Digitalizarea Educației: Dosar din carton cu șină, cu opis și cu toate hârtiile așezate în ordine, cu depunere fizică la secretariat, cerute de Inspectoratul Școlar Ialomița profesorilor care vor să-și echivaleze studiile

[jp_post_view]
Foto: © Nataliya Lukhanina | Dreamstime.com
O adresă a Inspectoratului Școlar Județean Ialomița către unitățile de învățământ din județ arată cum, în teritoriu, rămâne esențial dosarul din carton cu șină, în pofida tuturor discursurilor rostite de autorități cu privire la digitalizarea sistemului. Pentru că o metodologie nu prevede clar că niște documente pot fi depuse și online, IȘJ cere dosar de carton cu șină, care să includă opis și numeroase documente – marea lor majoritate copii, nu originale – puse într-o anumită ordine.

Prin documentul respectiv, transmis săptămâna aceasta școlilor din Ialomița, Inspectoratul descrie ce trebuie să facă profesorii are vor echivalarea studiilor, conform cu Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învățământului universitar de scurtă durată cu ciclul I de studii universitare de licență.

Adresa IȘJ nu menționează posibilitatea de depunere online a documentelor, care sunt în principal copii după alte documente. Se precizează, însă, că aceștia trebuie să întocmească un “dosar din carton cu șină” care să includă toate documentele. Numele obiectului simbol al birocrației este și scris cu litere îngroșate, semn că este foarte important în comunicarea inspectoratului.

Singurele documente “în original” sunt o cerere tip și două adeverințe care trebuie eliberate oricum de conducerea unității de învățământ unde se depune dosarul. Pe lângă acestea, numai copii – de la cele după buletin, la cele după avize și atestate.

Plus un opis care să le listeze pe toate.

Dosarul trebuie depus la secretariatul școlii, hârtiile trebuie certificate “conform cu originalul” de către director, cu semnătură și ștampilă, iar directorul trebuie să îl depună la Inspectorat cu toate “documentele așezate în ordinea de mai sus” – anume ordinea listării din adresa IȘJ.

Metodologia de echivalare menționează doar depunerea și înregistrarea dosarelor la Inspectorate, nu și posibilitatea ca acest lucru să se facă online, conform practicilor de dinaintea mobilizării pentru digitalizare, determinate de pandemie.

Foto: © Nataliya Lukhanina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Si in Galati, corespondenta se rezolva la intrare fiind o masa, iar gardianul rezolva toata corespondenta. Lasi si primesti de la mapa. In scoli, stam 8 (OPT) ore, program normal, ajungem in autobuze pline cu calatori si lucram, cu parintii, nu s-a auzit de telemunca macar 1-2 ore, etc.

  2. Anul trecut am intrebat daca le pot trimite via eml-mail actele pentru dosarul in vederea sustinerii examenului de Titularizare. Mi au raspuns ca nu, sa il depun fizic, ca sa nu se piarda acte din el. Say what?! 🙄

    1. Abia am încheiat cursul CRED, online, evident. Am făcut portofoliul, l-am postat pe platformă și…surpriză! Trebuie să îl și tipărim și să îl ducem la inspectorat. De ce, nu îmi explic. Poate nu are vreun evaluator calculator, sărmanul, și nu are acces la portofolii.

  3. Digitalizare in invatamant?😂Nuuu, hârtii multeee, aceleasi cerute pe orizontala, verticala si oblic sau mă rog, listate landscape si portret.Hârtii tocate, multe!

  4. Oricum acesta echivalare este un,,fake” ca tot ce inseamna invatamantul in România.Exemplu un cadru didactic este absolvent de colegiu de 3 ani cu o anumita specializare si este incadrat la plata cu studii superioare de scurta durata , dupa isi face un dosar cu documentele de identitate cu adeverinte de la cursuri absolvite ,,fara continut si valoare”,grade didactice obtinute cu inspectii ,,cu mese” si dupa
    intocmirea acestui dosar,fara niciun efort echivalarea este gata ,obtin o super oferta .Sunt incadrati ca profesori cu studii superioare de lunga durata si creste fara efort intelectual salariul in medie cu 20-25%.Asta este invatamantul din tara pentru profesori.Propunere de super oferta si pentru elevi nu doar pentru ,,profii” lor ,sa facem asa cu elevii nu promoveaza examenele,dar dupa completarea unui dosar sa primeasca orice calificare.Sunt profesori care sunt absolventi de specializari la doua colegii la fara frecventa exemplu institutori engleza si ,,poc” devin profesori invatamant primar si profesor limba engleza cu studii superioare de lunga durata, dobândesc doar prin ,,diplome-hârtii” 3- 4 specializari si pot fi la alegere doar dupa depunerea dosarului de echivalare, profi de matematica,biologie,prof.inv.primar-invatatoare,prof.inv.prescolar-educatoare,limbi straine orice se doreste.

