Directoarea Magdalena Dorcioman: Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi și reforme în derulare

14.455 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
„Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi, infrastructură extinsă, activitate în două schimburi și reforme în derulare”, spune Maria Magdalena Dorcioman, directoarea Colegiului Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung, într-un mesaj transmis redacției. 

Pentru directori, „vara nu înseamnă vacanță, ci activitate continuă: lucrări, recepții, admiteri, raportări, planificări. Iar în cazul proiectelor europene pe care le coordonăm, nu suntem remunerați, nu ni se echivalează efortul, dar ne asumăm această muncă din pasiune și responsabilitate”, a declarat directoarea Magdalena Dorcioman.

„În 2025, Colegiul a avut prima medie din județul Argeș, atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat, iar în ceea ce privește parcursul școlar al elevilor, promovabilitatea este de 100%. În același timp, Colegiul Național „Dinicu Golescu” este școală-pilot, pe două direcții esențiale: noua arhitectură curriculară și catalogul electronic, iar în paralel derulăm un proiect european dedicat acestor reforme, care presupune un volum semnificativ de muncă – administrativă, educațională și logistică. Astfel că, propunerea de reducere a degrevărilor de normă pentru funcțiile de conducere pare să ignore realitățile din școli”, spune Magdalena Dorcioman.

„Dacă, în trecut, se discuta despre degrevări integrale, pentru a susține un act managerial eficient, și chiar despre posibilitatea unui concediu în timpul anului școlar, ca formă de echilibrare a efortului, iată că, în mod paradoxal, direcția actuală tinde spre contrariul acestora – reducerea sprijinului și accentuarea presiunii asupra echipelor de conducere.

Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi, infrastructură extinsă, activitate în două schimburi și reforme în derulare”, susține directoarea Colegiului Național „Dinicu Golescu” .

Redăm integral mesajul directoarei Maria Magdalena Dorcioman:

„Stimați participanți,

Vă vorbesc în calitate de director și profesor al unei instituții de tradiție – Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung, o școală cu 131 de ani de existență, care funcționează în condiții complexe: în două schimburi,  cămin, cantină și club sportiv, gestionând o activitate administrativă și educațională intensă, zi de zi.

Dincolo de aceste aspecte organizatorice, esența activității noastre rămâne misiunea educativă. Rezultatele vorbesc de la sine: în 2025, am avut prima medie din județul Argeș, atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat. Iar în ceea ce privește parcursul școlar al elevilor noștri, promovabilitatea este de 100% – nu avem corigenți, repetenți sau cazuri de abandon școlar.

Fiecare elev este sprijinit, îndrumat și încurajat să își finalizeze anul cu succes.

Suntem școală-pilot, pe două direcții esențiale: noua arhitectură curriculară și catalogul electronic, iar în paralel derulăm un proiect european dedicat acestor reforme, care presupune un volum semnificativ de muncă – administrativă, educațională și logistică.

În acest context, propunerea de reducere a degrevărilor de normă pentru funcțiile de conducere pare să ignore realitățile din școli.

Dacă, în trecut, se discuta despre degrevări integrale, pentru a susține un act managerial eficient, și chiar despre posibilitatea unui concediu în timpul anului școlar, ca formă de echilibrare a efortului, iată că, în mod paradoxal, direcția actuală tinde spre contrariul acestora – reducerea sprijinului și accentuarea presiunii asupra echipelor de conducere.

Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi, infrastructură extinsă, activitate în două schimburi și reforme în derulare.

Pentru noi, vara nu înseamnă vacanță, ci activitate continuă: lucrări, recepții, admiteri, raportări, planificări. Iar în cazul proiectelor europene pe care le coordonăm, nu suntem remunerați, nu ni se echivalează efortul, dar ne asumăm această muncă din pasiune și responsabilitate.

Am ales această profesie din vocație. M-am pregătit temeinic, inclusiv cu un doctorat în management, pentru a performa în slujba elevilor și a colegilor mei.

Ceea ce solicităm este menținerea criteriilor obiective de degrevare, în acord cu realitatea și complexitatea activității manageriale.

Este, în fond, o chestiune de respect pentru educație și pentru oamenii care muncesc din convingere.

Vă mulțumesc!”

Citește și:
Directoarea Manuela Matits, apel la solidaritate către managerii din școli din țară: Consider inuman să fim obligați să predăm 14 ore. Mii de profesori tineri riscă să fie disponibilizați, nu putem rămâne tăcuți
Directorul Dan Ion Ionici: Dacă va trebui să predau 14 ore, îmi voi bate joc de două școli. Îmi dau demisia dacă măsurile din educație sunt adoptate
Directorul Sorin Hagiu: Munca noastră este o responsabilitate continuă. Dacă voi fi nevoit să predau și să fiu director simultan, nu voi face niciun lucru bine / Vom pune în pericol exact puținul care mai funcționează bine în sistem
900 de directori vor fi dați afară din funcții prin comasarea școlilor în unități mai mari cu personalitate juridică, conform ministrului Daniel David: Ei nu rămân pe drumuri, că sunt profesori și se întorc la predare
Risc iminent ca deciziile actuale să nu corecteze, ci, din contră, să adâncească inechitățile din educație. Școala trebuie să fie mai întâi o stare de spirit și doar apoi o instituție – Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău
Directorii de școli și licee, ai CCD și CJRAE nu mai au dreptul la plata cu ora și trebuie să predea minimum 14 ore pe săptămână din 1 septembrie 2025 – proiect
Un director de școală va avea normă de predare de 14 ore, din 1 septembrie, după degrevările și creșterea normei didactice din proiectul Legii Bolojan / „Așa ies calculele”, spune Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Vom parcurge procedurile deja începute de mobilitate a profesorilor, le vom adapta și completa ulterior
Critici sindicale pentru tăierea banilor de la plata cu ora. Simion Hăncescu: Premierul și ministrul Educației afirmă că până acum ar fi fost o dublă plată. Nimic mai fals / Marius Nistor: Guvernul face niște calcule matematice care nu au nicio legătură cu ceea ce se va întâmpla în școli

