Ambasadorul Marii Britanii, Andrew Noble: există o tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite; incluziunea în Educație ar putea reduce diferențele sociale

404 vizualizări
Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy
Există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”, iar dacă ne-am concentra pe incluziune în procesul de educație, atunci am putea reduce diferenţele sociale dintre elevi, a declarat, joi, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Andrew Noble, în cadrul dezbaterii Viitorul Educaţiei. Forţa de muncă a viitorului de la conferinţa ‘From City to Smart City’, transmite Agerpres.

„Rezultatele se obţin dacă ne concentrăm pe ce ne trebuie suplimentar, pentru ca oamenii să aibă succes în carierele lor”, a declarat diplomatul.

El a vorbit despre ideea de incluziune şi de diversitate de şanse. „Adesea e insuficient luată în considerare această idee, dar este unul dintre obiectivele cele mai importante ale sistemului de învăţământ. Fără divergenţele mari care există în România între mediul rural şi cel urban, de exemplu, învăţământul, educaţia reprezintă calea de a stimula acest proces de incluziune şi trebuie să subliniem foarte răspicat importanţa acestui fapt şi să ne concentrăm şi pe cei care se descurcă cel mai rău în şcolile noastre”, a spus Noble.

Totodată, el a atras atenţia că există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”.

„Ne concentrăm pe veştile bune şi încercăm să facem veştile bune să fie şi mai bune, dar cel mai greu e să îi ducem pe cei de la bază, de la fundul clasamentului, cât mai aproape de vârf. Astfel, putem genera o forţă de muncă mai puternică, mai calificată pentru economie şi să avem din ce în ce mai puţini oameni dependenţi, întreţinuţi de sistemul de asistenţă socială, de exemplu”, a arătat Noble.

El a mai subliniat că trebuie acordată atenţie celor din mediul rural. „Populaţia rurală, în Europa, odată ce dobândeşte aptitudinile necesare, se transformă în populaţie urbană. În fapt, educaţia va fi cheia acestui proces de conversie”.

Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy

Citește și:
Reputata publicație Times Higher Education, despre declarațiile Ambasadorului Andrew Noble referitoare la studiile studenților români din Marea Britanie: ”O aparentă gafă diplomatică”
Ambasadorul Marii Britanii în România: Taxele pentru studenții români cred că vor fi duble, nu triple, după Brexit / Nu înțeleg de ce un student român s-ar duce în Marea Britanie pentru licență

2 comments
  1. Avem destule „incluziuni”.
    In scoli se afla o mulțime de elevi cu CES, care numai ei și profesorii lor de sprijin știu cu adevărat cât(nu) progresează.
    In plus, acesti elevi, ca și elevii rromi, ca și unii elevi mai răsăriți din E Moldova, au facilitati la care restul elevilor nici nu pot visa. De exemplu, își pot alege scoala, liceul, profilul, indiferent de medie.
    Maine, poimâine, și facultatea.
    Știu ca aceasta este o măsură reparatorie măcar pentru părinții celor cu CES.
    Iar cu un elev care nu învață de lene, din comoditate, sau din alte motive care țin de familia sa (atât de mult adorata de autorități, încât copilul este lăsat în familie, indiferent de tratament), cum sa îl aduci spre vârful piramidei fără sa muncească, fără sa coopereze fără sa vrea el însuși aceasta?
    Materia prima a unui croitor este un material fără viata, pe care îl poți ajusta cum dorești, ca nu ai nevoie de cooperarea lui.
    Dar în educatie, nu poți face ce crezi mai bine cu un elev(„materia prima”), fără cooperarea și munca acestuia.
    Vorbe frumoase, domnule ambasador, dar fără acoperire!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții din Regie, căminele Politehnicii, lăsați fără apă caldă de o săptămână, după surparea peste conducte a unei străzi din apropiere / Probleme și la U-uri, căminele Universității de Medicină

Studenții cazați în căminele Politehnica București (UNSTPB) au fost lăsați fără apă caldă de o săptămână, potrivit surselor Edupedu.ro. Neregula vine după ce săptămâna trecută peste conductele de apă s-a…
Vezi articolul

Răspunsul ministrului Educației la întrebarea „Ce ne dorim să producă liceul?”: Absolventul trebuie să aibă calificări care să îi permită să intre pe piața muncii, dacă își dorește

Întrebat care este rolul educației preuniversitare, ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că școala românească trebuie să formeze atât specialiști pregătiți pentru piața muncii sau pentru continuarea studiilor, cât și…
Vezi articolul

Secretarul de stat Sorin Ion: Miza elevilor din liceele tehnologice nu este neapărat examenul de bacalaureat, ci acel certificat de calificare care le asigură inserția pe piața muncii / Ori nu se prezintă, ori lasă pregătirea pe locul doi

Elevii din liceele tehnologice „ori nu se prezintă la Bacalaureat, ori lasă pregătirea undeva pe locul doi”, a afirmat secretarul de stat Sorin Ion, la matinalul Radio România Actualități, referitor la rezultatele…
Vezi articolul