Daniel David: La nivelul învățământului liceal, vom începe să stabilim acel procent de 20-25% din timpul alocat pentru fiecare disciplină, care să nu mai fie dedicat lecțiilor clasice

772 de vizualizări
Foto: Senatul României / Facebook
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, că „la nivelul învățământului liceal, vom începe să stabilim acel procent de 20-25% din timpul alocat pentru fiecare disciplină, care să nu mai fie dedicat lecțiilor clasic”. Acesta a spus că este vorba despre activități de consolidare, activități remediale, „activități care urmăresc generalizarea conținutelor învățate și aplicarea lor la viața de zi cu zi”.

„De asemenea, vă spuneam că, la nivel de conținut, la nivelul învățământului liceal, vom începe să stabilim acel procent de 20-25% din timpul alocat pentru fiecare disciplină, care să nu mai fie dedicat lecțiilor clasice, ci să includă activități legate de consolidare, activități remediale, activități care urmăresc generalizarea conținutelor învățate și aplicarea lor la viața de zi cu zi, astfel încât să avem un curriculum mai aerisit și să avem lucruri mult mai relevante pe care le prezentăm copiilor”, a precizat Daniel David.

Recent, într-un interviu la Academia Europa FM, Daniel David a spus că vrea ca sugestiile metodologice să fie obligatorii. Vorbind despre planurile cadru la liceu, ministrul a menționat că focusul trebuie să fie pe conținutul disciplinelor, pe modul în care se predă la clasă.

Ai niște ore care să fie dedicate consolidării, învățării remediale, care să fie legate, spre exemplu, de cum folosești cunoștințele învățate în viața de zi cu zi și aerisim curriculumul. Teoretic, lucrul acesta ar fi trebuit să se întâmple și până acum. (n. red prin sugestiile metodologice). (…) Am să le am să le fac obligație“, a punctat acesta.

Informații de context

Sugestiile metodologice includ, de asemenea, exemple de activităţi de învăţare/evaluare, precum şi referinţa la un suport de curs complet şi alte resurse utile. De obicei, aceste sugestii sunt transmise de Minister atunci când apar discipline noi, în general, discipline opționale în cadrul curriculumului la decizia școlii.

Raportul PISA 2022 dedicat „strategiilor de învățare”: Folosirea matematicii în viața reală, evaluarea informațiilor online și atitudinea proactivă la clasă sunt probleme acute pentru elevii români, care semnalează și o lipsă de sprijin din partea profesorilor în formarea competențelor pentru viitor.

Ministrul Educației a spus, pe 9 ianuarie, că învățarea remedială nu ar trebui făcută de profesorul de la clasă, ci de „profesori care au competențe pe învățare remedială, care folosesc alte metode de predare și care știu să facă diagnosticul și să corecteze deficitul”.

Reamintim că aproape 80% dintre cei peste 62.000 de elevi de clasa a IX-a din licee participante la proiectul Romanian Secondary Education (ROSE), testați la limba română, sunt cu materia de clasa a VIII-a în categoria de „funcționalitate limitată și risc”, potrivit raportului de la final de proiect. Autorii acestuia susțin că asta înseamnă că stăpânesc minimal sau deloc noțiuni de bază la limba română și au dificultăți mari în a înțelege componente ale materiei de clasa a IX-a. Într-un raport similar, după ce au fost testați la matematică, 91% din elevii de clasa a IX-a sunt în categoriile de risc crescut.

Citește și:
Daniel David: Nu trebuie să fie lecția și ora. Până la 25% din oră pe o disciplină ar trebui să fie altceva: consolidare remedială, aplicabilitate la viața de zi cu zi / Sugestiile metodologice am să le fac obligatorii
Raportul PISA 2022 dedicat „strategiilor de învățare”: Folosirea matematicii în viața reală, evaluarea informațiilor online și atitudinea proactivă la clasă sunt probleme acute pentru elevii români, care semnalează și o lipsă de sprijin din partea profesorilor în formarea competențelor pentru viitor
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Am rămas fixați să dezbatem numărul de discipline și de ore. Nu asta este miza / Aș vrea măcar în a doua parte a dezbaterilor să începem să vorbim și de lucrurile de esență: Noul model, cum predăm, de exemplu, Istoria națională, Geografia
Apel al ministrului Educației și Cercetării, Daniel David: Profesorii ar trebui să ne propună o regândire a modului în care se face matematică la liceu / Nu poți să dai mai multe ore pe un model care până acum nu a funcționat

2 comments
  1. Omul asta scoate perle săptămânal!Habar nu are despre structura unele le tii, despre verificarea sau fixarea cunoștințelor, e un amalgam de intenții și pseudo păreri . Nu este nimeni care să sesizeze amatorismul acestui domn, cel puțin pentru domeniul preuniversitar? Am senzația că se crede un D-zeu al metodicii și pedagogiei. Plin de el, el face, el drege, dă lecții….

  2. Ca fapt divers educatia remediala se face in afara orelor din planul cadru. Dar poate stie ministrul ceva stiintific, evidence based.

    De asemenea orele remediale nu sunt pentru oricine si nu le face proful de la clasa. Dar, din nou, poate ma insel si stie ministrul evidence based.

    Ce inseamna lectie clasica? Adica o lectie de consolidare nu e clasica? Bre, pune mana pe o carte de pedagogie, daca se poate nu una romaneasca.

    In pedagogia romaneasca exista 5 sfinte tipuri de lectie. Intreaba-l pe Cucos, moartea pedagogiei lol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Deputatul liberal Alexandru Muraru anunță că el și colegii din PNL vor vota modificarea Legii 1/2011 a Educației, care nu mai este în vigoare / Propunerea a fost respinsă de plenul Camerei Deputaților și PNL a votat pentru respingere în bloc, inclusiv cu votul lui Muraru și al colegilor săi

Situație paradoxală în Camera Deputaților, unde trei deputați ai Partidului Național Liberal s-au fotografiat ca să anunțe pe Facebook, prin vocea deputatului Alexandru Muraru, că miercuri vor vota și vor…
Vezi articolul

BREAKING Olimpicii români la fizică au cel mai bun rezultat pe țări la Olimpiada Europeană de Fizică 2023. Coordonatoarea lotului: Primii trei elevi sunt români și avem premii pentru cea mai bună lucrare teoretică, cea mai bună lucrare experimentală și cel mai mare rezultat per total din concurs. Nicio altă țară nu are aceste performanțe

Echipa de elevi români „a avut cel mai bun rezultat din concurs la Olimpiada de Fizică a Uniunii Europene”, transmite, într-o postare pe Facebook, Ministerul Educației, marți. Cei cinci elevi…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă

„Este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10. (…)  Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în…
Vezi articolul

După doi ani de pauză, la Romexpo începe miercuri, 7 decembrie, târgul de carte Gaudeamus / Printre prezentări, cele mai noi volume semnate de Mircea Cărtărescu, Gabriel Liiceanu, Horia Roman-Patapievici și Michel Houellebecq

Prezentări ale celor mai noi volume semnate de Mircea Cărtărescu, Gabriel Liiceanu, Horia Roman-Patapievici și Michel Houellebecq, dar şi ale unor cărți pentru copii, albume sau reviste, evenimente diverse –…
Vezi articolul