Daniel David: Peste jumătate dintre elevi se plâng că sunt victime ale diverselor forme de violență. Este un număr de neacceptat, când avem o mulțime de hotărâri, ordine de ministru, metodologii, instrucțiuni

[jp_post_view]
Tichete educaționale 2024
Foto: © Stevanovicigor | Dreamstime.com
„Peste jumătate dintre elevi se plâng de faptul că sunt victime ale diverselor forme de violență. Este un număr de neacceptat, mai ales în condițiile în care avem o mulțime de hotărâri și legi – ca să încep direct, hotărâri de guvern, ordine de ministru, metodologii, instrucțiuni – pe care le-am introdus în sistem pentru a controla acest fenomen”, a declarat a ministrul Daniel David într-o conferință de presă, susținută joi la ministerul Educației și Cercetării. 

Declarația a fost făcută în contextul în care astăzi sărbătorim Ziua Internațională a non-violenței în școli.

„Mesajul meu cu ocazia acestei zile este zero toleranță pentru violența în instituțiile de învățământ preuniversitar și superior”, a transmis Daniel David.

Daniel David a anunțat că ministerul va face o evaluare mai informală și o evaluare de sistem, pentru a corobora informațiile disponibile.

„Foarte important este ca aceste mecanisme, pe care le-am creat și care au fost create și înainte să fiu eu ministru, să fie îmbunătățite și dezvoltate în continuare. Ele nu trebuie să rămână forme fără fond.

Toți trebuie să le dăm substanță, astfel încât să protejăm, așa cum spuneam, elevii, studenții și întregul personal. În acest sens, ministerul va face o evaluare mai informală și o evaluare de sistem, pentru a corobora informațiile disponibile”, a declarat Daniel David.

Violența școlară se regăsește în următoarele acte legislative:

  1. Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023
  2. Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP), aprobat prin O.M.E. nr. 5726/2024
  3. Planul național de combatere a violenței școlare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1065/2024
  4. Statutul elevului, aprobat prin O.M.E. nr. 5707/2024
  5. Procedura privind managementul cazurilor de violență, aprobată prin O.M.E. nr. 6235/2023
  6. Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4343/2020

Foto: © Stevanovicigor | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. Cam in câți ani credeți că se reduce fenomenul in mod semnificativ? Așa, uitandu-vă la societate. Că e o lege cu tot cu norme de aplicare și app din 2020 si tot …. Pe pagini juridice am găsit că, eficient, un caz e identificat și descris in 5 ore, cam aceasta e o durată ce sugerează eficiență. In nici un fel acele 30 de zile când e vorba de siguranță, in special cea a minorilor.

  2. Sunt cu fundațiile, domnule „perplex”, însă păreți să știți multe, eu știu că nu ajung peste tot. Vă înțeleg perfect disperarea.

    Personal cred că trebuie inceput cu descurajarea violenței astfel:
    1. folosite legile/reglementarile cele mai vechi cu recalcitranții-familii/2020 și codul penal
    2. continuat cu fundațiile și difuzarea mai largă a influenței lor in țară
    3. re-re-responsabilizarea tuturor adulților din școală, DGASPC, poliție, etc și amintirea sancțiunilor penale posibile, ca și posibilitatea de a fi sancționați imediat în șc cu supervizarea lor strictă 2 săptămâni și mai lejeră 6 luni
    4. protecție eficientă pentru copii și profesori/acces securizat pe o intrare unică in școală
    5. asigurări scrise oferite imediat familiilor , combativ, după un incident, pentru prevenția escaladării violenței -răzbunări, extinderi la alții violenți, migrație între școli, demisii de personal
    6. pact de responsabilitate între părinți-parinti, parinti-scoala, un fel de supra-respoonsabilizare gen regulament, statut etc.
    7. informarea părinților legat de risc apărut subit in clasă, ca la păduchi (similar cu „atenție, aplicați șampon preventiv”)
    8. auditarea serioasă la 2 ani a managementului școlii în toate aspectele, de către alții decât inspectorate sau aracip..implementare standard zero violență, ca acela tip „maternitate prietenă a copilului”….aceste lucruri sunt măsurabile și ușor auditabile
    9. comunicarea in timp real a cazurilor de violență într-un sistem electronic cu flags
    10. suport gratuit pentru minori, psihologic, in școală, simultan țintă și agresor
    11. informarea elevilor și familiilor asupra tuturor aplicațiilor pe care copiii să le poată accesa autonom, imediat,in lipsa încrederii în profesori sau a absenței lor!
    12. cunoașterea in avans a comportamentelor și atitudinilor interzise in școală, cele din fisa de semnalare a violenței școlare; educarea copiilor prin metode age-appropriate; numirea comportamentelor pre-infractionale, ce ating și vârste mici!
    13. educația civică la toate materiile, ca responsabilitate a fiecărui profesor, nu neapărat ca unitate în manual
    14. școala trebuie să se asigure și să aibă dovezi (proces verbal de aducere la cunoștință, ca la notar) că informarea pe temă e corect exemplificată copiilor și subliniate posibilele consecințe nedorite
    15. educație juridică de la 13 ani in Ro, in primele 2 săpt de școală și în Școala Altfel
    16. feedback pozitiv copiilor și profesorilor, periodic și la nevoie, celebrarea succesului de aducere a unui climat potrivit învățării in școală
    etc.
    etc.

