Cursurile online sincrone pentru studenți, definite de Ministerul Educației într-un proiect de ordonanță de urgență

1.417 vizualizări
Cursurile online sincrone
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Cursurile online sincrone sunt definite de Ministerul Educației ca acele cursuri la care participă în același timp studenții și profesorii, dar în locații diferite, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pus în dezbatere publică. Proiectul urmărește să modifice și să completeze Legea Educației Naționale 1/2011.

Concret, cursurile online vor avea următoarea definiție, după cum se arată în proiectul amintit anterior: 

„60. Cursuri online sincrone: cursuri la care studenții și cadrele didactice participă în același timp, dar în locații separate, în general altele decât campusul universitar.” 

Precizăm că în forma inițială a proiectului de ordonanță de urgență nu erau definite cursurile online. Între timp, proiectul a fost actualizat, intrând în procedura de avizare interministerială, conform surselor Edupedu.ro.

Proiectul de ordonanță de urgență:

Amintim că Edupedu.ro a scris că predarea online în universități va fi „legalizată” din toamnă, de la debutul anului universitar 2022-2023, conform proiectului pus în consultare publică. Astfel, Legea Educației prevedea că „unele activități din cadrul formei de învățământ cu frecvență se pot desfășura prin intermediul resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice, prevăzute în standardele de calitate elaborate și aprobate de ARACIS”.

Informații de context

Ministrul Educației a declarat în septembrie 2021 că odată cu terminarea stării de alertă, orice posibilitate de predare în online va înceta până când aceste forme de predare nu vor fi evaluate, mai apoi autorizate și mai apoi acreditate.

Decizia de revenire cu prezență fizică la cursuri, anunțată la începutul lunii martie 2022, a atras nemulțumirea majorității studenților.

Ministerul Educației emisese atunci o notă potrivit căreia, începând de miercuri, 9 martie, universitățile urmau să revină la predarea cu prezență fizică, iar dacă acest lucru nu era posibil imediat, ele puteau decide, în baza autonomiei universitare, o perioadă de tranziție. Ministrul a menționat, în cazul optării pentru o astfel de tranziție, “obligativitatea recuperării activităților didactice” – detalii aici

Ministrul a optat pentru această alternativă după riposte ale studenților, ale unor universități (exemplu) și ale unor politicieni. Marți, după nota ministerului privind perioada de tranziție, alianța organizațiilor studențești ANOSR a acuzat “incoerența inexplicabilă” a Ministerului, legată și de precizarea că există “obligația de recuperare a activităților” în universitățile care continuă cursurile online – detalii.

Ministrul Sorin Cîmpeanu afirmase, referindu-se la necesitatea revenirii la predarea față în față, că “școlarizarea fără certificarea calității de către ARACIS poate conduce la nerecunoașterea diplomelor românești”.

Întrebat despre predarea online, președintele ARACIS a spus că nu are ”capacitatea profesională a unui jurist” pentru a lămuri ceea ce impune legea în această situație, iar întrebat despre ce presupune recuperarea activităților, el a arătat că “ARACIS nu are responsabilitate vizavi de o perioadă intermediară”. 

Ministrul a anunțat că “va trebui să modificăm legea Educației în așa fel încât să vedem și o formă de învățământ hibrid prin care să valorificăm aceste progrese, din perspectivă digitală. Și asta vrem să facem la nivelul unei noi legi a Educației”.

Citește și:
Predarea online în universități, „legalizată” din toamnă printr-un proiect de ordonanță de urgență

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Inventarea conceptului „cursuri online sincrone pentru studenti” ar trebui brevetata pentru a nu fi insusita (ilegal) si de alte grupuri interesate !! Intrebari:
    1.Prin ce se deosebesc aceste cursuri de „cursurile cu predare la distanta” – concept existent deja de ani de zile in legislatia existenta???
    2.Vom avea si cursuri online asincrone?
    3.De ce asemenea cursuri vor fi posibile numai pentru studenti? Elevii ar dori si ei asa ceva, cu siguranta….
    4.Au si fost elaborate cerintele/ standardele ARACIS aferente acestora, asa cum a conditionat dl.ministru rezolvarea diferendului cu Curtea de conturi a Romaniei? ??
    5.Cum se rezolva problemele reale si relativ dificile aferente acestor cursuri: a.Comunicarea electronica discontinua datorita congestiilor retelelor si subdimensionarii lor? b.Acoperirea deficitara a anumitor zone ale tarii?, c.Fraudele studentesti (si tentativele de fraudare) devenite mult mai usoare in mediul online. Faptul ca dl.ministru SC a declarat deja ca, peste tot in lume, invatamantul online ar fi generat multiple probleme si nu ar fi fost la inaltimea asteptarilor este doar inca o dezinformare in anumite scopuri, ce nu poate fi acceptata de cei care sunt implicati profesional in Tehnologiile informatiei si comunicatiei (TIC) si cunosc realele cauze ale non-performantelor romanesti… ANCOM a explicat doar partial Ministerului educatiei anumite relatii cauze-efect in domeniu..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesori admiși cu burse de 3.700 lei/lună la masteratul didactic al facultății unde lucrează: Cazul unor cadre de la Facultatea de Matematică și Informatică – Universitatea Babeș-Bolyai / Instituția a adoptat ulterior norme etice pentru „cadrul didactic student” și spune că nu a fost nimeni avantajat la admitere

Mai multe cadre didactice ale Facultății de Matematică și Informatică a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, inclusiv un membru al comisiei de admitere, au concurat și au fost admise la…
Vezi articolul

Rol mai puternic pentru studenți în Alianțele de Universități europene, mai mult sprijin pentru mobilitate și mai multă digitalizare: poziția Alianței organizațiilor de studenți din România privind Spațiul European al Educației

Studenții trebuie să participe mai mult la guvernanța Alianțelor de Universități Europene, mobilitatea fizică trebuie să-și păstreze importanța, iar Monitorizarea libertății academice trebuie inclusă în raportările europene privind statul de…
Vezi articolul

Universităţi de top din China anunță că extind programele de formare a specialiştilor pentru „nevoile naţionale strategice“ de dezvoltare a Inteligenţei Artificiale, ca parte din proiectul de a transforma China „într-o superputere în educaţie“

Mai multe universităţi de top din China au anunţat planuri pentru extinderea bazei de formare a specialiştilor pentru ceea ce au numit „nevoile naţionale strategice“ legate de dezvoltarea domeniului inteligenţei…
Vezi articolul

La Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cinci facultăți din 15 vor avea activități doar față în față, unele vor face online până la limitele maxime admise, la studiile de licență

Cinci dintre cele 15 facultăți ale Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu profile deopotrivă teoretice și aplicate, au optat să facă exclusiv față în față activitățile de curs, de…
Vezi articolul

Licența didactică cu dublă specializare 2025. Primele programe de 4 ani, de Chimie-Biologie și Istorie-Filosofie, vor primi viitori profesori la Universitatea din Craiova – proiect de HG studii universitare

Licența didactică cu dublă specializare va fi organizată în premieră din anul universitar 2025-2026, la Universitatea din Craiova, pentru Chimie-Biologie și Istorie-Filosofie. Cele două programe intră în oferta de școlarizare…
Vezi articolul