Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București, către ministrul Educației: Invitați pe cineva dintr-o școală nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop, într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală / Daniel David: Eu știu bine cum funcționează o școală

7.053 de vizualizări
Foto: © LCVA | Dreamstime.com
Directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din Capitală, Andreia Bodea, i-a sugerat ministrului Educației, Daniel David, să invite pe cineva dintr-o școală „nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop”: „într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală. Impresia mea este că informațiile care ajung la dumneavoastră, fie ele și de bună credință (…) cu siguranță sunt incomplete”. Ea a făcut sugestia în timpul emisiunii Info Edu, difuzată de TVR Info duminică, 20 iulie.

Ministrul i-a răspuns că „eu știu bine cum funcționează o școală” și că are în echipa de la minister oameni care „au fost și sunt profesori” – de la secretari de stat la consilieri.

  • Daniel David a folosit ocazia pentru a formula din nou apelul său: „Problema este asta – și aici vă rog pe toți să gândim împreună: Nu putem gândi normal pentru o situație normală. Trebuie să gândim normal pentru o situație Anormală. Nu e o situație obișnuită, nu am vrut-o eu, n-ați vrut-o voi, cei din sistem. Împreună trebuie să căutăm soluții cât mai sănătoase într-o situație complet anormală (…)” 

Directoarea Andreia Bodea a spus că „incomplete” este termenul la care s-ar „opri” pentru a descrie informațiile care ajung la ministru și care determină decizii privind funcționarea școlilor.

Secvența din emisiunea Info Edu, integral:

Andreia Bodea: „Eu nu am o întrebare, îmi permit să vă sugerez un lucru: invitați pe cineva, nu public, cineva care a petrecut, a condus, a fost profesor într-o școală nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop. Într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală. Impresia mea este că informațiile care ajung la dumneavoastră, fie ele și de bună credință – sau plec de la premisa că sunt de bună credință – cu siguranță sunt incomplete… Incomplete, m-aș opri la acest termen.

Daniel David:  Eu știu bine cum funcționează o școală, fiindcă am aceste discuții și cu profesori, și cu directori de la școli mari, de la școli mici. Și săptămâna trecută am avut întâlniri cu astfel de oameni. Cei din zona ministerului, secretarii de stat, consilieri de-ai mei au fost și sunt profesori. Problema este asta – și aici vă rog pe toți să gândim împreună: Nu putem gândi normal pentru o situație normală. Trebuie să gândim normal pentru o situație Anormală. Nu e o situație obișnuită, nu am vrut-o eu, n-ați vrut-o voi, cei din sistem. Împreună trebuie să căutăm soluții cât mai sănătoase într-o situație complet anormală, care, dacă nu este confruntată și nu o confruntăm împreună din toamnă – nu doar în domeniul nostru, dar pe mine mă interesează educația, în primul rând – ne blochează salariile și bursele complet.”

Citește și:
Repartizarea computerizată pentru clasa a IX-a se va face în baza numărului maxim de elevi per clasă stabilit înaintea Legii Bolojan, care încă nu este în vigoare – ministrul Daniel David
Directorul Viforel Dorobanțu: Am o colegă de Educație muzicală care va merge în trei școli. Dus-întors, să zicem, vreo 50-60 de kilometri pe zi. Două școli sunt din mediul rural și una în mediul urban
Ministrul Daniel David: Uneori am impresia că încerc să salvez Educația de unii oameni ai Educației, care efectiv nu înțeleg această criză majoră prin care trecem și uneori chiar să-i salvez de ei înșiși

Foto: © LCVA | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Dl David a intrat în minister în ianuarie și acolo s-a virusat informatic. Nu îl recunosc. Incredibil!
    Nu știu de ce tocmai dna dir. Bodea îl provoacă astfel dar așa a crescut în ochii mei, care am tot criticat-o aici Ar fi bună la sindicat. E horror ce muncă oribilă au directorii până în sept, le trebuie pază, vorbesc serios! Fiți pe lângă ei, anticipez probleme…și nu sunt genul catastrofal. Să îți spună atâția și dumneata să nu iei aceste semne, dl ministru…..!

