Vizitele la muzeu sau mersul la teatru nu au nicio influență asupra rezultatelor elevilor în examenele de final de liceu – studiu britanic

[jp_post_view]
Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Activități precum mersul cu familia la teatru sau vizitele la muzeu nu îi ajută pe copii să ia note mai mari, cel puțin nu la examenele de final de studii preuniversitare, potrivit unei noi cercetări britanice, semnalate recent de The Guardian. Aceasta încearcă să răspundă considerațiilor potrivit cărora elevii din medii favorizate ar avea de câștigat, la nivel de note, ca urmare a posibilității de a participa la astfel de activități culturale.
  • Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Sussex, urmărește să evalueze impactul pe care îl are “capitalul cultural” asupra rezultatelor copiilor și să explice elemente ale inegalității între elevii provenind din medii avantajate sau sărace.

Dacă participarea la astfel de acțiuni culturale, precum mersul la muzeu sau la spectacole, nu au un impact observabil asupra rezultatelor elevilor, alte activități, precum lectura – atăt de către copii, cât și de către părinții acestora -, au o influență asupra notelor obținute la examene. Cititul, mersul la bibliotecă sau discutarea, acasă, a unor subiecte legate de lectură tind să întărească rezultatele la examenele de final de studii preuniversitare (GCSE, în cazul Marii Britanii).

Potrivit studiului citat, “Este tentant să teoretizăm că vizitele la muzeu sau în locații istorice ar putea ajuta la trezirea interesului pentru istorie și că vizitele la teatru ar putea, în mod similar, cultiva învățarea prin arta teatrală. Dar, la o privire mai atentă, este dificilă descrierea, într-o formulă plauzibilă, a mecanismelor prin care expunerea la anumite activități extracuriculare ar influența rezultatele la alte subiecte GCSE”.

Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Savantii britanici n au mers la teatru.

  2. Incredibil cum găsiți așa studii, ați găsit studii că nici școală nu e buna la nimic sau că cititul dăunează și cărțile primite gratis la școală le distrug spatele copiilor, studii dinastea ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Dacian Dolean / Foto: Arhiva personala

Sper că experții în științele educației consultați de ministru vor ști să-i explice că scopul evaluării intermediare (extemporale, teze) este diferit de cel al evaluării inițiale și de cel al evaluării finale – cercetătorul Dacian Dolean

Schimbarea structurii anului școlar de la semestre la module nu ar avea niciun impact asupra reducerii gradului de analfabetism funcțional, potrivit unui scurt interviu acordat de cercetătorul Dacian Dolean pentru…
Vezi articolul

Csaba Asztalos, Consiliul pentru Combaterea Discriminării: Până când Ministerul Educației și autoritățile nu vor simți că sunt răspunzătoare și față de predarea în limbile minorităților, vor fi discriminări

„Învățământul în limba maghiară este parte a sistemului de învățământ românesc, finanțat de statul român”, nicidecum unul „paralel”, așa cum este percepția generală și cum reiese dintr-un recent sondaj despre…
Vezi articolul

INTERVIU Fadia Saadah, director în cadrul Băncii Mondiale: Să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor / Criza Covid-19 din educație ar putea crește cu până la 10% rata analfabetismului funcțional în rândul elevilor din România și să producă pierderi economice anuale de până la 1,4 miliarde de dolari

“Este important să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor și pentru maximizarea șanselor de a le ține deschise pe viitor. Când sunt deschise, școlile trebuie să se asigure că…
Vezi articolul

FACTCHECK Adevărurile ministrului Cîmpeanu pe buget: „Partea de educație din bugetul Ministerului Educației nu a fost niciodată nici 28,5 miliarde lei, nici 6 miliarde de euro. Este cel mai mare buget” / Ambele informații sunt false

„Partea de educație din bugetul Ministerului Educației nu a fost niciodată nici 28,5 miliarde lei, nici 6 miliarde de euro. Este cel mai mare buget”, a declarat Ministrul Educație vineri…
Vezi articolul