Vicepremierul Kelemen Hunor: În privința infrastructurii școlare, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cadru mai restrâns / Nu putem rezolva nici în cinci ani, trebuie o perspectivă mai lungă

984 de vizualizări
Kelemen Hunor / Sursă foto: gov.ro
“Așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns”, a spus joi vicepremierul Kelemen Hunor, referindu-se la infrastructura din sistemul de educație. La prima întâlnire a Comitetului pentru monitorizarea implementării Proiectului România Educată, el a afirmat că situația infrastructurii e atât de gravă încât „nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să vedem o perspectivă mai lungă”.

“Ar trebui să începem să acționăm”, a spus ministrul la ședința menționată, în care a insistat pe nevoia de investiții în infrastructură. Vicepremierul a arătat că investițiile vor fi etapizate, iar pentru “școlile sigure” și cele “sănătoase” va fi nevoie de o armonizare a măsurilor, pentru că se încadrează “în România Educată, în această viziune mare, și nu se poate o abordare diferențiată”.

Kelemen Hunor, despre “situația dezastruoasă” a infrastructurii școlare:

„(…) Dacă noi vom face o evaluare corectă și o propunere corectă, atunci eu cred că în câțiva ani putem rezolva o grămadă de chestiuni care sunt legate de infrastructura școlară și vom putea asigura condiții mai bune pentru copiii. Deci, din acest punct de vedere, urmează încă o armonizare, fiindcă și școlile sigure și sănătoase trebuie încadrate în România Educată în această viziune mare, nu se poate o abordare diferențiată.

Și putem etapiza aceste investiții în așa fel încât nu spun la sfârșitul mandatului actualului guvern, dar pe termen un pic mai lung să avem rezultate. Pentru că, așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns, e o situație dezastruoasă, nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să avem o perspectivă mai lungă. Ar trebui să începem să acționăm.”

Declarațiile – de la minutul 30 în înregistrarea discuțiilor:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Abandon şcolar

Antoneta Bolchiș, secretar de stat la Ministerul Educației: Copiii care au o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă valorizați, să simtă că fiecare este suficient de bun, indiferent de notă

„Copiii care manifestă o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă acceptați necondiționat, valorizați, să simtă că, indiferent de notă, fiecare dintre ei este suficient de bun”, a declarat…
Vezi articolul

Elevii de clasa a VIII-a din București își aleg singuri liceul pe care vor să îl urmeze sau se consultă cu prietenii, în egală măsură / Familia este în continuare cel mai important factor de decizie, iar consultantul școlar, ultimul – raport CMBRAE

Un număr semnificativ de elevi de clasa a VIII-a din București își aleg singuri liceul sau se consultă cu prietenii, arată studiul anual privind opțiunile școlare și profesionale ale elevilor…
Vezi articolul