8 comments
  1. Cine vă pune să stați directori ?! Sunt destui care vor. Să nu aveti impresia că sunteti de neînlocuit . Din contră….

  2. Cred ca dvs faceti ceea ce trebuie, dar sunt multi directori care considera ca scoala este a lor și se comporta ca un patron. Mici mafii in ceea ce privește posturile, atitudini arogante și multe altele. Cred ca abia așteaptă alții sa ia locul celor existenți. Nimeni nu este de neînlocuit. Apoi, conducerea unei școli este responsabilitatea unui consiliu de administrație. Membrii consiliului de administrație nu sunt degrevați de nicio oră. Ceea ce m a frapat mereu este ca directorii nu își fac nici măcar acele câteva ore, iau plata cu ora și elevii stau singuri în clasă ca dna director ,, are treaba’’. Cum să ceri profesorilor să fie corecți si responsabili, dacă directorul, în 90 la sută din cazuri, nu și face orele?
    Masurile sunt foarte bune pentru a destrăma încrengăturile din școli. Abia aceste măsuri vor aduce normalitatea în mediul educational. Tinerii nu mai pot intra în învățământ, fiindcă directorii țin posturile pentru plata cu ora.

    1. Foarte corect punctat. Au cate 6-8 ore peste cele 6 obligatorii și nici pe alea nu le fac,se înconjoară de o mică camarilă obedienta și multe hotărâri din CA sunt împotriva intereselor scolii așa că,foarte bine procedează guvernul,la fel și cu bursele acordate la foc automat.

  3. În prezent, directorii pot, cu degrevare cu tot, să aibă până la 0,5 normă (9 ore) plată cu ora. cu noile măsuri, aceste până la 9 ore se bagă în obligația de predare (se scade degrevarea). Parcări, cele 14 ore pe care le va preda în viitor un director se predau și acum, doar că în viitor nu vor mai fi plătite în regim de plată cu ora. deci, până la urmă, nu la efortul predării se ajunge, ci tot la bani.

  4. Demisionati in masa, stimati colegi directori! Nu va dati seama ca sunteti la mana unor nebuni?
    sper ca penele sa dispara din politica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea cu premierul Ciolacu și mai mulți miniștri: Legea salarizării nu se face în 2023, trebuie să găsim soluții pentru Educație de la 1 ianuarie. Încă nu avem soluții clare / Marius Nistor, FSE: Guvernul trebuie să-și facă niște analize și să ia o decizie în privința inechităților salariale

UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. Liderii sindicali…
Vezi articolul
Foto: World Vision România

Educația ar trebui să primească peste 6% din PIB, cred parlamentarii care au răspuns unui chestionar World Vision, în anul în care Guvernul Ciucă a acordat cel mai mic buget din istoria recentă Ministerului Educației – 2,1% din PIB / Aceiași parlamentari spun că școala trebuie să permită primirea de bani de la părinți

Educația trebuie să primească un buget de peste 6% din PIB, așa cum prevede încă din 2011 Legea educației Funeriu-Miclea, susține majoritatea parlamentarilor chestionați de organizația World Vision România. Declarațiile…
Vezi articolul

Scriitorul Pascal Bruckner, mesaj pentru studenți la deschiderea anului universitar, la Universitatea de Vest din Timișoara: Nu este adevărat că „the sky is the limit”, oamenii sunt ființe „imperfecte și limitate, dar, în loc să încerci să fii bun în toate, trebuie să fim excelenți în cel puțin un domeniu” / „Încercați să rămâneți vii până în ultima clipă”

„Toți avem limite, nu este adevărat că „the sky is the limit”. Nu, suntem ființe umane, imperfecte și limitate. Dar, în loc să încerci să fii bun în toate domeniile,…
Vezi articolul

Psihoterapeut: La început, nouă, părinților, ni se pare interesant că a învățat copilul să-și caute singur pe youtube. Ei bine, n-a învățat, se creează dependența asta de gest, de lumină. Copilul ajunge să nu știe să spună că îi e sete

„În momentul în care apare această dependență de ecrane, observăm că al nostru copil mănâncă doar dacă are acel ecran în fața lui”, a spus Monica Dobre, psihoterapeut, pentru TVR…
Vezi articolul