Zeci de școli construite prin împrumuturi de la Banca Mondială au fost închise, ca urmare a scăderii populaţiei şcolare – anunță inspectorul general din Botoșani

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Zeci de şcoli construite prin împrumuturi, în judeţul Botoşani, prin programe finanţate de Banca Mondială au fost închise, ca urmare a scăderii populaţiei şcolare, a anunțat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, citat de Agerpres.

Inspectorul școlar general din Botoșani, Gabriel Hârtie, a declarat că au fost construite prin Banca Mondială 132 de unităţi de învăţământ, iar scăderea numărului de elevi din comunităţile respective a determinat închiderea a 22 dintre ele.

Printre instituțiile de învățământ construite cu bani din împrumuturi și închise apoi se află şi unităţi din mediul urban, inclusiv Şcoala 3 din municipiul Botoşani, a precizat oficialul, citat de Agerpres.

Ca urmare a scăderii populaţiei şcolare, la nivelul UAT-ului (unităţii administrativ teritoriale – n.r.) respectiv s-a luat decizia ca acea şcoală să fie fie închisă temporar. Ele toate au fost folosite la timpul lor, dar din păcate a trebuit să se ia această decizie. Ele sunt în conservare. Sunt proprietatea UAT-ului respectiv„, a precizat Hârtie.

Inspectorul școlar general susţine că este foarte puţin probabil ca şcolile deja închise să reintre în circuitul educaţional. Potrivit acestuia, administraţiile locale sunt proprietare ale spaţiilor de învăţământ și pot schimba destinaţia acestora, dar doar cu avizul Ministerului Educaţiei.

Citeste si: VIDEO Raed Arafat: S-a aprobat procedura de suspendare a cursurilor școlare, la confirmarea unui caz cu infecție cu coronavirus. Începând de astăzi, sunt interzise activitățile cu peste 1.000 de persoane


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Instituții din România – implicate în 11 din cele aproape 160 de noi proiecte pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior, propuse spre a fi finanțate printr-un apel Erasmus+ în 2023

Un număr de 159 de noi proiecte propuse spre a fi finanțate în cadrul apelului Erasmus+2 2023 pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior au fost selectate, potrivit unui anunț…
Vezi articolul

Franța limitează expunerea la ecrane pentru elevi, profesori și părinți din toamnă: notificări oprite la catalogul electronic după program, resurse digitale adaptate în funcție de vârstă și reguli pentru telefoane în pauze

Ministerul Educației din Franța a anunțat un pachet de măsuri pentru utilizarea rațională a digitalului în școli, care se va aplica progresiv din anul școlar 2025-2026, potrivit unei circulare semnate…
Vezi articolul
Reducerea birocrației din școli

Reducerea birocrației din școli, pentru ca profesorii „să se poată concentra mai mult pe actul educațional și pe dezvoltarea profesională” – prevedere din programul de guvernare PSD-PNL-UDMR

Reducerea sarcinilor birocratice pentru cadrele didactice, astfel încât acestea să se poată concentra mai mult pe actul educațional și pe dezvoltarea profesională este una dintre măsurile prevăzute la capitolul „Simplificarea,…
Vezi articolul