  3. Da, proceduri peste proceduri de ne-ati innebunit ca profesori. M-AM FACUT PROFESOR, NU JANDARM SAU POLITIST VA SA SCRIU ZECI DE PROCESE VERBALE IN COMISIA DE VIOLENTA. E treaba jandarmilor. EU SUNT PROFESOR. Voi sunteti intregi la minte?
    I-ati distantat pe elevi in pandemie, i-ati innebunit cu internetul, tiktokul, retele sociale, i-ati manelizat la televiziuni, au lipsa de empatie, sunt robotizati. Ati scos disciplina, le-ati dat libertate sa dea in cap la profesori, ati coalizat cu parintii împotriva noastra. Si acum va plangeti ca sunt elevii violenți? Ati creat monștri. Si aveți pretenția sa ii reparam noi.
    CEREM SA FIM LASATI SA FIM PROFESORI. ADUCETI IN ȘCOALĂ JANDARMII, POLITISTII, ASISTENTII SOCIALI, ASISTENTII JURIDICI, PSIHOLOGII.

  4. David, asa se face si in SUA. Se scriu hartii fara sa se faca o evaluare inainte? Asta e pedagogie, fara evaluarea initiala?

    >> ministerul va face o evaluare mai informală și o evaluare de sistem
    Serios? Nu trebuia facut asta inainte? O fi o evaluare intermediara?

    >> zero toleranță pentru violența în instituțiile de învățământ preuniversitar și superior
    Unde sunt politicile de toleranta zero in scoli si universitati? Iar batem campii si vorbim prostii ca Deca?

    Unde sunt programe antiviolenta David? Unde sunt programe de preventie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației a vorbit despre clarificarea statutului juridic al unor „diplome europene” de licență, master sau doctorat și al alianțelor de universități europene, la o reuniune a miniștrilor educației din statele membre ale Uniunii Europene

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a participat la reuniunea miniștrilor responsabili cu învățământul superior, cercetarea și inovarea din statele membre ale Uniunii Europene, care a avut loc la Paris, potrivit unui…
Vezi articolul

Subiecte Română – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. Poezia „Trezire” de Lucian Blaga, unul din textele de la prima vedere / „Crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?” – au avut de argumentat elevii. La subiectul al II-lea, cerința a fost să prezinte mesajul poeziei

Elevii de clasa a VIII-a au primit două texte la prima vedere la simularea probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2025, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro.…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Parlamentul din Polonia dezbate o lege care ar spori controlul guvernului asupra școlilor. Șeful adjunct al sindicatului profesorilor: Dacă ești directorul unei școli, iei decizii, iar dacă știi că ele s-ar putea să nu fie pe placul cuiva, atunci autonomia școlii, a directorului, a părinților, a profesorilor devine fictivă

Parlamentarii din Polonia dezbat miercuri un proiect de lege al partidului naţionalist Lege şi Justiţie (PiS) despre care criticii spun că ar putea limita accesul la educaţia despre drepturile LGBT…
Vezi articolul

În România sunt doar 3 licee pentru elevi cu deficiențe de auz, de aceea Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din Craiova va putea înscrie elevi în clasa a IX-a, deși niciun elev nu a promovat Bacalaureatul, transmite Ministerul Educației

În România funcționează doar 3 licee care școlarizează elevi cu deficiențe de auz, astfel că, pentru a nu îngrădi accesul la educație al acestor elevi, Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din…
Vezi articolul

Senatorul Ștefan Pălărie, inițiatorul legii depolitizării numirii directorilor interimari, reintoarsă de Iohannis: România educată … mai încolo, nu astăzi / O decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ

Senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, inițiatorul legii care prevedea ca directorii interimari din școli să nu mai fie numiți politic, a reacționat la decizia președintelui Klaus Iohannis de a o întoarce…
Vezi articolul