ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen / Cîmpeanu: Subiectele au fost extrem de bine formulate

[jp_post_view]
Peste 82% dintre elevii care au susțiunut Evaluarea Națională în 2022 au luat medii peste 5, a anunțat ministrul Educației joi, într-o conferință de presă. Este cel mai mare procent din ultimii 10 ani, de la introducerea, în 2012 a camerelor de filmat în clase, potrivit unei analize Edupedu.ro.

UPDATE: Rezultatele la Evaluarea Națională 2022 au fost afișate

Ministrul Educației a mulțumit specialiștilor din Ministerul Educației pentru calitatea subiectelor apreciind că „au fost extrem de bine formulate”. Oficialul a mai spus că este o diferență de 5,5% față de anul trecut.

Sunt 221 medii de 10. La Limba română 810 note de 10, și 2966 de medii de 10 la matematică, a mai spus ministrul.

Procentul a fost aproape de 80 și în 2015, când ministru era tot Sorin Cîmpeanu.

În 2012, în urma reformei Funeriu, au fost introduse camere de luat vederi în toate sălile de clasă de la examenele naționale.

Rezultatele de la Evaluarea Națională din ultimii 16 ani – elevi cu medii peste 5

Evaluarea Națională 2022: 82,3% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2021: 76,8%
Evaluarea Națională 2020: 76,2%
Evaluarea Națională 2019: 73,12% note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2018: 73,5% de note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2017: 77% (76,9% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2016: 75%
Evaluarea Națională 2015: 79,36% ( 79,3% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2014: 71,12% (70,78% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2013: 75,89% / Anul în care părinții s-au plâns că subiectele au fost ușoare
Evaluarea Națională 2012: 66,12% / Anul în care au fost introduse camere video la evaluare
Evaluarea Națională 2011: 81,79%
Evaluarea Națională 2010: 85,97%
Evaluarea Națională 2009: 88,90%
Evaluarea Națională 2008: 89,93%
Evaluarea Națională 2007: 77,96%
Evaluarea Națională 2006: 67,16%
Evaluarea Națională 2005: 62,39%
Evaluarea Națională 2004: 71,38%


9 comments
  1. Nu știu cum or fi fost subiectele, dar premisa a fost greșită din start. Primul subiect analizează competențele de comunicare. Cei care nu-l ating pot fi considerați analfabeți funcționali.
    Teoretic doar, pentru că textul era unul vechi de 100 de ani. Și cu dicționar atașat! Ar trebui ca textele la primă vedere să nu depășească 10 ani și să valideze competențe de comunicare. Noi dăm memorialistică și mulți nu știu să completeze un CV și o scrisoare de intenție. Cu ce se vor descurca acești copii în viață? Cu memorialistică? Înțeleg, dăm compunere, literatură, dar în rest? N-ar trebui să ne preocupe și cum se exprimă în limbaj colocvial, dacă se poate nu unul desprins din Descriptio Moldaviae?

  2. Norocul elevilor ca fac pregatire în particular,altfel s ar vedea cât de praf sunt profesorii în scoli.

    1. Deştept eşti! Păi in particular nu fac tot cu profesorii? Praf este educație de la părinți!Mai bine îi puneți să învețe decât să ii duceți la meditații! Norocul lor că au fost nişte subiecte de doi lei! Acum nu vă mai văitaţi că au fost online. Ce rezultate bune a avut şcoala online…

  3. Ce va place sa vă lăudați,incompetenților.Invățământul este praf și voi aveți tupeul să spuneți că este bine.

  4. Care analiza?

    A analizat cineva daca subiectele nu au fost in asa fel formulate / punctate incat sa iasa multe medii peste 5? In tara condusa de un plagiator si de un ministru preocupat de cosmetizarea cifrelor nu m-ar mira sa fie manipulate rezultatele.

    In lipsa unor teste standardizate / echivalente notele de anul asta nu pot fi comparate cu nimic, nici macar cu numarul de caini plouati / km patrat.

    1. Mie îmi place cum au transformat fraza „subiecte mai ușoare ca niciodată” în „subiecte bine formulate”

      1. Foarte bine punctat!! Asa a fost și la Bac :subiecte jignitor de ușoare, la matematica, mate-info, aproape toate contineau răspunsurile. Subiecte care se puteau face în max o ora, fără a-ți pune prea mult mintea la contribuție și la fizica și la mate….. Bătaie de joc! Sa vedeți note mari, sute de note de 10! Elevi bine pregătiți de regimul Câmpeanu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Fake news & fake thinking

Maria în 2030

Proiectul „România educată”, lansat de președintele țării în ajun de Moș Nicolae, a stârnit o ploaie de reacții negative, majoritatea foarte bine argumentate. Viziunea și strategia președintelui (de remarcat că…
Vezi articolul

Discriminarea în școală – reclamată de 2 din 5 elevi participanți la o amplă consultare despre cum le sunt respectate drepturile / 1 din 3 acuză comportament neadecvat al profesorilor față de elevi / Un sfert spun că au fost martorii unor acte de violență – Raport CNE

Mai bine de 40% dintre elevii care au luat parte la o amplă consultare privind drepturile și obligațiile lor au observat forme de discriminare în școală, pe parcursul ultimului an.…
Vezi articolul

BREAKING Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: În premieră, cererea de proiecte pentru Erasmus+ așteaptă anul viitor soluții concrete de tehnologia educației care instituie parteneriate public-privat / Comisia Europeană susține maturizarea tehnologiei educației (EdTech) din Europa (Op Ed)

Articol de opinie semnat de Mariya Gabriel, comisarul european pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret: Traversăm în prezent o perioadă dificilă. Mai întâi COVID-19, urmat de un război pe…
Vezi articolul

Școala în campanie electorală – studiu de caz: Mihai Chirica, primarul candidat pentru un nou mandat la Iași / Edilul apelează la funcție pentru a folosi elevi, profesori, școli și universități în comunicarea de campanie

Școli, elevi, profesori și reprezentanți ai mediului universitar apar constant în materialele publicate, în ultimele două săptămâni, de primarul orașului Iași, Mihai Chirica, pe pagina sa de Facebook. Deși el…
Vezi articolul

În testele PISA, trei sferturi din întrebările la citire și două treimi din cele de la Științe pot fi rezolvate corect cu inteligența artificială, la Matematică există încă limitări tehnice – studiu / Schleicher, OCDE: Tehnologia ne presează să ne gândim mai mult la ceea ce predăm și testăm, așa încât să aibă relevanță

Platforma de inteligență artificială pe care se bazează programul ChatGPT poate răspunde, în condițiile limitelor tehnice existente, la doar un sfert din întrebările la matematică din cadrul evaluărilor PISA, ce…
Vezi articolul