Daniel David: Avem și varianta în care vin părinții la școală și încep să spună ei ce notă trebuie dată, ce barem trebuie făcut

29.109 vizualizări
Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a
Foto: Yuri Arcurs | Dreamstime.com
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la emisiunea Prim Plan de la TVR Info, că „avem și varianta în care vin părinții (la școală – n.red) și încep să spună ei ce notă trebuie dată, ce barem trebuie făcut”. Acesta a precizat că „părintele nu este profesor”, dar „profesorul trebuie să înțeleagă că vocea părintelui trebuie ascultată”.

„Avem și varianta în care vin părinții (la școală – n.red) și încep să spună ei ce notă trebuie dată, ce barem trebuie făcut și așa mai departe. Deci, nu știm să participăm toți 3, ca să spun așa, toate cele 3 componente ale triadei profesor-elev-părinte, să înțelegem că nu mai poate să fie unul șeful, trebuie să co-creeze educația, dar fiecare cu rolul specific, adică părintele nu este profesor. Profesorul trebuie să înțeleagă că vocea părintelui trebuie ascultată, iar elevul, la rândul lui, are o voce, de multe ori, dincolo de părinte, adică părintele nu se poate substitui elevului. Dacă am înțelege aceste lucruri, eu cred că am putea să avem un sistem în care nu doar că suntem mai performanți, dar ne-am simți cu toții și mai bine”, a declarat ministrul Educației și Cercetării.”

Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că sunt foarte mulți părinți care nu acceptă decât notele maxime pentru copiilor lor: „În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă”.

„Eu, uneori, am senzația – am vorbit și cu colegi de-ai mei, directori de colegii mari din București – că părinții au de la noi așteptarea să fim un fel de bone”, a declarat Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, la DC News

Andreia Bodea a mai spus că are sentimentul că nu este lăsată să-și facă treaba.

„Este normal să stăm la aceeași masă, dar hai să stabilim care sunt limitele. Tu poți interveni, cu priceperea și cu competențele tale, și lasă-ne pe noi de acolo încolo să ne facem treaba. Eu am sentimentul, de cele mai multe ori, că vreau să-mi fac treaba și nu sunt lăsată să-mi fac treaba.”

Despre evaluarea elevilor, potrivit ROFUIP 2024

Art. 103 – „(1) Evaluarea rezultatelor la învăţătură se realizează permanent, pe parcursul anului şcolar.

(2) La sfârşitul clasei pregătitoare și clasei I, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil împreună cu consilierul școlar, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. 

ART. 104 – (1) Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă şi de particularităţile psihopedagogice ale beneficiarilor primari ai educației şi de specificul fiecărei discipline. Acestea sunt:

a) evaluări orale;

b) teste, lucrări scrise;

c) experimente şi activităţi practice;

d) referate;

e) proiecte;

f) probe practice;

g) alte instrumente stabilite de comisia pentru curriculum şi aprobate de director sau elaborate de către Ministerul Educaţiei/inspectoratele școlare.

(2) În învăţământul primar, la clasele I-IV, în cel gimnazial, liceal, profesional şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an şcolar

ART. 106 – (1) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin:

a) aprecieri descriptive privind dezvoltarea copilului – la nivelurile antepreşcolar, preşcolar şi clasa pregătitoare;

b) calificative la clasele I-IV din învățământul de masă şi, respectiv, pentru clasele I-IV și pentru nivelul de învățământ gimnazial din învăţământul special care şcolarizează elevi cu deficienţe grave, severe, profunde sau asociate;

c) note de la 1 la 10 în învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi în învăţământul postliceal;

d) prin punctaje/coduri specifice, în cazul testelor standardizate aplicate în afara evaluărilor externe prevăzute de lege;

e) prin rapoarte anuale de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, pentru clasa pregătitoare şi clasa I.

(2) Rezultatele evaluării se consemnează în catalog, cu cerneală albastră, sub forma: „Calificativul/data”, respectiv „Nota/data” sau în catalogul electronic, în cazul unităţilor-pilot în care se utilizează acesta, cu obligativitatea tipăririi, înregistrării şi arhivării acestuia la sfârşitul anului şcolar prin compartimentul secretariat.”

