu vrea să modifice materiile pe care le fac elevii la clasa pregătitoare, clasa I și a II-a. Potrivit unui proiect de ordin intrat în posesia Edupedu.ro, ministrul vrea…
Vezi articolul
Sorin Cîmpeanu / Foto: Radu Tuta - Agerpres Foto

Pentru ca elevii să poată reveni fizic la școală după cele 2 săptămâni de vacanță, ar trebui să fie mai mic numărul de infectări / Recuperarea se va face prin modificarea structurii anului, se pot folosi vacanța de iarnă și săptămâna „Școala Altfel” – Sorin Cîmpeanu

Pentru a reveni la școala fizică pe 8 noiembrie, numărul elevilor infectați din școli ar trebui să scadă la sfârșitul celor două săptămâni de vacanță suplimentară în care intră toți…
Vezi articolul