Ambasadorul Marii Britanii, Andrew Noble: există o tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite; incluziunea în Educație ar putea reduce diferențele sociale

404 vizualizări
Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy
Există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”, iar dacă ne-am concentra pe incluziune în procesul de educație, atunci am putea reduce diferenţele sociale dintre elevi, a declarat, joi, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Andrew Noble, în cadrul dezbaterii Viitorul Educaţiei. Forţa de muncă a viitorului de la conferinţa ‘From City to Smart City’, transmite Agerpres.

„Rezultatele se obţin dacă ne concentrăm pe ce ne trebuie suplimentar, pentru ca oamenii să aibă succes în carierele lor”, a declarat diplomatul.

El a vorbit despre ideea de incluziune şi de diversitate de şanse. „Adesea e insuficient luată în considerare această idee, dar este unul dintre obiectivele cele mai importante ale sistemului de învăţământ. Fără divergenţele mari care există în România între mediul rural şi cel urban, de exemplu, învăţământul, educaţia reprezintă calea de a stimula acest proces de incluziune şi trebuie să subliniem foarte răspicat importanţa acestui fapt şi să ne concentrăm şi pe cei care se descurcă cel mai rău în şcolile noastre”, a spus Noble.

Totodată, el a atras atenţia că există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”.

„Ne concentrăm pe veştile bune şi încercăm să facem veştile bune să fie şi mai bune, dar cel mai greu e să îi ducem pe cei de la bază, de la fundul clasamentului, cât mai aproape de vârf. Astfel, putem genera o forţă de muncă mai puternică, mai calificată pentru economie şi să avem din ce în ce mai puţini oameni dependenţi, întreţinuţi de sistemul de asistenţă socială, de exemplu”, a arătat Noble.

El a mai subliniat că trebuie acordată atenţie celor din mediul rural. „Populaţia rurală, în Europa, odată ce dobândeşte aptitudinile necesare, se transformă în populaţie urbană. În fapt, educaţia va fi cheia acestui proces de conversie”.

Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy

Citește și:
Reputata publicație Times Higher Education, despre declarațiile Ambasadorului Andrew Noble referitoare la studiile studenților români din Marea Britanie: ”O aparentă gafă diplomatică”
Ambasadorul Marii Britanii în România: Taxele pentru studenții români cred că vor fi duble, nu triple, după Brexit / Nu înțeleg de ce un student român s-ar duce în Marea Britanie pentru licență

2 comments
  1. Avem destule „incluziuni”.
    In scoli se afla o mulțime de elevi cu CES, care numai ei și profesorii lor de sprijin știu cu adevărat cât(nu) progresează.
    In plus, acesti elevi, ca și elevii rromi, ca și unii elevi mai răsăriți din E Moldova, au facilitati la care restul elevilor nici nu pot visa. De exemplu, își pot alege scoala, liceul, profilul, indiferent de medie.
    Maine, poimâine, și facultatea.
    Știu ca aceasta este o măsură reparatorie măcar pentru părinții celor cu CES.
    Iar cu un elev care nu învață de lene, din comoditate, sau din alte motive care țin de familia sa (atât de mult adorata de autorități, încât copilul este lăsat în familie, indiferent de tratament), cum sa îl aduci spre vârful piramidei fără sa muncească, fără sa coopereze fără sa vrea el însuși aceasta?
    Materia prima a unui croitor este un material fără viata, pe care îl poți ajusta cum dorești, ca nu ai nevoie de cooperarea lui.
    Dar în educatie, nu poți face ce crezi mai bine cu un elev(„materia prima”), fără cooperarea și munca acestuia.
    Vorbe frumoase, domnule ambasador, dar fără acoperire!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ghid Practic pentru Profesori – Combaterea Discriminării în Clasă, lansat de CNCD / Cum descoperim cazurile de bullying? Exemple de traume care trebuie să atragă atenția cadrelor didactice și sfaturi pentru implicarea părinților

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și Institutul pentru Politici Publice au publicat un ghid practic pentru profesorii din școlile primare și gimnaziale și directorii școlilor, util în identificarea situațiilor de…
Vezi articolul

Școlile din Marea Britanie se vor deschide după sărbătorile de iarnă, asigură premierul britanic Boris Johnson, în ciuda numărului ridicat de cazuri de Covid-19 din Regatul Unit. În funcție de situație, examenele naționale se pot anula și în vara anului 2022

Școlile din Marea Britanie vor fi deschise în luna ianuarie, după vacanța de iarnă, în ciuda numărului de cazuri de Covid-19 care crește, asigură premierul din Regatul Unit, Boris Johnson,…
Vezi articolul

Japonia a înființat Ministerul Singurătății și Izolării, pentru sănătatea mintală a cetățenilor afectați de pandemie. Premierul nipon: Femeile suferă din cauza izolării mai mult decât bărbații

Japonia a înfiinţat Ministerul Singurătăţii şi Izolării care să se ocupe de sănătatea mintală a cetăţenilor, afectată de pandemia cauzată de noul coronavirus, transmite News.ro. În ultimele luni, numărul de…
Vezi articolul

Cristian Hatu, CEAE: La Matematică, mulți elevi memorează formule, memorează definiții, memorează reguli de calcul, după aceea le reproduc, este ca un ceai amar. Ei spun că „e examen de Evaluare Națională, învăț probleme tip, cum să le rezolv și să trec de hopul ăsta”, dar problema este în ce măsură ei își dezvoltă competențe relevante pe acest mod de predare – învățare

Presiunea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a și învățarea mecanică ce decurge din aceasta pentru majoritatea elevilor, a fost una dintre temele atinse într-un interviu acordat Radio România Iași…
Vezi articolul