Foto: Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministrul Daniel David: Trebuie să asculți vocea părintelui, dar părintele nu stabilește baremul și nota
Inspecții an școlar 2024-2025. Notarea ritmică și caietele elevilor, printre aspectele urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Covasna
Evaluarea se va realiza fără a provoca elevilor emoții negative și copiii nu vor fi comparați – recomandări pentru învățători
Profesoara Andreia Bodea: Eu, uneori, am senzația că părinții au de la noi așteptarea să fim un fel de bone / Copiii înțeleg de ce trebuie să vină îmbrăcați într-un anumit fel la școală. Mai greu îi conving pe părinți

11 comments
  1. Puneți PRIN LEGE media de întrare în liceu peste 5, readuceți școlile profesionale la locul lor, lăsați profesorii sa aplice bruma de legi și regulamente care există, redați posibilitatea de a lăsa repetenți în clasele mici, sunt doar câteva masuri care ar putea fi luate dacă n-ar exista teama pierderii voturilor de la părinți! Și nu în ultimul rand, dascăli, fiți uniți! Nu suntem dușmanii părinților elevilor dar nici ei ju ar trebui sa fie dușmanii noștri!

  2. Parintii sa-si faca treaba de parinti si profesorii sa fie profesori!

    Cati parinti stau acasa si fac temele impreuna cu ai lor copii???
    E usor sa critici pe altu’ (nu uitati de: „barna si paiul din ochi’ – varianta scurta).

    Din experienta mea de parinte stiu ca doar parintii cu frustari din copilarie/viata de elev, au ceva contra profesorilor. Daca aveti impresia ca e atat de simplu DE CE NU DEVENITI VOI PROFESORI/INVATATORI?

    Provocare pentru „ACESTI PARINTI – parinti DOAR IN ACTE:
    – Pariez ORICAT ca nu comentati nimic in fata sefilor vostri pentru ca nu aveti argumente si apoi va razbunati pe profesori pentru ca stiti ca nu-i mai protejeaza nimeni(nci macar inspectorii => candva colegii lor) si stiti ca le-au furat drepturile in fata legii, tot din cauza unor parlamentari/ministri frustrati ca acei parinti vesnic nemultumiti. Daca nu ar mai fi profesori am fi toti analfabeti si implicit sclavi pe mosie. Sa progresam avem nevoie de cunostinte (limba materna, limbi straine, matematica, fizica, istorie, biologie, istorie si toate celelalte materii). Daca nu ne-ar preda cineva aceste materii nu ne-am pune intrebari si nu am progresa. Daca s-ar renunta la oricare din materii nu am sti care ne-ar putea starni curiozitatea si posibil o viitoare cariera de succes, ne-am rata sansa la a fi FERICITI si IMPLINITI sufleteste.

    Nu uitati: Dezbina si condu (am scris in romana sa inteleaga toti). Deja se intampla si nu e teoria conspiratiei, e realitatea.

    Ma repet: Daca nu va place cum preda un profesor, ce va opreste sa deveniti voi unul??? Macar pentru copilul vostru.

    NU SUNT PROFESOR, slava Domnului!

    De PRIMARI de ce nu va luati? Ei ne taxeaza si suprataxeaza. NU AVETI CURAJ? Ei sunt protejati de legislatie? De asta nu aveti curaj. :)))
    Profesorii, ca orice angajat au sarcini dictate de catre directori, inspectorate, ministere.

    Cum simtiti ca unul nu are protectie, cum atacati. Daca ne-am respecta profesorii ar avea si ei mai mult timp pentru copiii nostri, asa ei trebuie sa consume timp si energie sa nu care cumva sa-i fie rastalmacite cuvintele.

    P.S.: Profesorii ar trebui sustinuti si respectati, nu dusmaniti! Nu uitati ca multi dintre ei va sterg MUCII copiilor vostri, ii alina cand plang, ii sterg de voma cand le este rau, s.am.d. Dar astea nu se vad. Cati dintre voi ar face asta pentru copilul altuia?

