Andra Berceanu, FEPAL, reacție la menținerea admiterii la liceu prin examen în proiectul legii Deca: Dacă vi se părea mult ca timp și bani să compensați școala la nivel de limba română, matematică, o limbă străină, acum vor fi de compensat la nivel de examen cu miză mare și alte discipline: fizică, chimie, biologie, informatică

1.394 de vizualizări
Foto: Europa FM
„Rezultatele școlare depind în mare parte de fenomenul meditațiilor”, scrie Andra Berceanu, directorul executiv al Federației Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL), într-o reacție la conferința de presă și cele două proiectele de legi ale Educației prezentate luni de Ligia Deca, ministra Educației. Berceanu critică adăugarea unui examen pentru admiterea la liceu și spune că „“marea reformă” a președintelui Iohannis via ministrul educației Ligia Deca menține examenul suplimentar în funcție de profilul ales la liceu”.

„Practic, azi a avut loc o conferință de presă în care ministra Deca a anunțat că sistemul doar va cere mai mult, chiar imposibilul, fără să ofere nimic.

Dacă vi se părea mult ca timp și bani să compensați școala la nivel de limba română, matematică, o limbă străină, acum vor fi de compensat la nivel de examen cu miză mare și alte discipline: fizică, chimie, biologie, informatică. Nu știu cu cine și nici când ca timp. Elevii au deja o zi de școală în plus din meditații”, scrie reprezentanta FEPAL.

Andra Berceanu susține că cei de la minister „ne vorbesc de licee cu “concurență dovedită”, adică liceele unde s-au înghesuit copiii meditați. Acea concurență creată de un sistem ineficient, dar la care a contribuit fiecare părinte care a acceptat un nivel atât de scăzut al calității educației oferite la școală. A plăti meditații a însemnat acceptarea acestor probleme, iar acum ei profită din plin de acest drum deja bătătorit de generațiile dinaintea noastră”.

Redăm reacția reprezentantei FEPAL:

„Ani de zile s-au pierdut cu România Educată și această nouă lege.

Da, pierdere de timp pentru că între timp:

1. Analfabetismul și abandonul școlar sunt la cote alarmante. 1 din 3 copii nu au ajuns în clasa a VIII-a conform “Raportului privind starea învățământului preuniversitar din România 2021– 2022”;

2. Nu mai sunt profesori. În momentul în care discutăm: doar în București lipsesc cca 3.000 de cadre didactice.

3. Rezultatele școlare depind în mare parte de fenomenul meditațiilor. Nu vor mai fi nici meditatori în curând.

În aceste condiții, “marea reformă” a președintelui Iohannis via ministrul educației Ligia Deca menține examenul suplimentar în funcție de profilul ales la liceu (irelevant procentul, principiul este problema).

Repet, în condițiile în care nu mai sunt profesori de matematică, fizică, chimie, TIC, ei vor elevi care învață cumva acasă. Meditatori de Științe se găsesc foarte greu și acum.

Practic, azi a avut loc o conferință de presă în care ministra Deca a anunțat că sistemul doar va cere mai mult, chiar imposibilul, fără să ofere nimic.

Dacă vi se părea mult ca timp și bani să compensați școala la nivel de limba română, matematică, o limbă străină, acum vor fi de compensat la nivel de examen cu miză mare și alte discipline: fizică, chimie, biologie, informatică. Nu știu cu cine și nici când ca timp. Elevii au deja o zi de școală în plus din meditații.

Și mai este o ironie aici. Ne vorbesc de licee cu “concurență dovedită”, adică liceele unde s-au înghesuit copiii meditați. Acea concurență creată de un sistem ineficient, dar la care a contribuit fiecare părinte care a acceptat un nivel atât de scăzut al calității educației oferite la școală. A plăti meditații a însemnat acceptarea acestor probleme, iar acum ei profită din plin de acest drum deja bătătorit de generațiile dinaintea noastră.

Am mai spus-o: părinții care au copiii în primară sau mai mici ar trebui să se trezească din amorțeală pentru că vremea lui “lasă că ne descurcăm noi” sau “al meu poate” a trecut.

Vouă vi se cere imposibilul.

Faptul că au ținut cu dinții de această prevedere controversată dovedește că nu au nici cea mai mică intenție de a îmbunătăți calitatea actului didactic în următorii ani. Au găsit doar calea să externalizeze responsabilitatea educației dincolo de zidurile școlii. Și restul? Majoritatea? Nu contează.

