USR solicită prelungirea termenelor pentru dezbaterea noilor legi ale Educației la Senat, forul decizional pentru aceste proiecte: „O adoptare grăbită a unor proiecte de o asemenea complexitate ar aduce grave servicii educației din România”

[jp_post_view]
Stefan Pălărie / Foto: Captură video
USR solicită Biroului permanent al Senatului stabilirea unor „termene rezonabile” pentru „o dezbaterea serioasă” a proiectele legilor Educației, intrate joi dimineață în circuit parlamentar și la Senat, după ce au fost adoptate cu o zi în urmă de Camera Deputaților, scrie Agerpres.

Biroul permanent al Senatului şi Comitetul liderilor grupurilor parlamentare au stabilit, joi, că amendamentele pot fi depuse până pe 14 mai, comisiile avizatoare au termen pentru analiza proiectelor până pe 15 mai, iar comisia sesizată pe fond, cea de învățământ, va acorda raportul până pe 19 mai.

Vicepreședintele Senatului, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, citat de Agerpres, că pe 22 mai va fi vot final pe legile Educației în Senat, după ce aceste legi au primit ieri, 10 mai, votul Camerei Deputaților. Procedura rapidă este anunțată și de senatorul Ștefan Pălărie, care o compară cu o “mineriadă” și care comentează pe pagina sa de Facebook: “PNL-iștii de la Senat (…) vor să „termine” cu legile educației în camera Senat în doar 11 zile cu totul.”

USR propune într-o adresă înregistrată la Biroul permanent ca avizele să aibă termen 24 mai, iar raportul să fie acordat până pe 15 iunie, relatează Agerpres.

Dată fiind importanţa deosebită a acestor proiecte legislative pentru organizarea şi funcţionarea sistemului de educaţie din România, considerăm că este nevoie de o dezbatere serioasă care să permită desfăşurarea unui proces legislativ de calitate. În opinia grupului USR, o adoptare grăbită a unor proiecte de o asemenea complexitate ar aduce grave servicii educaţiei din România”, se arată în documentul USR semnat de viceliderul grupului USR din Senat, Ştefan Pălărie.

Cu avizele şi raportul comisiilor, proiectele vor primi votul plenului Senatului.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, miercuri, în plenul Camerei Deputaţilor că pachetul de legi reprezintă proiectul ambiţios pe care coaliţia de guvernare şi l-a asumat, scrie agenția de presă.

Senatul e for decizional pentru aceste proiecte.

Citește și:
Proiectele legilor Educaţiei au ajuns la Senat, după ce au fost adoptate în plenul Camerei Deputaţilor. Amendamentele vor fi depuse până pe 14 mai
Legile educației vor trece prin Senat în doar 11 zile, cu vot final pe 22 mai – parlamentari
UPDATE Proiectele de legi ale Educației au fost adoptate în Camera Deputaților. Nu a fost votată nicio modificare susținută de deputați
Cum presează fondatorii unei universități private, fără studenți noi și monitorizată special, pentru introducerea în legea educației Deca a unei metode neconstituționale de a căpăta mai ușor întreg patrimoniul instituției

5 comments
  1. Se „câștigă” doar pierdere de timp! Deja s-a pierdut enorm de mult timp cu discuții și discuții despre aceste „noi” legi deja vechi și depășite de schimbările tehnologice la galop!
    În această situație trebuie adoptate rapid și corectate din mers….. !
    Profesorii ar trebui să se concentreze mai mult pe ceea ce trebuie să le spună elevilor/studenților și cum să-i capteze în universul disciplinei predate decât să piardă timp cu procesul de adoptare a noilor ( depășite) legi!

    1. O subliniere a faptului ca investitia in Educatie este esentiala, si ca orice societate responsabila trebuie sa aiba grija de viitor (prin Investitii (si/mai ales) in Educatie, Cercetare, Cultura ) si prezent

      1. @DV
        O analiza mai atenta a extrem de concisei mele intrebari v-ar fi scutit de necesitatea elaborarii unui raspuns tipic vorbitorilor dialectului de lemn. Eu ma intrebam doar in ce fel adoptarea grabita a legii ar aduce ”grave servicii”… Lingvistic vorbind.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
CIVIS Open Lab

Ministerul Dezvoltării anunţă restaurarea Palatului Universităţii din Bucureşti / Cseke Attila: Este cel mai mare proiect din domeniul cultural şi educaţional pe care îl va implementa Ministerul Dezvoltării

Ministerul Dezvoltării anunţă, joi, că a semnat contractul pentru restaurarea Palatului Universităţii din Bucureşti, ministrul Cseke Attila precizând că este cel mai mare proiect din domeniul cultural şi educaţional pe…
Vezi articolul

„M-am lăsat de școală din cauza banilor, ăsta e adevărul. Mama nu avea cu ce să ne încalțe. N-a fost că n-aș fi vrut eu sau că n-aș fi putut învăța, dar n-am mai avut” – mărturiile a patru elevi care au abandonat școala pe fondul lipsei politicilor generalizate și țintite de susținere din partea autorităților

„După ce s-a născut copilul, nimeni nu a mai zis nimic despre școală. Toți au spus că e mai bine să stau acasă, să am grijă de el”, spune o…
Vezi articolul

Ce înseamnă afterschool-ul și masa caldă pentru elevii de la sat. Mărturia directoarei Școlii Gimnaziale Pesceana: Pentru unii dintre copii este singura mâncare gătită pe care o primesc în acea zi. Comparând efectele de la noi cu rezultatele școlilor învecinate unde nu există acest program, diferențele se văd cu ochiul liber

„Copiii au parte chiar și în mediul rural de niște condiții, să spunem așa similare, eu aș avea curajul să spun chiar superioare celor din școlile urbane. Când spun lucrul…
Vezi articolul