    Daca vrei educatie pentru copilul tau, nu astepta ca profesorul sa faca totul si tu nimic, nici macar nu-l asculti la teme pentru ca esti obosit de la munca…

    Daca vreti schimbare:
    – plangeti la primarie, parlament, guvern

  3. Ei bine, am patit de cateva ori ca eu aveam dreptate si nu profesorul, pe lucruri concrete. Dar pentru linistea tuturor, am preferat sa tac si sa explic copilului cum stau lucrurile.
    Cand vezi insa atata autosuficienta la profesori (dar nu numai la ei), cand nu sunt dispusi macar sa te asculte ca parinte, cand nu sunt dispusi la comunicare, la colaborare…e clar ca de aici nu poate iesi ceva bun, ceva consistent. Este nevoie de deschidere, nu le putem sti pe toate insa felul cum actionezi este mai important. Asta daca avem in vedere adevaratul bine al elevului si al societatii in general.

  4. Oare se preface că nu înțelege DD?

    De mult timp nu mai există profesorul de la catedră in ecuație.
    Cei 3 sunt (nu neapărat in această ordine) părinții, elevii și inspectorii/Ministerul.

    Orice percepție/nemulțumire a elevului /părintelui legată de note se transformă rapid in reclamație verbală sau scrisă la inspectorat.

    Sub presiune profesorul cedează și dă note mărite pe care nu le-ar acorda niciodată unui neștiutor.
    Apoi ceilalți părinți/elevi află si fac si ei la fel.

    Despre ce stare de bine vorbim?
    Una artificială, grotescă in care sistemul transformă profesorul in clovnul care execută pretențiile beizadelelor?
    Una in care devine obligat să dea nota maximă si analfabetului si premiantului doar pt că analfabetul are acces la protipendada comunității?

    Unde vom ajunge cu această mentalitate?
    Primele semne le-am văzut deja pe 24 noiembrie dar era doar vârful icebergului.

  5. Eu cred că ar trebui să ne uităm și la celelalte țări legat de procesul educativ.. În acest sens, domnul ministru are dreptate. Trebuie să colaborăm toți: elev, familie, profesor. Fiecare oră se desfășoară dictand elevilor și in ora următoare elevii sunt ,,ascultați „. Nu prea sunt lucrări practice, legatura cu viața zilnică este ruptă. Interesul elevului se presupune că e musai să existe, profesorul consideră că nu este de datoria lui să îl stârnească. În sfârșit, avem un ministru care vrea să facă ceva. Să continuăm tot așa ca și până acum și să așteptăm alte rezultate, nu e posibil.

  6. Trebuie să ne hotărâm ce dorim de la scoala, o stare de bine, de buna dispozitie pentru elevi sau asimilare de cunostinte si dezvoltarea la elevi a unei gândiri bazate pe rationamente logice, atât de necesare in viată.Consider că aceasta clarificare din partea decidentilor a noilor directii spre care se indreapta invățămîntul este esentiala, deoarece una este ,,starea de bine ,, si alta este dobândirea de cunostinte si dezvoltatea de competente la elevi.
    Cele doua evenimente nu sunt din sfere conexe, mai mult ele sunt evenimente incompatibile(nu se pot realiza simultan).Consider ca principiile de la care se porneste in noile viziuni trebuie sa fie foarte clar definite SĂ SE SPUNA EXPLICIT CE SE DORESTE.Fară ambiguităti ce par a satisface pe toti, ce dau bine pentru capital politic si asigurarea LINIȘTII decidentilor din educatie.
    Si da, trebuie clarificat si cine este seful, autoritatea in procesul educational, ELEVUL sau PROFESORUL?
    Daca vom lasa elevul sa decida el cum sa faca profesorul scoala este logic pentru oricine a lucrat cu elevi ca ne indreptam spre UN MARE DEZASTRU pe termem mediu si lung.
    Asta deoarece orice om are tendinta de a realiza un lucru cu efort minim.Iar elevul este si el om care va alege opționale cât mai putine si mai usoare, cu precadere orele care din experienta lui sau a colegilor mai mari NU SE TIN EFECTIV sau se fac doar formal.
    Fenomenul este cunoscut de elevi foarte bine, MATERIE NE EVALUATĂ( prin examen scris)=MATERIE NEPREDATA( ora netinuta, cel mult supravegheata)
    Astfel de ore sunt deja prea multe acum, nu este cazul sa le mai mărim numarul.
    Daca totusi se doreste asta este absolut necesar UN EXAMEN SCRIS la final de an si nota obținută sa fie media generala la materia respectiva sau la un grup de materii care alcatuiesc subiectul de examen.
    Astfel ar fi si o echitate intre profesori.Nu doar cei care avem materii de BAC vom trage la căruța.In plus materia va fi predata de toti si elevii vor beneficia de ÎNVĂȚATURĂ EFECTIVĂ NU DOAR FORMALA asa ca acum, prin NOTE DATE DIN BURTĂ tacit si promovarea PSEUDOSTIINTEI.

