Elevii cu pierderi de învățare în criza Covid-19 vor câștiga mai puțini bani de-a lungul carierei – un nou studiu Royal Society. Soluția: acțiunile remediale

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Copiii care au suferit pierderi de învățare din cauza închiderii școlilor în criza Covid-19 vor pierde și bani pe parcursul carierei – reprezentând circa 3% din veniturile pe care ar urma să le obțină de-a lungul vieții, în absența unor acțiuni remediale, arată un nou raport publicat în Marea Britanie. Acesta vine în continuarea altor analize similare – precum cea invocată recent, la conferința World Vision România, de cercetătorul român Șerban Iosifescu.
  • La evenimentul de săptămâna trecută, Ștefan Iosifescu, președinte al Agenției Române de Asigurare a Calității Învățământului Preuniversitar, cita un studiu McKinsey ce arăta că „echivalentul câștigurilor pe un an întreg va fi pierdut din cauza pierderilor de învățare în timpul pandemiei”. Detalii despre acel studiu – aici

Dacă analiza McKinsey este aplicabilă situației din Statele Unite, noul raport realizat de Royal Society și prezentat vineri de The Guardian, oferă date comparabile pentru Marea Britanie.

Studiul afirmă că, în această țară, copiii care suferă acum pierderi de învățare ar putea pierde, pe parcursul vieții, venituri de până la 40.000 de lire sterline, în cazul în care autoritățile nu vor acționa remedial pentru a acoperi acele pierderi.

Raportul îndeamnă guvernul să „facă tot posibilul” pentru a preveni închiderea școlilor pe viitor – inclusiv să închidă barurile sau magazinele înaintea școlilor, în cazul unui nou val epidemic major. În caz contrar, potrivit sursei citate, sunt periclitate sănătatea mintală și carierele unei întregi generații.

Despre faptul că cei care au avut acum pierderi de învățare ar putea pierde 3% din veniturile lor pe parcursul vieții, Simon Burgess, unul dintre autorii raportului și profesor de economie la Universitatea din Bristol, este citat spunând:

  • „Pierderea potențială de 3% din venituri este o estimare bazată pe presupunerea că învățarea de acasă în starea de urgență a eșuat în mare parte și nu se va face nimic pentru a remedia pierderile de învățare de până acum (…) Dacă n-ar fi fost pregătite acțiuni remediale și dacă învățarea de acasă nu a fost un succes, dovezile luate în considerare în raport, acumulate din alte țări cu o perioadă similară de pierderi de învățare sugerează că e plauzibilă o piedere de 3% a veniturilor”.

The Guardian notează că autoritățile din diversele regiuni ale Marii Britanii, unde învățământul este descentralizat, au anunțat măsuri remediale pe parcursul anului viitor, dar acestea diferă considerabil atât ca valoare, cât și ca mod de abordare.

  • În Scoția, autoritățile au anunțat joi că, la începutul noului an școlar, vor fi angajați 850 de profesori suplimentari și personal de sprijin de 200 de oameni.
  • În Anglia, guvernul a alocat 1 miliarde de lire sterline pentru eforturile de recuperare pregătite pentru următorul an, inclusiv 350 de milioan de lire pentru un nou program de cursuri remediale

Tot The Guardian scrie, separat, că guvernul este atacat de opoziția laburistă pentru faptul că nu a acționat și pe parcursul verii în sprijinul elevilor, lăsând totul pentru la toamnă, când școlile sunt așteptate să se redeschidă fără să existe, oficial, un plan B care să fie aplicat în cazul unui nou val epidemic.


