Deputat PSD, partid din coaliția de guvernare care a susținut măsurile și tăierile prin Legea Bolojan – atac la Daniel David, ministrul Educației susținut de liberali, pentru schimbările la norma didactică

[jp_post_view]
Foto: Constantin Duma – AGERPRES Foto
Deputatul PSD de Arad Mihai Fifor îl critică public pe ministrul Educației și Cercetării, Daniel David (susținut de PNL), pentru schimbările la norma didactică, afirmând că „profesorii nu trag la șaibă” și că „a pleca cu barda după dascăli va distruge ce a mai rămas din învățământ”.

Fifor scrie într-o postare pe Facebook că profesorii trebuie „să aibă vocație, nu să fie controlați cu biciul” și că în România există sate „unde copiii învață cu suplinitori”, criticând planurile de creștere a normei ca o abordare „stahanovistă”.

Declarațiile vin în contextul în care, din anul școlar 2025-2026, norma didactică de predare pentru profesorii de gimnaziu și liceu crește la 20 de ore pe săptămână, conform proiectului de Lege Bolojan care modifică printre altele și Legea învățământului 198/2023.

  • Proiectul, susținut de guvernul din care fac parte PSD – partidul lui Mihai Fifor, PNL – partidul care îl sprijină pe Daniel David, USR și UDMR, a fost asumat luni, 7 iulie, și prevede inclusiv creșterea normei cu 4 ore pentru profesorii cu grad didactic I care au activități de mentorat, ca măsură de reducere a cheltuielilor bugetare.

Postarea integrală, mai jos:

https://www.facebook.com/mvfifor/posts/pfbid02rwBtGJfVrecvyv52hW6hPTra99R5ATqxRVLPeieQUohbFdoVp1GGcV8pXrH88mYBl?locale=ro_RO

Fifor a criticat frecvent înainte de formarea guvernului actual incapacitatea coaliției de a decide măsuri clare – el a afirmat pe 20 iunie că „țara rămâne, încă o dată, suspendată între declarații, indecizii, orgolii și incapacitate de a coagula politic”.


2 comments
  1. Mărirea normelor este o crimă produsă nu de un academician, nu de un rector, nu de un psiholog, nu de un profesor, nu de un ministru al educației, nu de un om licențiat, nu de un doctor. Este o crimă produsă de o coadă de topor. Se știe că pădurii nu de topor îi este frică, ci de cozile de topor. Din nefericire, cozile de topor sunt valoroase, sunt prețuite, au o mare căutare pe piață, iar uneori se ascund sub titluri simandicoase.

  2. Daca tot il critica, de ce nu iau masuri. Ei sunt in parlament, ei sunt la guvernare. Ar fi indicat sa vada haosul pe care l-au creat. In tara asta legea mai are vreo valoare, regulile stabilite, tot de ei, mai conteaza. Mai avem dreptul la concediu in care sa imi revin, pentru ca din toamna trebuie sa ma prezint „fresh” in fata elevilor. DEZAMAGITA si atat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Daniel Mălăelea și Răzvan Călugăreanu (PNL), inspectori școlari generali adjuncți la București, vor fi schimbați din funcții / Revin la vârful ISMB Gabriela Postescu și Mihaela Ciho, susținute de PSD

Inspectorii școlari generali adjuncți Daniel Mălăelea și Răzvan Călugăreanu vor fi schimbați de la șefia Inspectoratului Școlar al Municipiului București, potrivit surselor Edupedu.ro Mutarea are loc în contextul preluării conducerii…
Vezi articolul

Ultimatum dat de sindicatele din Educație partidelor politice, să spună public dacă susțin un acord pentru profesori, după ce premierul și Guvernul “au mințit”: Știm cu toții că pentru un militar de carieră cuvântul dat și onoarea sunt cele mai de preț lucruri

Trei sindicate din Educație solicită partidelor din coaliția de guvernare „să declare public dacă susțin sau nu învățământul românesc, având în vedere refuzul Prim-ministrului României, Nicolae Ionel Ciucă, de a…
Vezi articolul

130 de elevi din Bistrița-Năsăud au rămas cu situația neîncheiată pentru că nu au mai venit la ore / Aproape jumătate sunt de la școli postliceale și au preferat să se angajeze sau să plece la muncă în străinătate, potrivit Inspectoratului școlar județean

La sfârşitul anului şcolar 2021-2022, numărul elevilor cu media finală neîncheiată era de 319, dar dintre aceştia 193 s-au reînscris pentru continuarea studiilor. Aceștia sunt în risc de abandon școlar:…
Vezi articolul