Actele necesare pentru înscrierea la Titularizare 2025. Descarcă cererea de înscriere

[jp_post_view]
Foto: captură cerere Titularizare 2025
Profesorii sau viitoarele cadre didactice se vor înscrie la concursul național de Titularizare 2025 perioada 5-16 mai, potrivit calendarului oficial. Concret, în această perioadă are loc înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților, inclusiv pentru absolvenții promoției 2025. Vezi mai jos, în articol, ce acte sunt necesare și descarcă cererea de înscriere.

Anul acesta, noutatea este perioada de înscriere anterior nu se aplică și pentru înscrierea online la concurs. În situația în care înscrierea candidaților se face exclusiv online, perioada este 5-12 mai 2025.

  • Proba scrisă de la Titularizare 2025, concursul de angajare în învățământ, are loc pe 15 iulie 2025, potrivit calendarului oficial.

Actele necesare pentru înscrierea la Titularizare 2025

Conform metodologiei-cadru, în afară de cererea de înscriere, candidații vor anexa în următoarea ordine actele în original, respectiv în copie, certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unității la care funcționează în anul școlar 2024-2025 sau scanate color, după actele originale (documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul și la depunerea dosarului, în acest caz fiind necesară prezentarea documentului în original și a unei copii a acestuia. În situația în care documentele se transmit în format electronic, prin poștă electronică, acestea vor fi scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi):

1) fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul);

2) copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;

3) copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);

4) copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/ învăţământului postliceal), certificatele/ adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);

5) absolvenţii promoţiei 2025 vor prezenta copia adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/ postliceal/ mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă/ absolvire/ bacalaureat, media de absolvire a facultăţii/ şcolii postliceale/ liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul psihopedagogic;

6) copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;

7) copie de pe actul de titularizare/ repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar (dacă este cazul);

8) copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);

9) adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei) (dacă este cazul);

10) copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2011 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);

11) copii ale avizelor şi atestatelor necesare ocupării postului didactic/ catedrei, inclusiv avizul unității de învăţământ particular (dacă este cazul);

12) avizul/ adeverinţa medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;

13) declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat;

14) adeverință eliberată de unitatea de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 6 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;

15) cazier judiciar, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii, contra libertăţii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărţuire, trafic de minori, proxenetism, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale, luare şi dare de mită, trafic de influenţă, fals şi uz de fals, furt calificat;

16) certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală din care reiese faptul că nu sunt înscris în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, în original******;

17) numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului/încadrați în creșe adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2020 – 31.08.2025 (dacă este cazul);

18) Declaraţie privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic.

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2025, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de documentele solicitate de inspectoratul şcolar la care se solicită înscrierea. 

Ce este Titularizarea

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

Despre Titularizare 2024

Proba scrisă a avut loc miercuri, 17 iulie 2024 – au fost 37.500 candidați înscriși la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă. Peste 1.000 de candidați din această promoție nu s-au mai și prezentat la examen.

De la proba scrisă de Titularizare 2024 s-au retras peste 2.660 de candidați după ce au văzut subiectele. Aproape 50 din cei care s-au prezentat au fost eliminați din examen. Rata de participare a fost de 86,48%, a anunțat Ministerul Educației.

După soluționare contestațiilor, au fost 12.833 de candidați cu note între 7 și 10, dintre care 74 cu note de 10 (număr neschimbat față de rezultatele inițiale). Notele finale au fost publicate miercuri, 31 iulie 2024.

Anul trecut, doar 40,64% dintre candidați care acum au dat examen pentru prima oră, adică cei din promoția curentă, au luat peste nota 7, asta deși au fost cei mai mulți candidați înscriși din promoția actuală, din ultimii 14 ani.


7 comments
  1. Buna ziua,
    Se poate participa la concurs dacă nu am absolvit modulul psihopedagogic, în situația în care mă înscriu pentru parcurgerea acestuia din toamnă?
    O altă întrebare: pe ce posturi aș putea candida dacă sunt licențiată în Economie (specializarea Contabilitate și Informatică de Gestiune – FEAA, UVT)?