  5. Și în București și peste tot, în învățământ, pentru orice schimbare de statut, nivel profesional, sau pentru admiterea la Concursul Național de Titularizare, încă s-a cerut, a contat dosarul cu șină. De asemenea, ani întregi, aceleași acte se depun ca și cum ele nu ar exista deja în Sistemul digital. În timp ce educația „on line” tinde să devină obligatorie, sistemul administrativ rămâne întreținut artificial în hârțogăraie care nu înseamnă pentru profesori decât timp pierdut, stress și o umilință mai mult.

  6. Si am ajuns din nou sa citim in articol pleonasmul „marea majoritate”. Oare de ce nu putem scapa de el , sa nu-l mai auzim la televizor (din gura reporterilor) in ziare (din mana ziaristilor) despre care se presupune (gresit in acest caz) ca stapanesc limba romana la perfectie.
    Definitia pleonasmului din DEX se explica, nu articole scrise de te miri cine ca sa-si acopere rusinea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Acordarea statutului de autoritate publică profesorilor destabilizează și mai puternic raportul de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice – Consiliul Elevilor critică demersul FSLI

Preluarea de către profesori a statutului de autoritate publică – așa cum a propus Federația Sindicatelor Libere din Învățământ – destabilizează “și mai puternic” raportul de putere dintre elevi, părinți…
Vezi articolul

Sindicatele cer ministrului Educației să schimbe printr-o ordonanță de urgență o notă de subsol dintr-o anexă a Legii salarizării, care blochează creșterile salariale pentru directorii de școli: Directorii ajung să aibă salarii de bază cu sute de lei mai mici decât cele ale personalului de execuție

Sindicatele din învățământul preuniversitar i-au trimis Ligiei Deca o solicitare de modificare a unei note din anexa Legii 153/2017. Într-un document consultat de Edupedu.ro, liderii FSLI și FSE Spiru Haret…
Vezi articolul

DOCUMENT Ghid Practic pentru Profesori – Combaterea Discriminării în Clasă, lansat de CNCD / Cum descoperim cazurile de bullying? Exemple de traume care trebuie să atragă atenția cadrelor didactice și sfaturi pentru implicarea părinților

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și Institutul pentru Politici Publice au publicat un ghid practic pentru profesorii din școlile primare și gimnaziale și directorii școlilor, util în identificarea situațiilor de…
Vezi articolul

Liderul sindical Simion Hăncescu, după întâlnirea fără niciun rezultat cu premierul Ilie Bolojan: Măsura creșterii norme didactice este iresponsabilă, cinică. Va da peste cap întregul sistem de învățământ

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că „a mări norma didactică acum cu 20 de ore, repet, este o măsură…
Vezi articolul

Apel pentru formarea a 10.000 de directori și inspectori școlari, de 15 milioane de euro, lansat în consultare publică de Ministerul Educației / Vor învăța patru stiluri de leadership, cum să facă proiecte finanțate prin fonduri europene și etică și integritate

Cel puțin 10.000 de directori și inspectori școlari vor învăța patru stiluri de leadership, management financiar, inclusiv al proiectelor finanțate prin fonduri europene si cum să îmbunătățească performanța elevilor și…
Vezi articolul

Profesorii care coordonează proiecte europene nu își pot reduce norma didactică în anul școlar 2024-2025 / Prevederea propusă de Ministerul Educației în proiectul privind metodologia de mobilitate a fost eliminată de instituție în forma finală

Profesorii care coordonează proiecte europene, dar nu sunt plătiți pentru această activitate, pot beneficia de o reducere a normei didactice de la 18 la 16 ore/săptămână, conform Legii învățământului preuniversitar.…
Vezi articolul