4 comments
  1. Nu cred ca vor obtine mai putini bani ci din contra. Vor fi parlamentari si oameni „destepti de afaceri ce fac afaceri cu statul” ca aici nu e nevoie de carte multa ci doarsa fi smecher. Sa ai gura mare si sa minti fara nerusinare. Parlamentarii si deputatii si altii din staful de conducere nu au nevoie de carte ci d3 smecherie. Cei ce au facut studiul nu au luat in considerare Romania tara tuturor posibilitatilor… negative

    1. Cursurile sunt doar o parte din masurile pe care trebuie sa le ia MEC. Cum spuneam, pana sa se dezmeticeasca ai nostri, profii au la dispozitie cursurile din Republica Moldova. La formare profesionala sunt muuult inaintea noastra. Profi si formatori de acolo ar putea sa predea si aici in RO, inclusiv online, dar o interactiune la webinarii cu profii din Moldova ar fi mult mai benefica.

      MEC trebuie sa raspunda la multe alte intrebari. Deocamdata tace malc, flutura din cand in cand cele trei scenarii si cate un grafic pe Facebook cu maretele realizari. Mai apare cate un Iosifescu care mai vantura niste predictii si cate un Salvatii Copiii care isi plange de mila.

  2. Poate ar fi timpul sa apara măsuri remediale si la noi. Nu vad insa nimic constructiv, nimic curajos. Numai sperietori si jale, deloc bune pentru optimism si motivatie.
    Pentru profii pierduti in spatiu este o buna idee sa traga cu ochiul la vecinii nostri din Republica Moldova. Pot participa la webinarii si au ce invata de acolo!

    O alta idee buna ar fi ca ministra sa delege atributiile MEN RO la MEN din Moldova si sa-si ia un concediu prelungit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INFOGRAFICE Profesorii ar putea întări competențele socio-emoționale ale elevilor prin feedback, activități extracurriculare sau întărirea sentimentului de apartenență la comunitatea școlară, dar puține cadre didactice se simt pregătite pentru astfel de lucruri – studiu internațional OCDE

Feedback-ul oferit de profesori elevilor întărește competențele sociale și emoționale ale acestora, iar profesorii i-ar putea ajuta considerabil mai mult pe elevi în dobândirea unor astfel de competențe, dar, de…
Vezi articolul

ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2024 este 74,4 – cel mai slab rezultat din 2020 încoace. Asta înseamnă că 39.100 de elevi sunt sub acest prag după 9 ani de școală

Peste 74% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională în 2024 au luat medii peste 5, a anunțat Ministerul Educației miercuri, într-un comunicat de presă. Rezultatele sunt cele inițiale, înainte de…
Vezi articolul

Niciun proiect nou finanțat din fonduri europene nu e propus de Ministerul Educației pentru 2023, potrivit bugetului pe care Ligia Deca îl consideră “acoperitor” / Politicile și prioritățile instituției – copiate în mare parte din fișa de buget propusă acum un an, sub predecesorul Sorin Cîmpeanu

Fișa de buget aferentă Ministerului Educației, pentru 2023, nu menționează niciun proiect nou finanțat din fonduri europene, pe care această instituție să îl deruleze de anul viitor. Documentul menționează doar…
Vezi articolul

Expertul în etică Marian Popescu, Universitatea din București, despre cazul de plagiat al ministrului Lucian Bode: În plagiat nu contează procentul, ci fapta, “teza nu este în regulă” / Comisia a operat cu o “definiție incompletă” a plagiatului și nu poate stabili intenția de plagiat pentru că nu a analizat în profunzime toată teza

“În plagiat nu contează procentul, ci fapta”, arată expertul în etică academică Marian Popescu, profesor la Universitatea din București, în legătură cu teza de doctorat a ministrului de Interne Lucian…
Vezi articolul

Cursurile online, care vor avea un loc central în noul an universitar, au fost percepute de majoritatea studenților drept mai rele sau mult mai rele decât cele față în față, în primăvară: prea multe proiecte și teme, prea puțină comunicare – studiu

Universitățile își deschid, acum, porțile pentru un nou an universitar în care o bună parte dintre activități se vor desfășura online. Instituțiile de învățământ superior au acumulat, deja, experiență prin…
Vezi articolul