Zeci de copii ai refugiaţilor ucraineni, înscrişi în şcolile din Botoșani în noul an şcolar

136 de vizualizări
Foto: © Ian Allenden | Dreamstime.com
Zeci de elevi ucraineni au fost incluşi în sistemul de învăţământ din Botoşani, începând cu noul an şcolar, care a debutat luni, a declarat pentru Agerpres purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani, Irina Telişcă.

Înscrierea copiilor din Ucraina a fost făcută la cererea părinţilor, care au statut de refugiaţi la Botoşani. in totalul celor 30 de elevi înscrişi, 25 au statut de audienţi, iar cinci sunt înscrişi la activităţi extraşcolare. Şcolile la care aceştia au fost repartizaţi sunt atât din mediul urban, cât şi din mediul rural.

Potrivit normelor, elevii care au urmat cursurile într-o unitate de învăţământ din altă ţară pot dobândi calitatea de elev în România numai după recunoaşterea sau echivalarea de către inspectoratele şcolare judeţene, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, respectiv de către minister a studiilor urmate în străinătate şi, după caz, după susţinerea examenelor de diferenţă stabilite în cadrul procedurii de echivalare.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

Foto: © Ian Allenden | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: E foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit, la un moment dat trebuie să fii stresat să înveți acele lucruri / Școala n-a fost gândită ca instituție a fericirii

Starea de bine este un context favorabil învățării, însă acest proces presupune și efort sau stres, a afirmat recent ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în cadrul unei conferințe desfășurate…
Vezi articolul

Interzicerea telefoanelor mobile la școală e aplicată adesea ineficient și îi poate face pe elevi să le folosească mai intens acasă / Întărirea competențelor digitale pentru profesori și elevi – soluția propusă pe baza datelor PISA 2022, care spun că telefonul la școală, folosit moderat, aduce și beneficii – raport OCDE

Interdicția legată de folosirea telefoanelor mobile în școli, pentru care optează în ultima vreme o serie de sisteme școlare, nu este susținută de experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică…
Vezi articolul