    Multumesc!

  2. Buna ziua,
    Se poate participa la concurs dacă nu am absolvit modulul psihopedagogic, în situația în care mă înscriu pentru parcurgerea acestuia din toamnă?
    O altă întrebare: pe ce posturi aș putea candida dacă sunt licențiată în Economie (specializarea Contabilitate și Informatică de Gestiune – FEAA, UVT)?

    Multumesc anticipat!

  3. Nu este examen, este concurs. Un examen promovat nu se mai repeta, acesta este concurs dat an de an.

  4. In prezent se poate solicita un cazier judiciar prin platforma hub.mai.gov.ro, dar nu par sa reiasa toate informatiile mentionate la 15), si nu este foarte clar motivul care trebuie ales pe platforma.
    Certificatul de cazier judiciar eliberat pentru a servi la indeplinirea calitatii de mentor conform LG 335/2013 este util, sau trebuie altul?

  5. Începe dosariada. Aceleași acte depuse an de an pentru ca isjurile nu accepta actualizări de dosare,pentru ca nu se face o baza de date în care sa fie deja documentele,pentru ca trăim în România și asta ne ocupa tot timpul. Sancțiuni oe ultii 6 ani,cazier,certificat de integritate comportamentala ,declarație ca nu ai săvârșit fapte penale sau ca nu ai fost judecat pentru fapte penale. Orice fapta penala apare în cazier. Revisalul e si ala destul de stufos dacă ai ceva vechime ,eventual și cartea de munca.La final ditamai dosarul. Mulțumim România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Kiev

EXCLUSIV „Suntem toți la fel, acum, nimănui nu-i mai pasă de diferențele sociale, nu am fost niciodată mai uniți” – mărturiile a două studente din Kiev despre ce se întâmplă în capitala pe care rușii încearcă să o doboare

Valeria Berezna și Marina Frolova sunt doctorande la Universitatea Națională Taras Shevchenko din Kiev și au rămas în Capitală. Au rămas pentru familie, pentru bunici, pentru părinți și pentru animalele…
Vezi articolul

„Săptămâna viitoare punem în dezbatere metodologia de concurs pentru funcțiile de inspectori școlari generali și adjuncți. Vor fi examene supravegheate audio-video”, replica ministrului Educației pentru sindicaliștii care acuză numiri politice

„În foarte scurt timp, probabil săptămâna viitoare, vom pune în dezbatere publică metodologiile de concurs” pentru funcțiile de inspector școlar general și inspector școlar general adjunct, a anunțat ministrul Educației…
Vezi articolul

Aproape jumătate dintre școlile verificate în Bihor nu au încă autorizații de funcționare. Principalele motive: acoperişuri degradate, fisuri pe partea exterioară a clădirilor, curţi neîmprejmuite sau lipsa frigiderelor pentru a depozita alimentele pentru elevi

Dintre cele 136 de şcoli şi grădiniţe verificate în august în județul Bihor, de o comisie mixtă, prin ordin al prefectului, nu au obţinut încă autorizaţiile de funcţionare, anunță Prefectura,…
Vezi articolul

Universitățile nu mai pot transforma contractele de muncă ale asistenților universitari, pe perioadă determinată, în contracte pe perioadă nedeterminată, fără a organiza concurs – proiect de lege aprobat de Senat, care merge la promulgare

Plenul Senatului a adoptat, luni, în calitate de for decizional, o propunere legislativă, iniţiată de deputaţi liberali, care prevede că un contract de muncă pe perioadă determinată, al unui asistent…
Vezi articolul

BREAKING Semestrul I se va întinde până pe 14 ianuarie 2022, spune ministrul Educației / Nu voi mai propune un plus de vacanță suplimentară pe motiv că nu mai poate fi recuperată / Dacă situația o impune, rămâne doar varianta școală online

Semestrul I se va întinde până pe 14 ianuarie, spune ministrul Educației la Digi24. Sorin Cîmpeanu a spus că în ianuarie vom merge la școală cu prezență fizică pentru că…
Vezi articolul