Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București, către ministrul Educației: Invitați pe cineva dintr-o școală nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop, într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală / Daniel David: Eu știu bine cum funcționează o școală

Foto: © LCVA | Dreamstime.com

Directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din Capitală, Andreia Bodea, i-a sugerat ministrului Educației, Daniel David, să invite pe cineva dintr-o școală „nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop”: „într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală. Impresia mea este că informațiile care ajung la dumneavoastră, fie ele și de bună credință (…) cu siguranță sunt incomplete”. Ea a făcut sugestia în timpul emisiunii Info Edu, difuzată de TVR Info duminică, 20 iulie.

Ministrul i-a răspuns că „eu știu bine cum funcționează o școală” și că are în echipa de la minister oameni care „au fost și sunt profesori” – de la secretari de stat la consilieri.

Directoarea Andreia Bodea a spus că „incomplete” este termenul la care s-ar „opri” pentru a descrie informațiile care ajung la ministru și care determină decizii privind funcționarea școlilor.

Secvența din emisiunea Info Edu, integral:

Andreia Bodea: „Eu nu am o întrebare, îmi permit să vă sugerez un lucru: invitați pe cineva, nu public, cineva care a petrecut, a condus, a fost profesor într-o școală nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop. Într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală. Impresia mea este că informațiile care ajung la dumneavoastră, fie ele și de bună credință – sau plec de la premisa că sunt de bună credință – cu siguranță sunt incomplete… Incomplete, m-aș opri la acest termen.

Daniel David:  Eu știu bine cum funcționează o școală, fiindcă am aceste discuții și cu profesori, și cu directori de la școli mari, de la școli mici. Și săptămâna trecută am avut întâlniri cu astfel de oameni. Cei din zona ministerului, secretarii de stat, consilieri de-ai mei au fost și sunt profesori. Problema este asta – și aici vă rog pe toți să gândim împreună: Nu putem gândi normal pentru o situație normală. Trebuie să gândim normal pentru o situație Anormală. Nu e o situație obișnuită, nu am vrut-o eu, n-ați vrut-o voi, cei din sistem. Împreună trebuie să căutăm soluții cât mai sănătoase într-o situație complet anormală, care, dacă nu este confruntată și nu o confruntăm împreună din toamnă – nu doar în domeniul nostru, dar pe mine mă interesează educația, în primul rând – ne blochează salariile și bursele complet.”

Citește și:
Repartizarea computerizată pentru clasa a IX-a se va face în baza numărului maxim de elevi per clasă stabilit înaintea Legii Bolojan, care încă nu este în vigoare – ministrul Daniel David
Directorul Viforel Dorobanțu: Am o colegă de Educație muzicală care va merge în trei școli. Dus-întors, să zicem, vreo 50-60 de kilometri pe zi. Două școli sunt din mediul rural și una în mediul urban
Ministrul Daniel David: Uneori am impresia că încerc să salvez Educația de unii oameni ai Educației, care efectiv nu înțeleg această criză majoră prin care trecem și uneori chiar să-i salvez de ei înșiși

Foto: © LCVA | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version