Aproape 95% dintre elevii români de gimnaziu studiau în anul 2022 cel puțin 2 limbi străine. România este printre primele țări în clasamentul UE

2.629 de vizualizări
Foto: © Anakimfor | Dreamstime.com (imagine generată AI)
Aproape 95% dintre elevii din România învățau în anul 2022 cel puțin 2 limbi străine în timpul gimnaziului, potrivit Eurostat. Astfel, România se plasează pe al șaselea loc în clasamentul țărilor membre ale Uniunii Europene, depășind media acestora cu peste 33 de puncte procentuale.

În 2022, 94,5% dintre elevi aveau incluse în programa de gimnaziu 2 limbi străine. Comparativ cu anul 2013, acest procent a scăzut cu 1,1%. Țara noastră rămâne cu mult deasupra mediei europene – 60.7%.

Țările care au cei mai mulți elevi care studiază limbi străine în gimnaziu sunt Finlanda (98%), Italia (96.2%), Grecia (96.2%), Malta (95.6%) și Estonia (94.5%).

La finalul clasamentului se plasează Irlanda (6.1%), Ungaria (6.6%), Austria (7.7%), Bulgaria (10.7%) și Slovenia (22.1%).

În ceea ce privește elevii români care învață 2 sau mai multe limbi străine în ciclul primar, numărul acestora este foarte redus. Doar 2% dintre aceștia studiază limbi străine în clasele 1-4.

Nici în celelalte state UE nu sunt mulți elevi care învață limbi străine în primii ani de școală, media UE fiind de doar 6.5%.

În 12 țări numărul elevilor care învață în sistem bilingv este chiar mai redus decât cel din România. În Slovenia nu există acest sistem, iar în Cehia, Franța și Lituania, mai puțin de 1% studiază astfel.

Statele cu procente mai ridicate ale elevilor care învață limbi de circulație internațională în ciclul primar sunt Luxemburg (79.6%), urmat la o diferență de peste 37 de procente de Letonia (37,2%), Grecia (34.9%), Estonia (33.6%), Danemarca (30.6%) și Finlanda (28%).

Edupedu.ro a scris la sfârșitul lunii septembrie că noul Statut al Elevului prevede dreptul elevilor de a studia două limbi de circulația internațională, conform planurilor-cadru, atât în regim standard, cât și în regim intensiv bilingv.

De reținut este și faptul că elevii care au început clasa a VIII-a anul acesta vor susține 2 probe de competențe la 2 limbi străine, potrivit Legii învățământului preuniversitar nr.198/2023.

Foto: © Anakimfor | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Ganditi-va ca acesti copii de gimnaziu au atatea ore de limbi straine cat au de lb romana.Vi se pare normal? Dupa ce dau capacitatea sau bacul , vibe statistica: „cei mai multi analfabeti functionali!” . cum sa reuseasca sa invete doua lb straine cd nu au timp sa invete corect lb romana? Sistemul este cel care ii face asa si trebuie regandit!

    1. Și o probă mixtă de română, matematică, științe și altele. La limbile străine probele sunt individuale (și două la număr.)

      Am înnebunit cu toții să acceptăm așa tâmpenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pericolul adoptării a trei legi ale educației, în viziunea Asociațiilor de Elevi care condamnă faptul că nu au fost consultate de guvern și sindicate

„Atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel…
Vezi articolul
Eugenia Pavăl / Foto: Arhivă personală

Subiectele de la Evaluarea Națională 2022 – Limba română au fost „de nivel mediu, cu unele probleme de cunoaștere foarte bună a gramaticii” – profesoara Eugenia Pavăl: „Poate începem, încet-încet, să îi provocăm pe copii la lectură”

Tipul de subiecte date la proba de Limba română la Evaluarea Națională 2022 a fost unul potrivit, „pentru că poate începem, încet-încet, să îi provocăm pe copii la lectură, să…
Vezi articolul