Daniel David, rector UBB: Avem o arhitectură comunistoidă a mediului academic / Învățământul preuniversitar să se orienteze pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare și evaluare a elevilor

2.485 de vizualizări
Daniel David si Ludovic Orban / Foto: UBB
„Până nu reparăm componenta de educație nu putem aborda serios alte componente strategice, iar toate celelalte reforme vor fi sortite eșecului sau vor dura foarte mult”, a declarat astăzi rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Daniel David a avertizat, în cadrul unei întâlniri cu premierul Ludovic Orban, că „avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic”.

Rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB) a afirmat că „universitățile formează specialiștii, care gândesc și implementează reformele strategice, și cadrele didactice din preuniversitar, care ne formează copiii/noile generații, deci trebuie să avem grijă ca ei să fie foarte bine pregătiți”.

David a vorbit despre necesitatea stabilirii unor indicatori clari de calitate și a unor direcții bine conturate în ceea ce privește dezvoltarea viitoare a arhitecturii sistemului de educație și cercetare din România. 

În opinia sa, învățământul preuniversitar ar trebui să se orienteze strategic, cu indicatori măsurabili, spre reducerea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional, precum și pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare-învățare/evaluare a elevilor, astfel încât acestea să ducă și la îmbunătățirea pozițiilor în clasamentele PISA, „înțelese aici ca un element diagnostic„, se arată în comunicatul UBB trimis Edupedu.ro.  

În ceea ce privește învățământul superior și cercetarea, rectorul UBB a afirmat că e nevoie de o abordare diferită a sistemului academic.

Avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic, caracterizată prin fragmentare (peste 200 de universități și institute la nivel național), distribuire inegală/inechitabilă în marile regiuni ale țării și subfinanțare cronică. Este necesară o concentrare academică (universități/institute), în același timp cu diferențierea misiunii universităților. Concentrarea ar genera platforme academice puternice, care să genereze inovație și competitivitate, iar diferențierea misiunii ar duce la adaptarea activității universităților la potențialul real și la nevoile comunităților din care acestea fac parte. Odată făcută o arhitectură sănătoasă, putem regândi și finanțarea”, a declarat Daniel David.

Declarațiile au fost făcut marți, 22 septembrie 2020, în cadrul unei întâlniri de lucru cu premierul României, Ludovic Orban, și cu reprezentanți ai Guvernului și ai autorităților locale clujene.

Citește și:
Orban: La Cluj se va înființa un institut de tehnologii inovative, beneficiar de fonduri europene


1 comment
  1. Eterna schimbare din invatamantul romanesc de dupa ’89, reforma dupa reforma, „de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi”. Pe scurt, ne dorim o scoala ca „afara”, dar cu o finantare ca in Africa de Sud. Daca tot doriti o scoala ca „afara” de ce nu cresteti salariile si dotarile ca in „afara”? Ce student performant va dori sa activeze pe 2000 de lei la catedra tinand seama ca trebuie sa vina de acasa cu urmatoarele: masti, dezinfectant, hartie igienica, sapun, laptop, videproiector, imprimanta, tableta grafica, abonament internet de mare viteza? Toate acestea cumparate din buzunarul propriu pentru ca „bugetul e mic” si „nu sunt bani” pentru elevi si studenti, dar pentru rachete MIM-104 Patriot sau corvete gasim intotdeauna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Top 50 universități în Inginerie și Tehnologie

Președintele Curții de Conturi a fost prezent la Consiliul Rectorilor de la Cluj, după ce auditorii săi au verificat decuplarea universităților de cercetare și schimbarea standardelor minimale. Daniel David: Prezentarea domnului Mihai Busuioc a adus clarificări importante pentru prezent și optimism pentru viitor

Președintele Curții de Conturi a României, Mihai Busuioc, a fost prezent la reuniunea de la Cluj a Consiliului Național al Rectorilor și „a avut o prezentare care a adus clarificări…
Vezi articolul

Șeful CNCD la RFI: Un tratament diferențiat vaccinat/nevaccinat nu e din start discriminatoriu. Anumite decizii avute în vedere de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care vizează studenții, pot crea discriminări

Eventualele măsuri privind accesul persoanelor în restaurante sau teatre doar dacă sunt vaccinate ar trebui supuse mai întâi dezbaterii publice, a spus la RFI președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării…
Vezi articolul

SURSE Anchetă DNA pentru abuz în serviciu la Universitatea Tehnică din Iași. Peste 100 de paznici acuză că au fost pontați în fals pentru a nu le fi acordate sporuri / Rectorul Dan Cașcaval, candidat PSD la parlamentare: Cei care au fost până acum în control la noi nu ne-au găsit vinovați. Instanța își va face datoria

O anchetă a Direcției Naționale Anticorupție (DNA) Iași are loc la Universitatea Tehnică din Iași, potrivit surselor Edupedu.ro. Asta după ce DNA a fost sesizată de peste 100 de paznici…
Vezi articolul

Universitatea Politehnica București cumpără, de aproape 800.000 de euro, publicitate la metrou, pe mașinile STB, panouri stradale și prin SMS pentru postul de știri Euronews România, o direcție dintr-un departament al instituției de învățământ

Universitatea Politehnica București, condusă de rectorul Mihnea Costoiu, vrea să promoveze postul TV de știri Euronews România, pe care îl deține, printr-o campanie estimată la peste 3,8 milioane de lei.…
Vezi articolul

CALENDAR Ministerul Educației anunță dezbateri publice, pe specializări, privind Standardele minimale naționale pentru titlurile de profesor și conferențiar, atestatul de abilitare și diploma de doctor, după o perioadă scurtă de consultări, care a stârnit critici până în ultima clipă

Ministerul Educației a anunțat, marți, o serie de dezbateri publice privind proiectul Standardelor minimale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei…
Vezi articolul