Universitățile Oxford și Cambridge, până nu demult lideri în absorbția banilor europeni pentru cercetare, au pierdut aproape complet finanțările din UE, după Brexit

448 de vizualizări
Sursa: Pixabay
Universitățile britanice Oxford și Cambridge, care odinioară se numărau printre instituțiile cu cea mai mare absorbție de fonduri europene destinate cercetării, au ajuns să nu mai câștige practic deloc din sursele UE, potrivit The Guardian, care citează date ale Comisiei Europene.

Acestea arată că Universitatea din Cambridge, care în vechiul program european de finanțare a cercetării Orizont 2020 a atras 483 milioane de euro în șapte ani, nu a mai primit niciun ban în primii doi ani de la lansarea noului program european de profil, Orizont Europa.

La rândul său, Oxford, care în Orizont 2020 atrăsese 523 milioane de euro, a atras, în noul program, doar două milioane de euro.

Sursa citată notează că, în negocierile comerciale ce au însoțit Brexit, fusese agreat, în principiu, statutul de membru asociat pentru Marea Britanie în cadrul programului Orizont Europa, evaluat la 95,5 miliarde de euro. Însă ratificarea acestei înțelegeri a fost afectată de eșecul Marii Britanii de a pune în aplicare protocolul agreat în privința Irlandei de Nord.

  • The Guardian, care amintește că finanțarea europeană e vitală pentru universitățile britanice, îl citează pe Simon Marginson, profesor în domeniul studiilor superioare la Oxford, potriivit căruia “pentru învățământul superior și cercetare, nu există noi oportunități și nici vreo ‘parte Bună’ pentru Brexit, el descriind retragerea Marii Britanii din UE drept o “eroare istorică de proporții monumentale”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învoire colegială pentru profesori. Cadrele didactice pot beneficia, pentru rezolvarea unor situații personale deosebite, de zile libere plătite, conform contractului colectiv de muncă. Sunt necesare documentele justificative

Profesorii pot beneficia, pentru rezolvarea unor situaţii personale deosebite, dovedite cu documente justificative, de zile libere plătite, pe bază de învoire colegială, după cum prevede contractul colectiv de muncă (CCM) la nivel…
Vezi articolul

Asociația Școlilor Particulare cere Guvernului să descentralizeze decizia deschiderii școlilor cu prezență fizică, din 8 noiembrie, motivând și cu vaccinarea personalului peste 85%

Descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor cu prezență fizică a elevilor, din 8 noiembrie, este solicitată Guvernului de Asociația Școlilor Particulare într-o scrisoare publicată pe pagina de Facebook a organizației.…
Vezi articolul

Inspectoratele școlare județene și direcțiile de sport și de cultură vor trece în subordinea autorităților locale, de la 1 ianuarie 2025 – măsură de reducere a cheltuielilor, anunțată de Ministrul Finanțelor / În noua lege a Învățământului, inspectoratele sunt înlocuite cu direcții județene subordonate Ministerului Educației

Ministrul finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat un pachet de 50 de măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare, pentru următorii ani. Printre acestea: descentralizarea inspectoratelor școlare județene, care vor trece din subordinea…
Vezi articolul
ce-a vrut să spună autorul

Ce se întâmplă în creier când citim? Cititul stimulează dezvoltarea limbajului / Să încetăm să îl vedem ca pe ceva ce îl pregătește pe copil pentru școală. E mai mult de atât, spun cercetătorii în neuroștiințe cognitive Simina Pițur și Andrei Miu

Ce se întâmplă în creier atunci când învățăm să citim? Dar cu cei care nu învață să citească? Cercetătorii în neuroștiințe cognitive Simina Pițur și Andrei Miu vorbesc despre mecanismele…
Vezi articolul