Viziunea de țară a președintelui Iohannis a fost clară de la început: educație pentru privilegiați.

Cu privire la noul proiect al legilor educației în ansamblul său, reamintesc:

– se încalcă legea transparenței (a fost în consultare publică legea veche – varianta ministrului Cîmpeanu, nu aceasta);

– nu au fost prezentate analize, studii și cercetări care stau la baza legilor. Nu sunt fundamentate științific;

– din procesul de elaborare și consultare au lipsit cu desăvârșire specialiștii cu legitimitate recunoscută. Legile sunt rezultatul unor negocieri în culise.

Realizat astfel, pierdem timp în continuare cu un proiect care nici nu trebuia să existe sub această formă. Și chiar dacă va exista, vom pierde iarăși timp cu modificarea legilor. Vor fi amendate mai ceva ca LEN 1, tocmai pentru că nu sunt acceptate de societate în ansamblul său.

Generațiile actuale de copii nu numai că nu au parte de o educație demnă de un stat membru U.E., dar nu mai au nici timp. Repet ce spuneam la început, 1 din 3 elevi nu a absolvit clasa a VIII-a în anul 2021. Suntem contemporani cu o tragedie națională.

Stimați decidenți, v-ați bătut joc de copiii acestei țări, le-ați furat viitorul, ne-ați furat șansa la o societate capabilă să funcționeze, la o țară capabilă să funcționeze. Ne-ați irosit timpul degeaba”.


2 comments
  1. Esentialul lipseste, acest examen de admitere separat este pentru ca la liceele „de elita” sa intre doar cine trebuie, nu este pentru toti, e o segregare, e pentru copii celor cu bani si functii, clasa conducatoare. Restul se pot duce la ce mai ramane, 20-30%. Nu vad rostul evaluarii nationale, pentru ca nu mai are relevanta, si nici al scolii, notele din scoala nu mai conteaza deloc. A, da pentru burse, doar pentru burse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

DNA l-a trimis în judecată pe Marian Goleac, șeful ADP Sectorul 4, considerat mâna dreaptă a primarului Daniel Băluță. Goleac, acuzat că și-a falsificat diploma de Bac și de facultate, putea lucra doar ca măturător sau fierar betonist

Procurorii DNA l-au trimis miercuri în judecată pe Marian Goleac, directorul interimar al SC Amenajarea Domeniului Public din Sectorul 4, pentru înșelăciune în formă continuată, potrivit unui comunicat al DNA,…
Vezi articolul

Planuri-cadru 2025. Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației: Atunci când opțiunile sunt largi, una dintre opțiuni poate să fie să nu schimbi nimic. Dar eu nu cred că o asemenea opțiune a unei școli va veni fără urmări

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, referitor la proiectele de planuri-cadru 2025, că „atunci când opțiunile sunt largi, una dintre…
Vezi articolul

Prag de medie pentru bursele de merit? Peste 286 de mii de elevi au avut mediile generale între 9.50 și 10, în anul școlar anterior, conform datelor inspectoratelor școlare cerute de Ministerul Educației pentru „estimarea bugetului pentru plata burselor” / Sunt cuprinse și mediile elevilor din clasa a VIII-a, pentru cei care au intrat acum la liceu

Sunt 286.438 de elevi care au obținut anul trecut medii mai mari sau egale cu 9.50, conform centralizării Ministerului Educației, pe baza datelor de la inspectoratele școlare județene, consultată de…
Vezi articolul

Mădălina Turza a fost înlocuită la conducerea Autorității pentru persoane cu dizabilități, copii și adopții cu fosta deputată PNL Florica Cherecheș, semnatară a amendamentului prin care educația sexuală în școli a fost înlocuită cu educația sanitară condiționată de acordul părinților

Maria Mădălina Turza, activistă pentru drepturile omului, mama unei fetițe cu sindrom Down, a fost înlocuită la conducerea Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții cu fosta…
Vezi articolul

„Săptămâna viitoare punem în dezbatere metodologia de concurs pentru funcțiile de inspectori școlari generali și adjuncți. Vor fi examene supravegheate audio-video”, replica ministrului Educației pentru sindicaliștii care acuză numiri politice

„În foarte scurt timp, probabil săptămâna viitoare, vom pune în dezbatere publică metodologiile de concurs” pentru funcțiile de inspector școlar general și inspector școlar general adjunct, a anunțat ministrul Educației…
Vezi articolul