Vicepremierul Kelemen Hunor: În privința infrastructurii școlare, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cadru mai restrâns / Nu putem rezolva nici în cinci ani, trebuie o perspectivă mai lungă

[jp_post_view]
Kelemen Hunor / Sursă foto: gov.ro
“Așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns”, a spus joi vicepremierul Kelemen Hunor, referindu-se la infrastructura din sistemul de educație. La prima întâlnire a Comitetului pentru monitorizarea implementării Proiectului România Educată, el a afirmat că situația infrastructurii e atât de gravă încât „nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să vedem o perspectivă mai lungă”.

“Ar trebui să începem să acționăm”, a spus ministrul la ședința menționată, în care a insistat pe nevoia de investiții în infrastructură. Vicepremierul a arătat că investițiile vor fi etapizate, iar pentru “școlile sigure” și cele “sănătoase” va fi nevoie de o armonizare a măsurilor, pentru că se încadrează “în România Educată, în această viziune mare, și nu se poate o abordare diferențiată”.

Kelemen Hunor, despre “situația dezastruoasă” a infrastructurii școlare:

„(…) Dacă noi vom face o evaluare corectă și o propunere corectă, atunci eu cred că în câțiva ani putem rezolva o grămadă de chestiuni care sunt legate de infrastructura școlară și vom putea asigura condiții mai bune pentru copiii. Deci, din acest punct de vedere, urmează încă o armonizare, fiindcă și școlile sigure și sănătoase trebuie încadrate în România Educată în această viziune mare, nu se poate o abordare diferențiată.

Și putem etapiza aceste investiții în așa fel încât nu spun la sfârșitul mandatului actualului guvern, dar pe termen un pic mai lung să avem rezultate. Pentru că, așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns, e o situație dezastruoasă, nu putem rezolva în trei ani de zile. Nu putem rezolva nici măcar în cinci ani de zile. Trebuie să avem o perspectivă mai lungă. Ar trebui să începem să acționăm.”

Declarațiile – de la minutul 30 în înregistrarea discuțiilor:

https://www.facebook.com/304735519648377/videos/827488644576417

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiect de lege de introducere a programului „Școală după școală” finanțat de stat în județele cu absenteism ridicat la Evaluarea Națională și BAC – inițiat de Raluca Turcan

Programul „Școala după școală” introdus de Ministerul Educației în școlile și județele unde absenteismul la Evaluarea Națională și Bacalaureat depășește 25% din numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar în…
Vezi articolul

Daniel David, ministrul Educației, despre propunerea de creștere a normei didactice la minimum mediei din OCDE: Cred că este un element de raționalitate și un criteriu al decenței în situația de criză în care ne aflăm acum. Nu creștem în orb și la paușal

Ministrul Educației Daniel David a spus referitor la propunerea privind creșterea normei didactice că raportarea minimă se face un nivel mediu în UE sau OCDE, ceea ce reprezintă „un «element…
Vezi articolul

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul

Elevii au conținuturi prea încărcate, spune Ministrul Educației / 25% din timpul alocat disciplinelor va fi dedicat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea cunoștințelor în viața de zi cu zi, pentru toate ciclurile de învățământ

Măsura prin care 25% din timpul alocat unei discipline este rezervat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea practică a cunoștințelor în viața de zi cu zi va fi extinsă…
Vezi articolul