  7. Proiecte, referate, adică să puneți note pe ce copiază de pe net sau după cum zice inteligența artificială, să fie cataloagele pline de 10, să fie părinții și elevii mulțumiți, să ia toți burse de merit.
    Mai bine stau acasă și profesorii și elevii, iar atunci când vor 10 în catalog, să sune profesorul, iar acesta să se execute.
    De când este „democrație ” notele sunt puse la comanda părinților sau de frica părinților.
    Ministrul ăsta ori nu pricepe ori face pe prostul, să spună câți elevi au burse de merit și câți sunt analfabeți.

  8. Atit timp cit nu își face fiecare treaba în patratica lui, nu vom ajunge nicăieri. Atit timp cit ministerul va permite ingerința părinților în procesele de predare și evaluare, nu avem nicio șansă de redresare a Educației. Domnul ministru devine nervos imediat ce aude o opinie contrara gândirii sale: dascălii ar trebui sa accepte sa fie cakcati în picioare de toată lumea, de la părinți la copii, de la inspectori la politruci, fără să cracneasca! Urit comportament!

  9. „Dacă am înțelege aceste lucruri, eu cred că am putea să avem un sistem în care nu doar că suntem mai performanți, dar ne-am simți cu toții și mai bine”, a declarat ministrul Educației și Cercetării.

    Puneți manele la ore, domnule ministru. Asa ne vom simti cu toții mai bine… statistic vorbind. Chiar si pe la minister…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
test saliva

Cîmpeanu: Din 5.000 de teste pozitive de salivă, aproape 2.000 au fost validate prin teste PCR: „Înseamnă că s-a creat o obișnuință, a fost mai greu la început, se poate înțelege lucrul acesta și crește și responsabilitatea raportării acestor rezultate”

Ministrul Educației consideră că abia acum putem vedea eficiența testării de 2 ori pe săptămână a elevilor și profesorilor, deoarece pentru 2.000 din 5.000 de teste antigen s-au confirmat rezultatele…
Vezi articolul

Ligia Deca, la 9 luni după ce propriile Legi ale învățământului au fost promulgate: Ar trebui ca relevanța examenelor naționale, Evaluare Națională și Bacalaureat, să fie redusă

Ligia Deca, ministrul Educației, a spus, săptămâna trecută, în județul Mureș, că „obiectivul nostru” vizează ca relevanța examenelor naționale, Evaluare Națională și Bacalureat, „să fie redusă”. Aceasta a spus că…
Vezi articolul

BREAKING Camera Deputaților a votat proiectul de lege a învățământului preuniversitar cu 191 de voturi pentru / Printre modificări: Examen de admitere la liceu pentru 50% dintre locuri, exmatricularea elevilor, religia va fi disciplină opțională la BAC

Camera Deputaților a adoptat, astăzi, proiectul de lege a învățământului preuniversitar. S-au înregistrat voturi 191 „pentru” din 270, 68 „contra” și 11 abțineri. Cele mai importante modificări vizează introducerea examenului de…
Vezi articolul