  2. din ce faceți și cum acționați,se pare că nu știți și nici nu ați pășit în vreuna cândva! felicitări,Dna Directoare!!!!!

  3. E greu de crezut că cineva cu atâtea titluri într-un domeniu atât de versatil precum psihologia poate să gândească atât de obtuz! Și din sute de variante pe care le are la îndemână o alege tocmai pe cea despre care toată lumea spune că e cea mai proastă posibil!
    PS: Pe un grup de profesori unul din cei ce au ajuns 5 minute la consultări cu David spunea ca „pur si simplu nu ai cu cine sa vorbești, omul e cu tranzeluța pusa si așa va merge pana dă de gard!” Doar cineva din guvern poate sa il oprească, revocându-i mandatul! In cifre sunt mulți care pot aduce eficiența în educație, daca e vorba strict de cifre, dar pot sa facă asta si armonios, fără distrugerea sistemului la nivel structural!

    #sabotaj

  4. Ha, ha, știe de nu mai poate!
    Invitați-l, stimată doamnă director, să meargă în câteva colegii pentru a face el însuși încadrări, fiindcă are impresia că, dacă nu sunt ore de ajuns pentru titulari în colegiul dv., vor găsi berechet în celelalte unități școlare, care, la rândul lor, se plâng de aceleași neajunsuri.
    Să meargă și în două-trei școli din mediul rural, unde consecințele pot fi și mai dramatice.
    În orice intervenție a domnului ministru se vede, curios pentru un specialist în psihologie, gândirea fragmentară, lipsa unei viziuni de ansamblu asupra întregului sistem.

  5. Cei din zona ministerului sunt profesori dar nu predau ore.
    Asta este consultarea ta, cu angajatii numiti de tine?
    Iti vor spune ce vrei sa auzi.

    Care este deficitul in procente creat de profesori?
    Vrem cifre!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ionuț Dumitru, economist-șef Raiffeisen Bank, consilier onorific al premierului Bolojan: Cheltuielile cu salariile din educație sunt „relativ mici”, comparativ cu media europeană, în timp ce achizițiile publice în educație sunt „foarte mici”. Cheltuim puțin și obținem rezultate și mai slabe decât ar fi normal

În cadrul conferinței anuale a Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din 4 iunie 2025, economistul-șef al Raiffeisen Bank, Ionuț Dumitru, actual consilier onorific al premierului României, a prezentat o analiză amplă a…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul

SURSE Dubla specializare pentru profesori ar urma să fie introdusă și la licență, împreună cu o bursă cât salariul unui cadru didactic debutant pentru cei care aleg această formare. Prevederile apar în proiectul Deca al Legii învățământului superior

Introducerea dublei specializări la licență pentru cadrele didactice și acordarea unor burse de studiu egale cu salariul net al unui profesor debutant pentru studenții care frecventează cursurile licenței didactice sau…
Vezi articolul

Biblioteca școlară virtuală Edulib este online, dar încă nu permite acces la lecții sau la alte instrumente, la cinci ani după ce a fost anunțată / Sunt promise teste de măsurare a „alfabetizării funcționale a elevilor” și un „roboțel” bazat pe inteligență artificială, numit Ioana

Biblioteca Școlară Virtuală, proiect prevăzut de Legea educației încă din 2011, lansat de minister acum cinci ani și care ar fi trebuit finalizat anul trecut, cu o finanțare europeană de…
Vezi articolul

Derapaj al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care compară ponderea copiilor internați de COVID cu cea a copiilor în rândul populației și concluzionează: Este mai puțin de jumătate în raport cu media națională

Derapaj al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o informare de presă transmisă miercuri seara. Oficialul prezintă numărul copiilor internați cu afecțiuni COVID și compară ponderea copiilor internați de COVID cu ponderea…
Vezi articolul