Daniel David, rector UBB: Avem o arhitectură comunistoidă a mediului academic / Învățământul preuniversitar să se orienteze pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare și evaluare a elevilor

2.486 de vizualizări
Daniel David si Ludovic Orban / Foto: UBB
„Până nu reparăm componenta de educație nu putem aborda serios alte componente strategice, iar toate celelalte reforme vor fi sortite eșecului sau vor dura foarte mult”, a declarat astăzi rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Daniel David a avertizat, în cadrul unei întâlniri cu premierul Ludovic Orban, că „avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic”.

Rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB) a afirmat că „universitățile formează specialiștii, care gândesc și implementează reformele strategice, și cadrele didactice din preuniversitar, care ne formează copiii/noile generații, deci trebuie să avem grijă ca ei să fie foarte bine pregătiți”.

David a vorbit despre necesitatea stabilirii unor indicatori clari de calitate și a unor direcții bine conturate în ceea ce privește dezvoltarea viitoare a arhitecturii sistemului de educație și cercetare din România. 

În opinia sa, învățământul preuniversitar ar trebui să se orienteze strategic, cu indicatori măsurabili, spre reducerea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional, precum și pe redefinirea curriculumului și a metodelor de predare-învățare/evaluare a elevilor, astfel încât acestea să ducă și la îmbunătățirea pozițiilor în clasamentele PISA, „înțelese aici ca un element diagnostic„, se arată în comunicatul UBB trimis Edupedu.ro.  

În ceea ce privește învățământul superior și cercetarea, rectorul UBB a afirmat că e nevoie de o abordare diferită a sistemului academic.

Avem acum o arhitectură comunistoidă a mediului academic, caracterizată prin fragmentare (peste 200 de universități și institute la nivel național), distribuire inegală/inechitabilă în marile regiuni ale țării și subfinanțare cronică. Este necesară o concentrare academică (universități/institute), în același timp cu diferențierea misiunii universităților. Concentrarea ar genera platforme academice puternice, care să genereze inovație și competitivitate, iar diferențierea misiunii ar duce la adaptarea activității universităților la potențialul real și la nevoile comunităților din care acestea fac parte. Odată făcută o arhitectură sănătoasă, putem regândi și finanțarea”, a declarat Daniel David.

Declarațiile au fost făcut marți, 22 septembrie 2020, în cadrul unei întâlniri de lucru cu premierul României, Ludovic Orban, și cu reprezentanți ai Guvernului și ai autorităților locale clujene.

Citește și:
Orban: La Cluj se va înființa un institut de tehnologii inovative, beneficiar de fonduri europene


1 comment
  1. Eterna schimbare din invatamantul romanesc de dupa ’89, reforma dupa reforma, „de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi”. Pe scurt, ne dorim o scoala ca „afara”, dar cu o finantare ca in Africa de Sud. Daca tot doriti o scoala ca „afara” de ce nu cresteti salariile si dotarile ca in „afara”? Ce student performant va dori sa activeze pe 2000 de lei la catedra tinand seama ca trebuie sa vina de acasa cu urmatoarele: masti, dezinfectant, hartie igienica, sapun, laptop, videproiector, imprimanta, tableta grafica, abonament internet de mare viteza? Toate acestea cumparate din buzunarul propriu pentru ca „bugetul e mic” si „nu sunt bani” pentru elevi si studenti, dar pentru rachete MIM-104 Patriot sau corvete gasim intotdeauna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile din România vor acorda universităților din Republica Moldova acces la infrastructura didactică și de cercetare proprie și le vor susține să se integreze în Aria Europeană a Educației și în Spațiul European al Cercetării – rezoluție comună a Consiliilor Rectorilor din România și Moldova, după prima reuniune a forurilor din ultimii 10 ani

Universitățile din România vor acorda acces celor din Moldova la infrastructura lor didactică și de cercetare, potrivit rezoluției comune semnată de Consiliul Național al Rectorilor din România și Consiliul Național…
Vezi articolul
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie îl acuză pe Sorin Cîmpeanu de lipsă de cei 7 ani de-acasă: După ce jignești în linie pe oricine îndrăznește să te contrazică este nerealist să crezi că poți să mergi mai departe cu respectivele proiecte de legi

Remus Pricopie, rectorul SNSPA și fost ministru al Educației, îl acuză pe ministrul Sorin Cîmpeanu că este „lipsit de o educație elementară: cei şapte ani de acasă”. „Poți să vorbeşti…
Vezi articolul

Rectorii în funcție la intrarea în vigoare a noii legi pot sta încă un deceniu la conducerea universităților, după ce un amendament PSD votat de toți deputații, cu excepția celor din USR, a eliminat forma propusă de Ministerul Educației din proiectul legii

Actualii rectori care vor fi în funcție la intrarea în vigoare a proiectului legii învățământului universitar vor putea să rămână la conducerea universităților pentru încă două mandate de câte 5…
Vezi articolul