Elevii vor avea două vacanțe în plus anul viitor școlar, față de anul acesta – proiect

26.922 de vizualizări
Învățământul primar
Foto: Pexels.com
Elevii vor avea două vacanțe în plus în anul școlar viitor față de cele din anul școar curent, potrivit comparației făcute de Edupedu.ro între structura anului școlar 2019-2020 și proiectul de structura anului școlar 2020-2021, publicat de Ministerul Educației și Cercetării. Este vorba despre o vacanță intersemestrială și o vacanță de primăvară.

În anul școlar următor propunerea arată că vor fi mai multe vacanțe școlare față de anul acesta școlar. Concret, elevii vor avea o vacanță intersemestrială suplimentară față de anul școlar în curs, când vacanța intersemestrială a coincis cu cea de iarnă.

Pe lânga asta apare o vacanță de primăvară în plus, dat fiind faptul că Paștele catolic este la departare de cel ortodox, așa că toți elevii vor avea vacanță și de sărbătoarea catolică (10 zile calendaristice) și de cea ortodoxă (10 zile calendaristice). Comparația poate fi văzută mai jos:

2019-20202020-2021
Vacanța de toamnă (pentru grădiniță și clasele primare)26 octombrie - 3 noiembrie24 octombrie - 1 noiembrie
Vacanța de iarnă21 decembrie - 12 ianuarie23 decembrie - 10 ianuarie
Vacanța intersemestrialăa fost aceeași cu vacanța de iarnă30 ianuarie-7 februarie
Vacanța de Paște4 aprilie - 21 aprilie30 aprilie - 9 mai (pentru Paștele ortodox)
Vacanța de primăvară nu există2 aprilie - 11 aprilie (pentru Paștele catolic)
Vacanța de vară13 iunie-14 septembrie19 iunie - data finală nu a fost stabilită

Vacanțe mai dese, dar mai scurte

Dacă în acest an școlar elevii români au avut cele mai lungi vacanțe de sărbători din Europa, 41 de zile libere de Crăciun (23) și de Paște (18), pentru anul următor școlar proiectul de structură arată că elevii vor avea 19 zile libere de Crăciun și 10 zile de Paștele ortodox. La acestea se adaugă încă 10 zile de vacanță de Paștele catolic. În total 39 de zile de vacanță de sărbători.

Semestrul I  a avut 15 săptămâni în acest an școlar, iar propunerea este ca acesta să aibă 17 săptămâni în anul școlar următor.

  • Semestrul I – 2019-2020
    • 9 septembrie – 20 decembrie (15 săptămâni)
  • Semestrul I – 2020-2021
    • 14 septembrie – 29 ianuarie (17 săptămâni)

Semestrul II are 20 de săptămâni în anul școlar prezent și va avea, potrivit propunerii MEC 17 săptămâni în anul școlar următor. Asta înseamnă că duratele semetrelor vor fi egale, iar în total anul va avea 34 de săptămâni, în loc de 35 câte sunt în anul școlar aflat în derulare.

  • Semestrul II – 2019-2020
    • 13 ianuarie – 12 iunie (20 săptămâni)
  • Semestrul II – 2020-2021
    • 8 februarie – 18 iunie (17 săptămâni)

Descarcă de aici structura propusă pentru anul școlar 2020-2021

FOTO: pexels.com


2 comments
  1. Cel mai bine ar fi sa se revină la trimestre!Și, dacă tot rămâne actuala propunere, totuși ajustata un pic,vacanțe prea dese și nu uitați că mai este și săptămâna „Altfel”!Nici nu ne intrăm bine în ritm,că vine o vacanță!

  2. Aberații
    Anul școlar 2019- 2020 are 34 de săptămâni.
    Restul nu prea contează…
    Unde pui vacanțele și cum le pui tine de o bună administrare.
    1. Vacanta de Crăciun mai lunga pt a economisi combustibil
    2. Vacanta de Pasti in funcție de data sărbătoririi
    3. Vacanta de vara să înceapă maxim pe 14 iunie deoarece având în vedere schimbările climatice în școlile cu 2 sau 3 etaje este aproape imposibila derularea cursurilor ( cei din minister cu aer condiționat în birouri uită mereu asta)
    In rest, ca e semestrială, că nu e …doar pierdere de vreme.
    Nu vacanțele se numără ci săptămânile de școală…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andreas Schleicher, fondatorul PISA: 40% din statele OCDE au sisteme de bonusuri pentru a stimula performanța profesorilor / Dacă vreți să impuneți criterii de performanță în salarizarea cadrelor didactice, folosiți cât mai multe criterii posibil, pentru că dacă puneți unul singur, acela va fi corupt

Salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“, a spus Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, unul…
Vezi articolul

Institutele Confucius din Marea Britanie, acuzate că fac jocurile regimului comunist de la Beijing, așteaptă să-și afle soarta. Studiu de caz despre impactul jocurilor politice asupra mediului academic – University World News

Situația Institutelor Confucius, organisme controlate de China și instalate în instituții de învățământ superior în multe state, inclusiv România, face obiectul unei ample analize a relației între structurile de putere…
Vezi articolul

Elevii români încep să învețe competențe digitale la școală mult mai târziu decât majoritatea colegilor europeni, în special ca materie separată, în locul predării transcurriculare – raport

România se numără printre puținele țări europene unde școala începe să predea competențe digitale începând din clasa a V-a, în timp ce majoritatea sistemelor de învățământ introduc predare de profil…
Vezi articolul